*edit ivm cpu bottleneck aan het kijken naar een bredere upgrade. Dank voor alle hulp zover. Graag hoor ik jullie mening over het volgende:
Hieronder mijn gevonden producten.
Ik hoop dat dit compatibel is met de rest van mijn systeem. Ik sta zeker open voor suggesties of alternatieven
Budget is opgeschroefd naar €1.500 zoals jullie zien.
*
Aanleiding
Onderstaande setup ongeveer 2 jaar geleden gekocht. De tekorten op videokaarten waren toen al in volle gang. Ik wilde toen niet diep in de buidel tasten en hoopte op een daling van de prijzen door de lancering van de volgende generatie kaarten.
Jullie voelen hem aankomen.
Ik ben het wachten beu en wil een upgrade gaan aanschaffen.
Ik zoek een
Krachtige videokaart die optimaal presteert binnen mijn huidige setup. (Zie hieronder)
Ik gebruik mijn pc voor werk en gaming met 2 monitoren.
Soorten games: Eerstvolgende aanschaf zal Final Fantasy 7 remake zijn.
Verder Lol, Red dead redemption 2, Witcher 3 etc etc.
Ik hoef niet het beste van het beste. Wel wil ik een stabiel draaiend systeem en zou blij zijn als de setting eens op medium/high zouden kunnen draaien.
4k of Ray tracing hoeft allemaal niet.
Budget:
€800 tot €1000. Mocht ik er goed naast zitten wil ik overwegen om iets meer spaargeld aan te spreken. Maar liever niet haha.
Merkvoorkeuren:
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik heb al best veel in de pricewatch zitten zoeken om wat suggesties te kunnen plaatsen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik gewoon erg weinig kennis van de onderlinge verschillen heb. Dat is de reden voor deze hulpvraag.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10. Hieronder mijn setup.
Ik hoop dat ik zo een compleet beeld heb gegeven. Als het topic niet direct op orde is of er info ontbreekt hoor ik dit graag en zal ik zsm eea aanvullen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
...
Hieronder mijn gevonden producten.
- Ik heb de videokaartsuggestie gekozen die hieronder benoemd is. Nog betere alternatieven?
- Daarbij een voeding uit de selectie, goedkoopste met hoogste wattage gekozen)
- De i5 heb ik gekozen omdat deze goedkoper is dan i7 en ik niet hoef te streamen oid. Mocht dit een denkfout zijn hoor ik het ook zeker graag. Ook ivm toekomstbestendigheid.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-12600K Boxed | € 309,- | € 309,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Radeon RX 6700 XT EAGLE OC 12G | € 1.095,- | € 1.095,- |
1 | Voedingen | Sharkoon SilentStorm Cool Zero 750 watt | € 59,90 | € 59,90 |
Totaal | € 1.463,90 |
Ik hoop dat dit compatibel is met de rest van mijn systeem. Ik sta zeker open voor suggesties of alternatieven
Budget is opgeschroefd naar €1.500 zoals jullie zien.
*
Aanleiding
Onderstaande setup ongeveer 2 jaar geleden gekocht. De tekorten op videokaarten waren toen al in volle gang. Ik wilde toen niet diep in de buidel tasten en hoopte op een daling van de prijzen door de lancering van de volgende generatie kaarten.
Jullie voelen hem aankomen.

Ik zoek een
Krachtige videokaart die optimaal presteert binnen mijn huidige setup. (Zie hieronder)
Ik gebruik mijn pc voor werk en gaming met 2 monitoren.
Soorten games: Eerstvolgende aanschaf zal Final Fantasy 7 remake zijn.
Verder Lol, Red dead redemption 2, Witcher 3 etc etc.
Ik hoef niet het beste van het beste. Wel wil ik een stabiel draaiend systeem en zou blij zijn als de setting eens op medium/high zouden kunnen draaien.
4k of Ray tracing hoeft allemaal niet.
Budget:
€800 tot €1000. Mocht ik er goed naast zitten wil ik overwegen om iets meer spaargeld aan te spreken. Maar liever niet haha.
Merkvoorkeuren:
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik heb al best veel in de pricewatch zitten zoeken om wat suggesties te kunnen plaatsen. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik gewoon erg weinig kennis van de onderlinge verschillen heb. Dat is de reden voor deze hulpvraag.
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10. Hieronder mijn setup.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-7500 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | MSI B250M Bazooka | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G | € 369,95 | € 369,95 |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Silencio 452 | € 111,19 | € 111,19 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C16 | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Voedingen | Corsair VS550 | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Kingston SSDNow UV400 240GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 544,04 |
Ik hoop dat ik zo een compleet beeld heb gegeven. Als het topic niet direct op orde is of er info ontbreekt hoor ik dit graag en zal ik zsm eea aanvullen.
Alvast bedankt voor het meedenken!
...
[Voor 17% gewijzigd door illuuu op 25-12-2021 14:33]