Toon posts:

Microsoft Word & Outlook melding "reageert niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• CoolDude99
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-03 11:36
Ïk heb sinds gisteren het probleem dat als ik Microsoft Word of Outlook een lange tijd open heb staan zonder iets te doen, beide programma`s vast lopen en niet meer reageren.
Ik heb de PC al opnieuw opgestart in de hoop dat het probleem verholpen zou zijn, maar dat was niet het geval.
Is er een andere optie die ik kan uitvoeren om dit probleem te verhelpen? Ik zou net graag weer opnieuw Office moeten installeren.

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-03 18:17

g0tanks

Moderator CSA
Je kan proberen om Office te herstellen: Een Office-toepassing herstellen

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Rare add-ins aktief? Enorme OST-files? Eventueel zaken in de eventlogging?

Over welke Office hebben we het trouwens want Word en Outlook 2013 lopen vast en reageren niet! klinkt bekend

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CoolDude99
Het gaat inderdaad om Office 2013.
Dan toch maar een nieuwere versie aanschaffen?

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:51

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Hier draait Office 2013 prima, op wat dingetjes na die niet meer online geladen kunnen worden. Maar de werking is verder prima.

Kan je Max3400 zijn vragen beantwoorden?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• CoolDude99
Voor zover zijn er geen rare add-ins actief. Waar kan ik die OST-files vinden en de eventlogging.
Dit probleem gebeurde van de één op de andere dag; ik heb niets gedaan dat anders is dan normaal.

• MAX3400

MAX3400

CoolDude99 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 01:50:
Voor zover zijn er geen rare add-ins actief.
Want ze zijn allemaal up-to-date? Heb je al gekeken naar de startup-times van (disabled) add-ins?
Waar kan ik die OST-files vinden
In je Control Panel onder Mail en dan je account?
en de eventlogging
Via je startmenu? Ervanuitgaande dat je Windows draait?
Dit probleem gebeurde van de één op de andere dag; ik heb niets gedaan dat anders is dan normaal.
Nee, het probleem is al een jaar aanwezig (zie je vorige topic) maar steekt niet elke dag de kop op. Ik mag toch aannemen dat je in die tijd meer hebt gedaan dan bovenstaande (relatief basale) vragen stellen weer?

Maar, als dat dan toch goed gaan kijken naar wat je vraagt:
Microsoft Word of Outlook een lange tijd open heb staan zonder iets te doen, beide programma`s vast lopen en niet meer reageren
Dat kan niet. Je kan niet het ene of andere programma open hebben en dat er 2 vastlopen. En gebeurt het ook in andere combinaties? Word & Excel? Outlook & Powerpoint? etc. etc.?

Wat zie je mogelijk in TaskManager als er 1 applicatie niet meer reageert? Hoge CPU? Disk? RAM?

• CoolDude99
Ik had gewoon gedacht dat ik hier geen last meer van zou hebben als ik Office weer opnieuw had geïnstalleerd.
Ik vraag mij dan ook af of ik dit probleem ook zal hebben als ik bv Office 2019 of 2021 zou aanschaffen?

• MAX3400

MAX3400

CoolDude99 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 15:57:

Ik vraag mij dan ook af of ik dit probleem ook zal hebben als ik bv Office 2019 of 2021 zou aanschaffen?
Waarschijnlijk wel; maar dat is gebaseerd op de troubleshooting-info die ik tot nog toe nergens lees.

• CoolDude99
Dat begrijp ik, maar ik weet alleen niet wat en hoe ik dat precies hier moet posten.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:45

nelizmastr

Goed wies kapot

CoolDude99 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 18:44:
Dat begrijp ik, maar ik weet alleen niet wat en hoe ik dat precies hier moet posten.
Er is al e.e.a. voorgesteld om te bekijken. O.a. de grootte van je OST file en wat er in je logboeken staat.

Als je niet weet hoe dat moet, dan zul je dat even moeten uitzoeken. Daar hebben we zoekmachines voor. Zo hebben de meesten het hier ook allemaal geleerd :)

Als je niet weet hoe je de gegevens moet interpreteren als je ze eenmaal gevonden hebt, plaats hier dan een foto van in dit topic. Meedenken doen we graag, voorkauwen dan weer minder :)

I reject your reality and substitute my own

• CoolDude99
De grootte van mijn OST file is ongeveer 684MB. De andere OST files van de andere mailaccounts schommelen tussen de 16 en de 33MB.

Dit is een screenshot van het logboek:

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Om het zonder invoegtoepassingen te runnen, kun je Windows+R en dan
Outlook /safe
of
Winword /safe
doen. Dan worden de programma's kaal opgestart.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• CoolDude99
Dus het probleem zou moeten zitten in de invoegtoepassingen? Moet ik die soms allemaal verwijderen?
Na een schone installatie van Office heb ik geen last, maar hoe komen dan die invoegtoepassingen toegevoegd die dit probleem veroorzaakt?
Ik heb volgens mij alle invoegtoepassingen al eens uitgeschakeld (COM-invoegtoepassingen), maar het probleem bleef bestaan.

[Voor 20% gewijzigd door CoolDude99 op 26-12-2021 03:36]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

CoolDude99 schreef op zondag 26 december 2021 @ 03:28:
Dus het probleem zou moeten zitten in de invoegtoepassingen? Moet ik die soms allemaal verwijderen?
Na een schone installatie van Office heb ik geen last, maar hoe komen dan die invoegtoepassingen toegevoegd die dit probleem veroorzaakt?
Ik heb volgens mij alle invoegtoepassingen al eens uitgeschakeld (COM-invoegtoepassingen), maar het probleem bleef bestaan.
Nere, je moet gaan testen. Je bent nu een beetje lukraak bezig.

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• CoolDude99
Ik zou niet weten hoe ik nu te werk moet gaan.
Bij het herstellen van Office krijg ik een error 1704.

[Voor 38% gewijzigd door CoolDude99 op 26-12-2021 04:39]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee