Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV0
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 27-04 22:38
Hoi,

Omdat de KPN vandaag besloot mijn abonnementswijziging door te voeren die uiteindelijk fout ging heb ik momenteel geen internet en geen tv. Fijn met de kerst 🤬. Pas maandag gaan ze kijken hoe dit issue op te lossen.

Iemand nog een idee hoe ik dan toch tv kan kijken? Op de telefoon met het hele gezin wordt wel heel knus.

Paar dingen heb al geprobeerd maar werken helaas niet:

- iTV app van KPN op mijn Smarttv geïnstalleerd via hotspot op mijn telefoon. Installatie gaat prima maar bij inloggen in de iTV app van KPN geeft deze aan dat WiFi noodzakelijk is.

- snel ff een Chromecast gekocht met idee om vanuit de iTV app op de telefoon te streamen naar de tv. Ondanks dat de KPN site aangeeft dat dit moet werken blijkt het tegendeel waar. KPN Servicedesk biedt geen oplossing.

- ethernet kabel naar de buren gaat niet, is te ver weg.

Iemand nog een suggestie?

Dank namens de kinderen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

snel ff een Chromecast gekocht met idee om vanuit de iTV app op de telefoon te streamen naar de tv.
Ik heb het anders opgelost gehad: telefoon als hotspot. Chromecast laten verbinden met de hotspot. Andere telefoon gebruiken voor de iTV-app (ook tijdelijk op de hotspot). Programma starten en casten. Werkte een half jaar lang vlekkeloos.

Andere mogelijkheid (maar afhankelijk van je bundel); gewoon 1 telefoon in de vensterbank leggen; hotspot aanmaken; iedereen daarop 2 dagen laten internetten?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hotspot delen met de laptop, laptop met HDMI kabel op tv aansluiten. Op laptop van alles kijken (ook bijv. via de KPN iTV site 'gewoon' TV kijken een optie?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV0
@MAX3400 in de iTV app lukt het niet om de Chromecast te selecteren. Ik weet zeker dat de Chromecast goed is geïnstalleerd want wanneer ik naar YouTube ga kan ik m wel selecteren en werkt het prima.

@True ik heb idd nog niet gekeken of de iTV app beschikbaar is op de laptop. Het proberen waard. Dank je!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MarkV0 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:00:
@MAX3400 in de iTV app lukt het niet om de Chromecast te selecteren. Ik weet zeker dat de Chromecast goed is geïnstalleerd want wanneer ik naar YouTube ga kan ik m wel selecteren en werkt het prima.
KPN doet gewoon stom; lees eens terug wat ik zei (of jij niet opschreef): hotspot, chromecast & casting-phone moeten op de hotspot zitten tegelijk. Dat lees ik niet uit je startpost ;)
@True ik heb idd nog niet gekeken of de iTV app beschikbaar is op de laptop. Het proberen waard. Dank je!
https://tv.kpn.com/

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MarkV0 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:00:

https://tv.kpn.com/

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV0
@MAX3400 ik weet bijna 100% zeker dat ik dat zo had. Maar ik ga t dadelijk nogmaals proberen. Ik laat t je weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik heb dit een tijdje gedaan. Caiway tv via internet of app en dan hdmi van laptop naar je tv.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarkV0
@MAX3400 @True @Dinictus208 jullie zijn mijn helden! Laptop aan de tv en vrouw en kids zijn weer helemaal gelukkig! 🥵 Fijne dagen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-05 05:08
MarkV0 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:36:
@MAX3400 @True @Dinictus208 jullie zijn mijn helden! Laptop aan de tv en vrouw en kids zijn weer helemaal gelukkig! 🥵 Fijne dagen!
Veel plezier met home alone 1 t/m 20 😋

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

MarkV0 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:49:
Hoi,

Omdat de KPN vandaag besloot mijn abonnementswijziging door te voeren die uiteindelijk fout ging heb ik momenteel geen internet en geen tv. Fijn met de kerst 🤬. Pas maandag gaan ze kijken hoe dit issue op te lossen.

>>KNIP<<
Ga je nou een ISP de schuld geven van het feit dat JIJ een aanvraag ingediend hebt én dat die aanvraag (met errors) afgehandeld lijkt te zijn op een tijdstip dat het jou niet goed uitkomt?

Wat voor een SLA heb je met die ISP afgesloten (KPN in dit geval)?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51

FreakNL

Well do ya punk?

Dat je zo afhankelijk kan zijn van TV haha.

Er gaan hier soms dagen voorbij dat we simplex TV niet gebruiken.

Geen internet is wel een dingetje natuurlijk

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 24-12-2021 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

FreakNL schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:43:
Dat je zo afhankelijk kan zijn van TV haha.

Er gaan hier soms dagen voorbij dat we simplex TV niet gebruiken.

Geen internet is wel een dingetje natuurlijk
Ik zou er ooit voor willen tekenen dat ik tijdelijk thuis géén INTERNET toegang meer zou hebben, helaas zorgt m'n 'baas' er dan wel voor dat 't als de wiedeweerga weer terug op orde is >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV0
@Will_M tsja, ligt er aan vanuit welk perspectief je het bekijkt….

Ik bel KPN om mijn abonnement te wijzigen. Dame zegt vervolgens “oh dan moeten we ook glas activeren”. Uh? Ik maak al 3 jr gebruik van glasvezel, ik heb ook niets anders. Hoezo dan activeren. “Tsja, zegt ze. Moet toch echt want volgens mijn systeem maakt u geen gebruik van fiber”.

Vervolgens wordt een dag voor kerst de wijziging doorgevoerd. En wat is het resultaat: geen signaal op de fiber. En ondanks hele ochtend met KPN aan de telefoon niemand die het kan oplossen. Rollback vd change blijkt ook niet te kunnen. “Enige wat we kunnen doen is maandag een monteur sturen.” Hoezo monteur?

Ach ja. Mijn emotie is alweer ingedaald, vrouw en kids zijn weer rustig.

Fijne avond en dito Kerst!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV0
@FreakNL met paar pubbers in huis is een uur geen internet wel een dingetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:58

remco_k

een cassettebandje was genoeg

MarkV0 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 19:49:
- ethernet kabel naar de buren gaat niet, is te ver weg.
Hoe ver is ver?
Wifi van de buren gebruiken?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-05 11:18

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

remco_k schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 21:43:
[...]

Hoe ver is ver?
Wifi van de buren gebruiken?
Itv van kpn gaat niet via wifi, dus dat is geen oplossing. Daarnaast heeft ts al een workaround. Heb je het topic uberhaupt gelezen en heb je uberhaupt wel eens kennis van itv van kpn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:56

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Fijn dat er een workaround is, maar uiteindelijk is de technische kant op de verkeerde plek in dit forum.

@MarkV0 Als je er niet verder uit komt met KPN kijk anders even in een van de KPN topics in Internetproviders en Hosting

Gaat dit topic op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.