Toon posts:

HELP! Zelf eigen website maken

Pagina: 1
Acties:
  • 341 views

Vraag

• Norbert78
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-08-2022
Mijn vraag

Hoe kan ik het beste zelf een eigen website maken?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan op Google en kwam ik verschillende systemen tegen. Zo kwam ik bijvoorbeeld Wix, Joomla, JouwWeb en WordPress. In veel van deze artikelen wordt WordPress aanbevolen, maar ik wou ook jullie nog even om advies vragen, want ik ben niet super technisch aangelegd. Ik vroeg mij dus af of ik zorgen technische kennis zelf een eigen website kan maken.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na het lezen van een flink aantal artikelen leek WordPress de beste optie voor in de toekomst. Ik kwam deze handleiding tegen om een WordPress website te maken. Kunnen jullie inschatten of dit een goede handleiding is en of WordPress überhaupt de juiste keuze is.

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:45

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Norbert78 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:46:
Relevante software en hardware die ik gebruik
Zelf heb ik al wat onderzoek gedaan op Google en kwam ik verschillende systemen tegen. Zo kwam ik bijvoorbeeld Wix, Joomla, JouwWeb en WordPress.
En toen...? Toen heb je ze allemaal bekeken, gekeken of ze voldeden aan je wensen, een selectie gemaakt van de keuzes die 't beste bij je pasten en de top 3 daarvan geprobeerd of nader bekeken?
In veel van deze artikelen wordt WordPress aanbevolen, maar ik wou ook jullie nog even om advies vragen, want ik ben niet super technisch aangelegd.
Je hoeft niet "super technisch aangelegd" te zijn om voorgenoemde voorbeelden te bekijken en proberen en te besluiten wat het best bij jou aansluit; sterker: jij bent waarschijnlijk de enige (en al helemaal op basis van de informatie die je (niet) geeft) kan besluiten wat het beste werkt voor jou.
Ik vroeg mij dus af of ik zorgen technische kennis zelf een eigen website kan maken.
Uh... ja? Pronken al die voorgenoemde voorbeelden daar niet juist mee?
Kunnen jullie inschatten of dit een goede handleiding is
Waarom kun je dat zelf niet? Heb je 't al gelezen, geprobeerd? Er staat letterlijk in die handleiding:
Deze handleiding is geschikt voor iedereen die zelf een eigen WordPress website wilt maken. Je hebt geen technische kennis nodig om deze handleiding/training te kunnen volgen en er is ook geen minimale leeftijd nodig om hiermee aan de slag te gaan.
...
en of WordPress überhaupt de juiste keuze is.
Zoals ik in RobIII in "Website maken voor dummies tips" al aangaf: hoe moeten wij dat weten als je letterlijk nul vertelt over wat je website is, moet gaan doen, moet kunnen...

Verder stellen we het op prijs als je voortaan schreeuwerige topictitels ("HELP!") achterwege laat.

[Voor 64% gewijzigd door RobIII op 24-12-2021 11:06]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee