Toon posts:

Zichtbaar maken wat een mod geedit heeft

Pagina: 1
Acties:

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20:30
Regelmatig gebeurd het dat moderators reacties aanpassen. Er komt dan een blauwe tekst te staan van de moderator. Maar de hele context valt weg, want je weet niet meer wat er staat. Dat is geen probleem als een mod een reactie zo ongeveer na je post edit, maar als het wat langer geleden is dan heb je geen idee meer wat er stond. Soms komt een moderatie pas 2 dagen na de post of soms is een discussie lopend en post je meermaals op een dag.

Mijn inziens zou de oplossing zijn dat je bij posts die geedit worden de tekst die er stond zichtbaar houdt voor de originele poster. Dan is het makkelijker te zien waarom een mod de edit heeft gedaan en kan je er iets van leren en meenemen voor een volgende keer.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Dat kan je ook aan de moderator vragen, lijkt me? Die hebben toegang tot de berichthistorie.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

• remco_k
  • Laatst online: 23:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dat elimineert de hele bedoeling van moderatie: er stond iets wat niet toe is gestaan, of het is een onnodige sneer naar iemand, noem maar op. De bedoeling is dan, onder andere, dat er niet meer op die post wordt gereageerd. Dat behaal je niet als de oorspronkelijke tekst nog in is te zien.

Daarnaast, als moderatie goed wordt toegepast, heeft dat als het goed is geen invloed op het topic zelf en zou de context daarvan niet onduidelijk moeten worden ofzo.

[Voor 7% gewijzigd door remco_k op 26-12-2021 22:24]

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
remco_k schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:22:
Dat elimineert de hele bedoeling van moderatie: er stond iets wat niet toe is gestaan, of het is een onnodige sneer naar iemand, noem maar op. De bedoeling is dan, onder andere, dat er niet meer op die post wordt gereageerd. Dat behaal je niet als de oorspronkelijke tekst nog in is te zien.

Daarnaast, als moderatie goed wordt toegepast, heeft dat als het goed is geen invloed op het topic zelf en zou de context daarvan niet onduidelijk moeten worden ofzo.
Het voorstel is dan ook om de originele post ook enkel zichtbaar te houden voor de auteur van de post.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:23
remco_k schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:22:
Als ik het goed begrijp wil @Drardollan alleen de geschiedenis van zijn eigen reacties kunnen zien. Daar zie ik niet zoveel kwaad in.

Ook in anders situaties (foutje met editten ofzo), zou het wel eens handig kunnen zijn om de geschiedenis van je eigen reacties te kunnen bekijken.

Dit lijkt mij wel een mooie feature.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• remco_k
  • Laatst online: 23:03

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Koekstra schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:36:
[...]

Het voorstel is dan ook om de originele post ook enkel zichtbaar te houden voor de auteur van de post.
Yep. Fair point. Dat detail heb ik uit het oog verloren.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Drardollan
AW_Bos schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:17:
Dat kan je ook aan de moderator vragen, lijkt me? Die hebben toegang tot de berichthistorie.
De mods hebben toch wel iets beters te doen dan zulke dingen doorgeven?

• Drardollan
Xander schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:37:
[...]

Als ik het goed begrijp wil @Drardollan alleen de geschiedenis van zijn eigen reacties kunnen zien. Daar zie ik niet zoveel kwaad in.

Ook in anders situaties (foutje met editten ofzo), zou het wel eens handig kunnen zijn om de geschiedenis van je eigen reacties te kunnen bekijken.

Dit lijkt mij wel een mooie feature.
Klopt, enkel voor jezelf. Zodat je het commentaar van een mod in de juiste context kunt plaatsen en er iets van kunt leren.

• Drardollan
Is er toevallig nog iemand van het ontwikkelteam van T.Net die hier over na wil denken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je weet dat er deze week mensen op vakantie kunnen zijn? ;) En dan nog, er zijn nog heel veel meer feature requests. Er staan ook nog verzoeken uit pak-em-beet 2019 open. Ik denk dat Mooie features FAQ een redelijke uitleg geeft. Als veel mensen het met je eens zijn, kunnen er een boel duimpjes komen.

Voor nu: ik denk dat de gemiddelde moderator het prima vindt om uit te leggen wat er stond / waarom een bepaalde post is aangepast. Als het vaak genoeg gebeurt om op te vallen bij de mod, lijkt het me aan de orde om vooral het postgedrag aan te passen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:49

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Een kleine bump. De historie inzien van berichten op GoT leek mij ook interessant. Sinds kort is de eigen historie van posts op de frontpage ook in te zien, daar kreeg ik de tip om me hier bij te voegen.

