Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watnuweerniet
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-12-2024
Beste allen,

Allereerst het volgende. Ik probeer nergens onderuit te komen en wil ook gewoon normaal zaken doen met de betreffende klant. Desondanks kan links en rechts een bewust besluit genomen worden om privacy te vergroten/verbeteren (e.g. signal<>whatsapp). Vanuit die gedachte heb ik de volgende vraag.

Ik ben aan het rondkijken voor een bedrijf. Vooralsnog rondkijken. KVK, belastingdient, BV, ZZP, etc.

Nu kom ik veel verhalen tegen dat je "kapot" wordt gebeld met malafide verkopers via de gegevens die je opgeeft bij de KVK. Neem de reacties onder het bericht van vandaag over de KVK: nieuws: KVK mag van rechter toegang tot register niet beperken met Databankenwet

Aannemende dat dit waar is, krijg ik daar toch best een onbehaaglijk gevoel bij. De KVK voelt hier toch meer aan als een soort van databoer.

Stel ik wil mij inschrijven, wat kan ik dan doen om toch mijn privacy (deels) te waarborgen?

Als voorbeeld kwam ik tegen om het telefoonnummer van KVK zelf op te geven. Mag dit?
Daarnaast heb je bedrijven waar je het adres van hun kan opgeven tegen een bepaald bedrag per maand. Goed idee?

Voor de cyber security ICT'ers die dit lezen. Het threat model is dus de KVK als threat (en de ongewenste bedrijven waar de info aan wordt doorverkocht) en NIET de potentiële klanten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou absoluut niet je eigen telefoonnummer opgeven inderdaad. Voor zover ik weet mag dat gewoon. Het nummer van de KVK zelf vind ik wel een geinige.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 20:07
Privacy en het bedrijfsleven gaan niet goed samen. Het zou eerder om confidentiële informatie moeten gaan ipv privacy. Zo zijn er veel landen, waaronder de Scandinavische, waar je bijna alles online en gratis kunt vinden over bedrijven. Als je dat wilt afschermen, moet je ervoor betalen. Dus het kan nog erger :)

Kies een apart telefoonnummer van een prepaid abonnementje en schrijf je in met een postbus en probleem opgelost. Jaarcijfers etc zijn altijd nog op te vragen bij kvk, alhoewel voor een paar eurootjes.

De, naar mijn inziens beperkte openbare informatie die kvk verstrekt helpt bedrijven ook om zaken zoals kredietwaardigheid te testen. Alhoewel die verkopertjew idd vervelend zijn, is er gelukkig een wet die koude aqcuisitie niet meer toelaat. Heb al een paar keer gehad fat ik ze daar direct op heb gewezen en ze daarna niet meer belden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik sta bekend bij de KVK. Weet even niet wat jouw bronnen zijn, maar bij ons is er toch geen sprake van 'kapot' bellen. Ik denk dat ik max een keer per maand word benaderd door verkopers en dat zijn dan nog vage kennissen, zoals oude relaties. Wetgeving is een stuk strenger geworden hieromtrent; kan zomaar zijn dat dat beeld nu anders is. Sowieso is dit goed te ondervangen met een dumb phone met (tijdelijke?) sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• creator1988
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20:29
Ik heb gewoon 0612345678 opgegeven. Geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Gewoon prepaid nummer... maar ze zoeken je echte nummet wel op als je echt een zakelijk nummer rkijgt dus dat helpt toch niet.

Wat wel goed helpt is een kort bandje die eerst opneemt en dan na 10s pas doorschakelt. 99% van die snelle verkopers worden pas gekoppeld aan jouw telefoon gesprek als er wordt opgenomen en geluid is. Wij hebben maandelijks wel een tierende en vloekende verkoper in de welkomst boodschap gehoord dat die weer met een kut keuze menu wordt verbonden door hun klote systeem... hilarische geluidsopnames voor de sombere dagen hoe ze zelf helemaal de tering in hebben als ze niet meteen een persoon aan de lijn krijgen :+

Verder gewoon kort en bondig als zon pipo belt. Geen interesse fijne dag bam einde verbinding. Als grotere ondernemer krijgen we nu vrijwel geen telefoontjes meer vermoedelijk staan we overal op de zwarte lijst inmiddels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:31

Barrycade

Through the...

Mijn vrouw heeft zich afgelopen zomer ingeschreven. Met haar eigen nummer, tot op heden alleen Ziggo gerelateerd belletje gehad (wij zijn ooit klant geweest dus daarvandaan wellicht een link).

Daarnaast een brief van een dataverkoper die aangaf dat ze haar in hun database hadden opgenomen tbhv creditwaardigheidstoetsten.

Dus ja je zou een burner-nummer kunnen opgeven, maar ik neem aan dat je toch ooit klanten wil die je kunnen bereiken (tenzij je een financiële bv oid wil starten) dus je zal je telefoonnummer toch nergens moeten gaan vermelden.

Maar zoals vermeld koude acquisitie mag niet meer, dus als je een rokende telefoon verwacht al op de weg naar huis vanuit de KVK dat het wellicht wat tegen gaan vallen.

Als je je bedrijf niet aan je huis gelinkt wil hebben zal je iets moeten huren vooraf inschrijving. Dus je telefoonnummer is wellicht dan niet je grootste probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Op DIT moment is dat toch geen serieus probleem?

nieuws: KVK haalt website en diensten dit kerstweekend offline vanwege log4j

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Yucon

*broem*

Prepaid kaartje. M'n vrouw heeft wel haar echte nr gebruikt en die heeft wel eens rare belletjes van energieverkopers gekregen. In zekere zin hilarisch. Ze belden namens onze energieleverancier maar ze wilden niet zeggen welke leverancier dat dan wel niet was "ja, dat mag niet zomaar, weet u wel wat de AVG is?". :D

Om alle gedoe te voorkomen heb ik een prepaid kaartje genomen en m'n echte nummer wel op m'n website gezet zodat ik vindbaar ben. Maar ook daar heb je scrapers die nummers verzamelen, maar er zijn plugins voor wordpress die dat weer voorkomen. Of in ieder geval claimen dat te doen. In ieder geval goed om dat ook in je plan mee te nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yucon op 24-12-2021 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-05 21:19
Ik heb inmiddels zo'n 6 jaar geleden mijn videoproductiebedrijf ingeschreven bij de KVK en ik word inderdaad eens in de zoveel tijd gebeld door partijen als "Essent", "KPN" en andere bedrijven die "een kopje koffie willen drinken". Als ik ze vertel dat ik in een huurpand zit waar ik niet ga over de energie-aanbieder of internet-aanbieder druipen ze al snel af. :') Maar strontvervelend is het wel. Te gek voor woorden dat je voor je inschrijving 50/60 euro betaald en dat KVK ook nog even leuk je gegevens doorverkoopt... maar dat terzijde.

Destijds heb ik de keuze gekregen - en kan me voorstellen dat jij die ook krijgt - of je wel of niet openbaar vermeld in de KVK-database wil staan. Ze spiegelen dit rooskleurig voor dat "potentiele opdrachtgevers je makkelijk vinden en makkelijk met je in contact komen"; als groentje leek me dit maar wat interessant dus toegestemd. Maar in werkelijkheid zit hier dat doorverkopen van je gegevens achter vermoed ik.

Onzin-gegevens invoeren bij de KVK zou ik niet doen; deze gegevens worden naar mijn beleving regelmatig gecheckt om te kijken of een opdrachtgever/klant met een legitiem bedrijf te maken heeft. Daar onzin invullen komt op mij in ieder geval over als onbetrouwbaar en niet serieus bezig met zijn bedrijf. Daarnaast moeten de gegevens kloppen wil je ooit je Algemene voorwaarden deponeren bij de KVK, maar dat weet ik niet zeker.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:49:
Gewoon prepaid nummer... maar ze zoeken je echte nummet wel op als je echt een zakelijk nummer rkijgt dus dat helpt toch niet.

Wat wel goed helpt is een kort bandje die eerst opneemt en dan na 10s pas doorschakelt. 99% van die snelle verkopers worden pas gekoppeld aan jouw telefoon gesprek als er wordt opgenomen en geluid is. Wij hebben maandelijks wel een tierende en vloekende verkoper in de welkomst boodschap gehoord dat die weer met een kut keuze menu wordt verbonden door hun klote systeem... hilarische geluidsopnames voor de sombere dagen hoe ze zelf helemaal de tering in hebben als ze niet meteen een persoon aan de lijn krijgen :+

Verder gewoon kort en bondig als zon pipo belt. Geen interesse fijne dag bam einde verbinding. Als grotere ondernemer krijgen we nu vrijwel geen telefoontjes meer vermoedelijk staan we overal op de zwarte lijst inmiddels
Zo'n kut keuze menu is voor mij als klant ook reden om even verder te kijken.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het KVK is een open bron die iedereen tegen betaling kan raadplegen, dus privacy en kvk gaat nauwelijks samen. Er liggen wel plannen om voor sommige aanvragers minder gegevens ter beschikking te stellen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:00
watnuweerniet schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:28:
Stel ik wil mij inschrijven, wat kan ik dan doen om toch mijn privacy (deels) te waarborgen?
Formeel: niets. Je bent juist verplicht je gegevens te registreren, want dat is één van de functies van het handelsregister. Iemand die met jou zaken doet, moet kunnen vaststellen wie jij bent en hoe hij jou bereikt.
Als voorbeeld kwam ik tegen om het telefoonnummer van KVK zelf op te geven. Mag dit?
Nee, al is het maar omdat je daarmee een strafbaar feit (valsheid in geschrifte) pleegt.
Daarnaast heb je bedrijven waar je het adres van hun kan opgeven tegen een bepaald bedrag per maand. Goed idee?
Ja, dat werkt maar ook dan geldt hetzelfde als hiervoor. Voordeel van de huidige tijd is dat de spam via de post inmiddels tot nihil is gereduceerd. Het minste wat je kunt doen, is voor je registratie een apart telefoonnummer en e-mailadres regelen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 16:59
Waarom zou je een ander adres opgeven? Voor dat ene poststuk per maand wat je krijgt? Als ik zie dat iemand een adres in Groningen terwijl het bedrijf zelf in Brabant gevestigd is dan is dat al een red flag, mogelijk iets met aankomend faillissement verbergen? Met zo'n bedrijf ga ik minder snel in zee. Altijd adres gewoon goed opgeven, volgens mij ook verplichting. Volgens mij is een telefoonnummer niet verplicht. Sowieso wordt ik zelden gebeld door verkopers.

Wel heb ik een paar jaar geleden een periode gehad dat naar de zaak gebeld werd door buitenlandse call-centers voor investeringen. Gewoon aangeven dat dhr x (ikzelf, maar zo goed letten ze niet op) :
a) zojuist overleden was, geen tijd -> lijkschouwer is onderweg
b) failliet is gegaan nadat hij in zee was gegaan met een investeringsbedrijf uit India
c) opgepakt is voor KP en 20 jaar in de cel zit
d) ontslagen is wegens relatie met secretaresse
etc, maar let er wel op dat je dit niet met Nederlandse callcenters doet, wie weet wat ze registreren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Nog een puntje trouwens. Als bij de registratie je privé adres opgeeft met het idee om rond te gaan kijken naar een zakelijk pand en het dan wil overzetten is je priveadres vaak al gescraped. Zo staat mijn privéadres al een tijdje op ozoo/drimble e.d en internet vergeet niet snel iets. Als je dat wil voorkomen moet je er dus aan denken dat iets als 'even tijdelijk' niet echt bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Er is werkelijk geen enkele klant die voor het eerst contact met jouw opneemt via KVK info. Kvk is primair voor leveranciers die krediet verlenen en partijen die B2B afnemers zoeken.

en dat is gek want 99% van de organisaties in de KVK zijn holdings, pensioen bv, eenmanszaken met een heel beperkte vaste klantenkring. Die passen helemaal niet bij het handelsverkeer-idee achter de KvK.

Ander adres opgeven gaat niet zomaar want je zal een huurcontract moeten overleggen.
Ander telefoonnummer kan wel. Sterker nog gezien het feit dat energie-oplichters callcentea bewust ZZPers opzoeken en toestemming faken(1), ben je welhaast nalatig dom als je jouw echte nummer opoffert aan de KvK.

(1) als zelfstandige heb je geen consumentenbescherming en ben je een gewild slachtoffer
https://www.bnnvara.nl/ka...jven-telefonische-verkoop

[ Voor 11% gewijzigd door bombadil op 25-12-2021 08:34 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

bombadil schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:30:
Ander adres opgeven gaat niet zomaar want je zal een huurcontract moeten overleggen.
Dat klopt, maar je hebt natuurlijk wel een keuze in op welk moment je jezelf inschrijft. Dat op dinsdag doen terwijl je donderdag je huurcontract tekent kan vaak ook anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doomtech
  • Registratie: Februari 2019
  • Nu online
Stom idee om een verkeerd adres op te geven. Bepaalde instanties houden adressen uit het KvK aan (Belastingdienst, banken) om te corresponderen met bedrijven. Als jij dan een fake adres ingeeft mis je allemaal dingen en dat kan de bedrijfsvoering in gevaar brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:16

Blokker_1999

Full steam ahead

Het antwoord op de vraag in de titel is eenvoudig: niet. We hebben het hier namelijk over bedrijfsgegevens. En hoewel die soms vertrouwelijk kunnen zijn is de term privacy daar niet op van toepassing. Bij privacy hebben we het namelijk over persoonsgegevens.

Bedrijven moeten de basis informatie ten alle tijde kunnen opzoeken. En vele bedrijven doen dat ook voor ze zaken doen met elkaar. Gewoon nagaan of de basisgegevens kloppen en eventueel nagaan of het bedrijf waarmee ze zaken willen doen wel solvabel is. Dat zijn eenvoudige checks die mogelijk moeten blijven. Elke vorm van misinformatie kan ervoor zorgen dat de ander je niet vertrouwt en geen zaken met je wenst te doen.

Sowieso zou ik aanraden om zakelijk en privaat telefoonverkeer uit elkaar te houden door 2 aparte nummers te nemen. Dat kan vandaag zeer eenvoudig en zeer goedkoop. En gebruik dan ook je zakelijke nummer waar het moet.

En hoewel particulieren en kleine ondernemingen vaak geen gebruik maken van de informatie die je er kunt vinden, is het zeker niet uit te sluiten. Zelf ga ik als particulier bijvoorbeeld wel regelmatig op zoek in onze Belgische kruispuntbank van ondernemingen, bijvoorbeeld wanneer ik aan het soliciteren ga voor een nieuwe job. Dan krijg ik direct een idee van hoe lang een onderneming al bestaat, hoeveel vestigingen er zijn, waar deze zich bevinden en kan ik bijvoorbeeld doorklikken naar de jaarrekeningen om te kijken hoe het bedrijf er financieel voor staat of, zeker bij grotere ondernemingen, hoe het personeelsverloop is in die onderneming.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

evilution schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 06:49:
[...]

Zo'n kut keuze menu is voor mij als klant ook reden om even verder te kijken.
Ik heb het nergens over een keuze menu hanteren alleen een kort welkomst bericht.

Welkom bij santa claus een moment geduld we verbinden u door met een van onze medewerkers.

Daarmee vang je 99% van die zakkenwassers mee af en voor de klant alleen maar een bevestiging dat je telefoon nummer correct is. Kan je hem niet opnemen kan je een bericht instellen dat ze de voicemail inspreken welke in je email box terecht komt.

Afhankelijk van je soort bedrijf alleen maar voordelen. Klanten weten dat ze het goede nummer hebben, kunnen een bericht achter laten of je kan in de audio boodschap al tips geven. Net welk soort bedrijf je runt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57

Crazy-

Best life ever

Yucon schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:33:
[...]

Dat klopt, maar je hebt natuurlijk wel een keuze in op welk moment je jezelf inschrijft. Dat op dinsdag doen terwijl je donderdag je huurcontract tekent kan vaak ook anders.
Dan mag je netjes donderdag “terug” naar de KVK voor een adreswijziging incl bewijs dat je daar zit.

Verder staan eenmanszaken ALTIJD gekoppeld aan je privé adres;

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Telefoonnummer is de enige echte vervelende, die van mij heb ik verwijderd dacht ik. De ongewenste post of e-mail gaat de prullenbak in.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Nu online

Yucon

*broem*

Crazy- schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:29:
[...]

Dan mag je netjes donderdag “terug” naar de KVK voor een adreswijziging incl bewijs dat je daar zit.
Of je vraagt je vooraf af of het eigenlijk zinvol is om je op dinsdag al in te schrijven.
Verder staan eenmanszaken ALTIJD gekoppeld aan je privé adres;
Interessant punt, ik ging ervanuit dat het bezoekadres gescraped was. Maar in het uittreksel staat idd ook woonadres, al is dat volgens mij niet openbaar. Maar nu ben ik wel benieuwd. Maandag als de kvk site weer actief is maar eens even nakijken hoe het zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy-
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:57

Crazy-

Best life ever

Yucon schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:57:
[...]

Of je vraagt je vooraf af of het eigenlijk zinvol is om je op dinsdag al in te schrijven.

[...]

Interessant punt, ik ging ervanuit dat het bezoekadres gescraped was. Maar in het uittreksel staat idd ook woonadres, al is dat volgens mij niet openbaar. Maar nu ben ik wel benieuwd. Maandag als de kvk site weer actief is maar eens even nakijken hoe het zit.
Logisch toch ook? Een bedrijf is geen privé persoon. Punt. Je dient nu eenmaal bereikbaar te zijn voor correspondentie. Of dit nu een eenmanszaak is, BV of welke andere vorm dan ook. Jij als eigenaar bent verantwoordelijk.

Men kan discussiëren over privacy en het wel/niet openbaar hebben van die gegevens. Maar je weegt die keuze zelf af door je als een bedrijf op te stellen.

Op een website van je bedrijf dient ook het eea verplicht te staan.
1. Is uw bedrijf vindbaar en aanspreekbaar?

Zorg dat uw bezoekers weten welk bedrijf achter uw website of uw bedrijfspagina op sociale media zit. Lees wat u precies moet vertellen over uw bedrijf. Zijn de volgende gegevens op de website of uw bedrijfspagina op sociale media makkelijk te vinden??
De naam en handelsnaam waarmee uw bedrijf is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel (KvK)
Naam en adres van de aanbieder (als u dat zelf niet bent)
Is de aanbieder een ander bedrijf? Zet dan op de aanbodpagina ook de naam en het bezoekadres van dat bedrijf.
Uw bezoekadres: het adres van waar u de online winkel runt
Uw e-mailadres en minimaal één andere mogelijkheid voor direct persoonlijk contact. Zet niet alleen een contactformulier in plaats van een e-mailadres op uw site.
Uw inschrijfnummer bij de KvK
Uw btw-nummer
Bron: https://www.acm.nl/nl/ond...list-verkoop-via-internet

En dat vind ik 100% terecht. Als ik ergens ene dienst of product wil afnemen wil ik weten wie of wat er achter zit. Heb je niks te verbergen? Zodra “jij” je gaat verschuilen, heb je iets te verbergen.

Mag je dan foutieve gegevens invullen bij je inschrijving? Zoals in de TS gevraagd word. Eigenlijk is de vraag stellen, de vraag beantwoorden.

Uiteraard niet. Het is niet “jouw” nummer, het is in deze dan ook valsheid in geschrifte. Punt.

Een aanvullende post is interessant:
jmzeeman in "Als ZZP'er op je thuisadres"

[ Voor 7% gewijzigd door Crazy- op 25-12-2021 13:35 ]

12,85kWp - ZB 7,5m2/400l - 5kW Pana H WP (CV&SWW) - gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:42
Naast de suggestie om een apart prepaid nummer te nemen kun je ook een extra regionaal "vast" nummer nemen via bijvoorbeeld Cheapconnect. Kosten €9,- jaar. Hang er een SIP modem aan (ik gebruik een Fritzbox), zet het bijbehorende antwoordapparaat aan zonder toestellen te laten rinkelen en klaar. Email ontvangen berichten naar jezelf en beluister ze of niet. ONgewenste nummers kun je op de blacklist zetten.

Voor mijzelf: Al lang geen telefoontjes meer gehad. In het verleden vaak over vastgoed investeringen, "gratis" beveiliging, energiecontracten tegen zakelijke (volgens beller: voordelige) tarieven.

In alle gevallen: Zakelijke besluiten kennen geen consumenten bescherming. Alleen al daarom zou ik je zakelijke email en telefoonverkeer gescheiden houden! Let op: Elk 3-jarig contract IS een 3-jarig contract. Zelfs adverteren op vage websites voor veel te veel geld waarvoor je "plotseling" een factuur krijgt....

En de KvK: Telefoonnummer kunnen ze afschermen. Je gegevens maar zeer beperkt juist omdat het doel van het HR is om je zakenpartners inzicht te geven met wie ze zaken doen. En als de KvK het niet registreert doen Graydon of Company Info etc het wel. Vooral die laatste verzamelt erg veel.
Pagina: 1