Canon printer - vreemde errors

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11-11-2023
Ik heb een Canon printer cadeau gekregen, een MB5350, maar het werkt voor geen ene meter. Ik heb nieuwe inkt cartridges geplaatst maar om de haverklap geeft die errors dat de inkt cartridges niet te herkennen zijn.

Soms werkt het wel gewoon, maar dan na 1 of 2 pagina's geeft die weer een error.

Het lijkt er dus op dat het een interne storing is van dit apparaat, aangezien die zelf niet meer weet wat goed of fout is. Nu had ik contact opgenomen met Canon, maar zij kunnen hier niets aan doen en willen geen garantie bieden.

Is dit een soort scam?

Is er een tweaker die dit hele chip systeem met cartridges etc heeft weten te verwijderen?

Ik zou dit het liefst willen forceren met een --force of zoiets, maar dat support Canon niet, het alternatief is de knop ingedrukt houden met de driehoek in de cirkel, maar dit doet niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 20:08

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Heeft de persoon van wie je de printer hebt gekregen geen factuur meer?

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:56

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ehm. Misschien is er een reden dat je die printer cadeau hebt gekregen? Het model is immers in 2014 op de markt gekomen.

Je kunt eens beginnen met het (voorzichtig!) schoonmaken van de cartridge elektroden (in het karretje waar de patronen in gaan). En ook de contactpunten van de cartridge zelf. Met een licht vochtige doek, of schoonmaakalcohol als je het hebt liggen.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Flimovic schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:14:
Heeft de persoon van wie je de printer hebt gekregen geen factuur meer?
Nee, maar dat is ook niet van toepassing, het gaat om een productiefout in mijn ogen.
PD2JK schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:15:
Ehm. Misschien is er een reden dat je die printer cadeau hebt gekregen? Het model is immers in 2014 op de markt gekomen.

Je kunt eens beginnen met het schoonmaken van de cartridge electroden (het karretje waar de patronen in gaan). En ook de contactpunten van de cartridge zelf. Met een licht vochtige doek, of schoonmaakalcohol als je het hebt liggen.
Wat maakt dat uit? Mijn auto is in 99 op de markt gekomen en werkt nog naar behoren.

Ik heb alles al geschoongemaakt, maar dat helpt niet, want het probleem zit in de software.

Hij geeft een error, cartridges zijn niet goed geplaatst, dan open je dat ding, plaats je ze opnieuw, zegt ie prima sluit de lade maar, als je dat dan doet geeft die weer een error dat ze niet goed geplaatst zijn terwijl die 2 seconde daarvoor zegt dat het wel goed is, dit is dus een soort eindeloze loop waar die in terecht komt.

Ik vind het vooral vrij schokkend hoe Canon zich opstelt, je koopt een product van hun, de bestaansreden van dit product werkt niet, en het lijkt ze helemaal niets te boeien, erg apart.

[ Voor 6% gewijzigd door Lodo op 24-12-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:03
Gebruik je originele cartridges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Ja het vreemde is dus, dat de cartridges die niet origineel zijn, die werken prima, geel en magenta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:58

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik neem aan dat je de beschermfolie van de cartridges gehaald heb alvorens te plaatsen? Gebeurt wel eens namelijk. O-)

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Techno Overlord schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:23:
Ik neem aan dat je de beschermfolie van de cartridges gehaald heb alvorens te plaatsen? Gebeurt wel eens namelijk. O-)
Ja, anders zou die sowieso niet 1 - 2 pagina's printen en dan weer een error geven, dan zou het nooit moeten werken.

EDIT: ik heb ff een paar tikken op die cartridges gegeven met een rubberen hamer en dan red die 5 - 6 pagina's, lijkt er dus op dat dat mechanisme om de cartridges op zijn plek te houden slecht ontworpen is, want nu lekt die ineens inkt.

[ Voor 24% gewijzigd door Lodo op 24-12-2021 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07:07
Lodo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:25:
[...]

Ja, anders zou die sowieso niet 1 - 2 pagina's printen en dan weer een error geven, dan zou het nooit moeten werken.

EDIT: ik heb ff een paar tikken op die cartridges gegeven met een rubberen hamer en dan red die 5 - 6 pagina's, lijkt er dus op dat dat mechanisme om de cartridges op zijn plek te houden slecht ontworpen is, want nu lekt die ineens inkt.
En dat kan niks met die rubberen hamer te maken hebben dat ie nu ineens inkt lekt? 8)7
Misschien is het mechanisme na 7 jaar weleens versleten?

edit; Het is een business printer, dus ding zal niet een enkel A4'tje in de week hebben staan printen.
Kan me wel iets bij voorstellen dat Canon je hier geen garantie op geeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Rensjuh op 24-12-2021 13:33 ]

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-05 20:08

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Lodo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:17:
[...]

Nee, maar dat is ook niet van toepassing, het gaat om een productiefout in mijn ogen.
Nou, in principe dien je in Nederland je eerst te melden bij de verkopende partij. Die kan vervolgens aankloppen bij de fabrikant. Als ik je verhaal goed begrijp heb je je gemeld (zonder factuur?) bij de fabrikant en heb je dus een stap overgeslagen. Als je je eerst bij de verkopende partij meldt, mogen zij het voor je gaan uitvechten bij de fabrikant.

edit:
Oh, ding is buitende garantie, bovenstaande is niet relevant.

[ Voor 5% gewijzigd door Flimovic op 24-12-2021 13:33 ]

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lodo
Rensjuh schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 13:32:
[...]

En dat kan niks met die rubberen hamer te maken hebben dat ie nu ineens inkt lekt? 8)7
Misschien is het mechanisme na 7 jaar weleens versleten?

edit; Het is een business printer, dus ding zal niet een enkel A4'tje in de week hebben staan printen.
Kan me wel iets bij voorstellen dat Canon je hier geen garantie op geeft.
Dat is wel knap, want ik heb hem nieuw uit het folie gehaald. Hij heeft gewoon bij iemand op zolder gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Lodo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:19:
[...]

Dat is wel knap, want ik heb hem nieuw uit het folie gehaald. Hij heeft gewoon bij iemand op zolder gestaan.
Heb je dan nieuwe cartridges gekocht, of gebruik je de originele cartridges die bij de printer zaten? Want als die net zo oud zijn als de printer, dan is het niet zo vreemd dat ze het niet meer doen. Ook ongebruikt hebben cartridges een houdbaarheidtermijn, meestal is dat slechts een paar jaar. En het kan ook dat er een batch foute cartridges zijn geweest, zeker omdat je met alternatieve cartridges dus wel goed kunt printen. Dat heeft verder weinig met de printer te maken, dus daar zou ik het niet snel zoeken.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Lodo schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:19:
[...]

Je gaf als voorbeeld dat jouw auto uit '99 nog goed werkt. Ik weet niet precies wat nu nieuw uit folie gehaald is maar als een printer lang (jaren???) stil staat, kan ik er wel wat geld op zetten dat, net als een stilstaande auto jarenlang, rubbers aangetast zijn. En de gemiddelde printer heeft nog wel eens wat rubbers / rollen / snaren om alles optimaal te laten bewegen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1