In zekere zin kunnen we zeggen dat het precedent er nu is :+ Er lijkt me geen bezwaar om het op het forum ook mogelijk te maken. Hopen dat het niet stiekem heel veel werk is :P

de Tweakers-cookiewall is illegaal

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-03 17:39
Ik ben hier voorstander van, al vind ik het nog beter als iedereen (met een extra klik) kan zien wat er oorspronkelijk stond, zodat de transparantie van de moderator-ingrepen verbeterd wordt. Overigens niet alleen in dit geval, maar bijvoorbeeld ook bij ingrepen in de frontpage-moderaties, waar ik slechts weet van heb als ik opmerk dat er plotseling een bak met corrigerende moderaties bij zijn gekomen die er eerst niet waren. Het lijkt dan alsof er veel stemmers zijn geweest, maar in werkelijkheid heeft een mod dan vele stemmen geplaatst. Dit is echter totaal niet zichtbaar in de GUI.

quote]remco_k schreef op zondag 26 december 2021 @ 22:22:
Dat elimineert de hele bedoeling van moderatie: er stond iets wat niet toe is gestaan, of het is een onnodige sneer naar iemand, noem maar op. De bedoeling is dan, onder andere, dat er niet meer op die post wordt gereageerd. Dat behaal je niet als de oorspronkelijke tekst nog in is te zien.[/quote]

Dat lijkt me dan toch wel duidelijk als het weggemod is?! Je kunt het altijd nog een keer expliciet opmerken bij het tonen van de oorspronkelijke tekst. Het kan nog handiger zijn om mensen dan meteen te adviseren om contact op te nemen met de mod in kwestie als men erop wil reageren.

“A time is coming when men will go mad, and when they see someone who is not mad, they will attack him, saying, ‘You are mad; you are not like us.’”

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Ludewig schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:13:
Ik ben hier voorstander van, al vind ik het nog beter als iedereen (met een extra klik) kan zien wat er oorspronkelijk stond, zodat de transparantie van de moderator-ingrepen verbeterd wordt.
Dat gaat sowieso niet gebeuren, dat kan ik je nu al vertellen.

Iedereen laten zien wat er stond gaat tegen het hele idee in van het weg-editen. Als daar bijvoorbeeld iets haatdragends of illegaal stond, dan heeft een mod-edit geen zin, als dat toch weer gezien kan worden door iedereen.

(Uiteraard kan je daar weer extra features zoals 'toon geen historie' bij erge zaken aan toevoegen, maar hoe complexer je het maakt, hoe minder groot de kans is dat het daadwerkelijk toegevoegd gaat worden ;))

The devil is in the details.

• Ludewig
Hahn schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:16:
[...]
Iedereen laten zien wat er stond gaat tegen het hele idee in van het weg-editen.
Dat is niet de logica die gehanteerd wordt op de voorpagina, waar 'ongewenste' reacties alsnog zichtbaar zijn, als je de moeite doet om die open te klikken of de reacties bewust op -1 bekijkt.

Het lijkt me geen uitgemaakte zaak dat het noodzakelijk is om de meeste gemodde zaken volledig onzichtbaar te maken, in plaats van het slechts onzichtbaar maken van de tekst bij een 'normale' interactie met het forum, waar mensen kijken naar wat normaliter getoond wordt.
Als daar bijvoorbeeld iets haatdragends of illegaal stond, dan heeft een mod-edit geen zin, als dat toch weer gezien kan worden door iedereen.
Uiteraard zou je bepaalde dingen echt onzichtbaar kunnen maken. Wederom, dat is ook het geval bij de frontpagina, waar de mods kunnen besluiten dat bepaalde dingen echt weg moeten. Maar dat is alsnog een zeer klein percentage van de reacties die (terecht) op -1 komen.

“A time is coming when men will go mad, and when they see someone who is not mad, they will attack him, saying, ‘You are mad; you are not like us.’”

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Ludewig schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Dat is niet de logica die gehanteerd wordt op de voorpagina, waar 'ongewenste' reacties alsnog zichtbaar zijn, als je de moeite doet om die open te klikken of de reacties bewust op -1 bekijkt.
Het gaat in dit topic over het forum, en mod-edits zijn op het forum heel wat anders dan een -1 score op de frontpage. Als je op het forum een mod-edit krijgt, dan betekent dat dat een forummoderator, met extra rechten, jouw post geëdit heeft, omdat je post niet aan de regels voldeed.

Jij haalt er de frontpage bij, maar daar ging dit topic niet over, en maakt alles alleen nog maar complexer ;)

The devil is in the details.

• Drardollan
Ludewig schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 17:37:
[...]

Het lijkt me geen uitgemaakte zaak dat het noodzakelijk is om de meeste gemodde zaken volledig onzichtbaar te maken, in plaats van het slechts onzichtbaar maken van de tekst bij een 'normale' interactie met het forum, waar mensen kijken naar wat normaliter getoond wordt.
Je zou natuurlijk een nuance kunnen hebben bij een user-edit en een mod-edit. Op vele plekken op internet, waaronder Facebook, kan je wel user-edits terugzien maar geen mod-edits.

• Ludewig
Volgens de mods wordt er op de frontpage user-moderatie ingezet als alternatief voor mod-moderatie en zijn deze dus tot op bepaalde hoogte inwisselbaar. Op het forum is ervoor gekozen om geen negatieve user-moderatie toe te staan en zie ik mods ingrepen doen die users worden geacht te doen op de frontpage.

Lees de instructie maar voor -1 op de frontpage. Op het forum zie ik mods dergelijke ingrepen doen.

Ik maak het trouwens niet complex door het over de frontpage te hebben. De situatie is complex doordat ervoor is gekozen om twee verschillende systemen te gebruiken. Het lijkt me gewoon een logische reactie om op te merken dat als iets als acceptabel wordt gezien op de frontpage (zoals het niet volledig onzichtbaar maken van flamebaits, trolls en onnodig kwetsende reacties), het vreemd is dat dit dan als onredelijk wordt aangemerkt om hetzelfde te vragen voor het forum.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee