Hallo allemaal,
Ik wil na een aantal jaar eindelijk weer eens mijn HTPC (Intel Core i3 3225) updaten. Hiervoor heb ik een eigen tv meubel gemaakt waar mijn vorige behuizing precies in past. Graag wil ik mijn huidige setup upgraden voor 4k e.d.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral media streamen naar mijn tv (4k) vanuit mijn nas via kodi of jellyfin, muziek luisteren via optical.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Manjaro XFCE + Kodi, voor de rest huis, tuin en keuken surfen en mailen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
M.2 ssd van 512gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Liefst intel vanwege GNU/Linux
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Digitale audio uit (S/PDIF of optical ivm geluidsset)
Hoogte behuizing max 215 mm.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, standaard is prima.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies of desbetreffende configuratie goed is en welke voeding?
Ik wil na een aantal jaar eindelijk weer eens mijn HTPC (Intel Core i3 3225) updaten. Hiervoor heb ik een eigen tv meubel gemaakt waar mijn vorige behuizing precies in past. Graag wil ik mijn huidige setup upgraden voor 4k e.d.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral media streamen naar mijn tv (4k) vanuit mijn nas via kodi of jellyfin, muziek luisteren via optical.
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Manjaro XFCE + Kodi, voor de rest huis, tuin en keuken surfen en mailen
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 500 EUR
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
M.2 ssd van 512gb
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed | € 161,66 | € 161,66 |
1 | Moederborden | ASRock B560M-ITX/ac | € 99,- | € 99,- |
1 | Behuizingen | Sharkoon QB One | € 39,- | € 39,- |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2D3000C16 | € 55,90 | € 55,90 |
Totaal | € 355,56 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Liefst intel vanwege GNU/Linux
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Digitale audio uit (S/PDIF of optical ivm geluidsset)
Hoogte behuizing max 215 mm.
Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Nee, standaard is prima.
Wat verwacht je van ons?[i]
Advies of desbetreffende configuratie goed is en welke voeding?
[ Voor 29% gewijzigd door relativity op 24-12-2021 16:57 ]