Toon posts:

XS4ALL drops ADSL Fritzbox 7581

Pagina: 1
Acties:

• JeroenV
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-03 08:02
Beste Tweakers,

Ik heb behoorlijk wat netwerk kennis maar ik heb nu een probleem waar ik niet uit kom.

Regelmatig verlies ik verbinding tijdens het bellen via Teams, dus ik twijfel of ik een netwerkprobleem heb of dat Teams gewoon brak is. Mijn collega's gebruiken het ook maar kennen dit probleem wat ik heb niet.

Ik heb een ADSL lijn en direct op het abonnee overname punt hangt mijn Fritzbox welke mijn gateway is. Daarna komt er een Drytek P2261 managed switch en daarna komt mijn PC, allemaal bekabeld.

Als ik een ping 8.8.8.8 -t laat lopen zie ik ook failed request drops langs komen, maar als ik ook ping naar 192.168.178.2 en .1 (Gateway en Drytek) zie ik ze niet? Met deze gegevens in het achterhoofd denk ik niet dat mijn bekabeling een issue is tussen PC, Switch en Fritzbox, maar dat er iets mis gaat naar buiten. De de logs kom ik enkel deze verdachte medling tegen:

Impaired quality of the signal on DSL line [No.] was detected due to incorrect cabling. The incorrect branch is [length] meters long. This costs around [loss in data throughput] kbit/s.

Iemand ervaring? De kabel die tussen het modem en de binnenkomende kabel zit is een originele kabel die bij de Fritzbox geleverd zat, en er zijn geen splitters of zelf gemaakte snoeren o.i.d.

Jullie hulp is welkom!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:45

jurroen

Security en privacy geek

Ik mis een beetje wat je zelf al ondernomen hebt, behalve het checken van de logs.

Het lijkt inderdaad iets te maken te hebben met de RJ-11 bekabeling. Mocht je een andere kabel hebben liggen, zou ik die eerst eens proberen. Als dat geen uitkomst geeft, dan is het wel handig als je wat meer technische informatie deelt, zoals de lijnwaarden. Deze zijn ook in de Fritzbox webinterface te vinden.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Is dit een situatie die voorheen 100% goed gewerkt heeft?

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Nou weet ik dat de fabuleuze helpdesk van XS4ALL behoorlijk uitgehold is door KPN. Maar d'r is toch nog steeds een helpdesk? Wat zeiden die toen je contact opnam?

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• JeroenV
remco_k schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 22:35:
Is dit een situatie die voorheen 100% goed gewerkt heeft?
Ja eigenlijk wel, ik heb met online gamen bijvoorbeeld zelden tot nooit problemen, zelfs als ik uren online ben. Het valt echt op dat bij Teams de verbinding weg valt wat me doet denken dat het een teams issue is. Tegelijk valt het op dat tijdens gesprekken met collega’s mijn verbinding nog steeds hapert en die van de andere goed blijft.

• JeroenV
Brahiewahiewa schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 07:45:
Nou weet ik dat de fabuleuze helpdesk van XS4ALL behoorlijk uitgehold is door KPN. Maar d'r is toch nog steeds een helpdesk? Wat zeiden die toen je contact opnam?
Dat is mijn volgende stap, eerst maar even uitsluiten dat ik niet iets doms over het hoofd zie met jullie advies ;)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:46

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Is er in de log file van Fritz niet iets meer te zien over de DSL verbinding? Dat die even verbreekt en even later weer reconnect bijvoorbeeld. Daar heb ik ooit eens last van gehad en bleek uiteindelijk een defect in Fritz te zijn. Na vervanging alles weer prima. Nu verwacht ik met jouw info niet dat zo'n probleem bij jouw voorkomt, maar wellicht kan je dat uitsluiten als oorzaak.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• JeroenV

Mmm deze kreeg ik zojuist, misschien maandag maar even bellen

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:56
Die melding suggereert bijna een “bridgetap”. Dat is een doorlussing naar bijvoorbeeld de slaap/werkkamer. Die kan mogelijk storing veroorzaken.

Zijn er telefoon doorlussingen in gebruik? Als je geen analoge telefoon meer gebruikt zijn die overbodig dus die zou ik weghalen.

• JeroenV
Kasper1985 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 13:42:
Die melding suggereert bijna een “bridgetap”. Dat is een doorlussing naar bijvoorbeeld de slaap/werkkamer. Die kan mogelijk storing veroorzaken.

Zijn er telefoon doorlussingen in gebruik? Als je geen analoge telefoon meer gebruikt zijn die overbodig dus die zou ik weghalen.
Nee heb geen analoge telefoons, er zitten ook geen kabels aangesloten.

• OverTheTop
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:24
JeroenV schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:33:
Impaired quality of the signal on DSL line [No.] was detected due to incorrect cabling. The incorrect branch is [length] meters long. This costs around [loss in data throughput] kbit/s.
Dit is een melding die veroorzaakt wordt door een update van de firmware. (incorrect want er zit geen extra bekabeling aan mijn systeem) Die melding kreeg ik ook na de update in augustus. Ook had ik na de firmware update last van regelmatig wegvallende verbindingen (ca 2 per week) en na contact met de helpdesk is het modem vervangen door een 7583.
Daarna werkte het allemaal veel stabieler :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee