Toon posts:

Tips bij een slechte aankoop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sagitherus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 20:45
Mijn vraag
Ik heb een Intel x710-da2 netwerkadapter ocp-2 verbinding gekocht en weet niet hoe ik dit ga verbinden (yes, ik ben een idioot!!!), weet iemand een oplossing hiervoor?

Of anders een moederbord die het netwerkkaart aankan sluiten.

[Voor 39% gewijzigd door Sagitherus op 24-12-2021 16:13]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Serieus?

Uit de specs bij Azerty: Open Compute Project mezzanine (OCP) 2.0

Maar, ter info: https://docs.mellanox.com/display/ConnectX6DxOCP2/Interfaces

Doet wel de vraag opborrelen: waarom koop je 2x 10Gbps zonder te weten hoe je het aansluit?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Een goede link naar het product zou veel helpen.

Maar is hier wkoa niet voor?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik snap ook niet helemaal waarom je zo'n dure kaart koopt als je niet weet wat je er mee moet doen. Waar heb je het voor gekocht?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Sagitherus
Ik wou de eigenlijjk de pci variant en kwam een kaart tegen in de sale voor 79 euro. Ik had geen due diligence uitgevoerd. Had een oud apparaat liggen wou dit in voorbereiding op nieuw glasvezel verbinding een pfsense voor opzetten

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Met glasvezel krijg je toch vaak gewoon een modem die je kan aansluiten die RJ45 netwerk ondersteunt.
De meeste moederborden hebben onboard LAN of een simpele pci-e netwerkkaart.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:24
Dit is bedoeld voor servers/blades, je gaat geen consumer moederbord vinden waarop je dit kunt aansluiten.
Ik zeg terugsturen.

Fiber kabels zijn ook niet goedkoop. Laat staan dat de Provider dit op zo'n manier aan je gaat leveren. Zij leveren gewoon een aansluiting waar een UTP kabel in kan.

[Voor 48% gewijzigd door Meekoh op 24-12-2021 16:42]

Computer says no

• Sagitherus
Yes, met een Media Converter heb je een goede start voor een bestaande netwerk.

Had eigenlijk intresse in een (betaalbaar) 10gb netwerk te willen opzetten voor binnenshuis in voorbereiding op een mogelijk sneller verbinding. Uitdaging is er om via één van jullie ideeën (dank hiervoor) verder te gaan bouwen.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wil je nou specifiek 2 ports? Of wil je 10Gbit? En welke "kabel" moet erin? Is er een alternatief in PW te vinden?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:07
Ik gebruik twee van deze kaartjes op een verbinding tussen NAS en primaire pc; pricewatch: ASUS XG-C100C

Als ik het nu opnieuw zou aanleggen zou ik denk ik voor SFP+ variant gaan in combinatie met glasvezel kabels. Steeds meer switchen hebben immers ook een aantal SFP+ poorten.

[Voor 33% gewijzigd door sdk1985 op 24-12-2021 16:41]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• Sagitherus
Niet specifiek op twee porten. Wou zien of het mogelijk is om een sever te vinden waar je een ocp kaart op aankan sluiten of een pci kaart die een ocp verbinding. Maar ik zie nu eigenlijk geen oplossing voor, deze route wordt inmiddels een berg inplaats van molhoop |:(

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje maar NT.

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Ik begrijp dat de TS dat stadium al gepasseerd is. Dan wordt het V&A

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Sagitherus
Gelukkig heb ik de mogelijkheid om het terug te sturen sinds het nog onderweg is.

Al wil ik nog kijken of ik mijn idiote shopping spree omgezet kan worden in leuk tweakers bouwproject

[Voor 6% gewijzigd door Sagitherus op 24-12-2021 18:25]

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:10
ik kom wel iets als dit tegen wat (denk ik?) een OCP-aansluiting moet fixen terwijl jij alleen pci-e hebt. Misschien is het ook heel iets anders, maar ik had het gevonden door te zoeken op 'pci-e to ocp'.

Ziet er al met al niet goedkoop uit, en dan moet je nog maar hopen dat je drivers enzo het ook snappen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee