Toon posts:

[Synology Quickconnect] Benaderen foto's mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Tino. Beunk
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 30-06-2022
Goedemorgen,

Waarschijnlijk een simpel antwoord, maar ik kom er niet uit.

Via Quickconnect van Synology. Kan ik daar bij mijn foto's?

Ik wil graag op een externe computer bij mijn foto's namelijk. Maar zie ze bij Quickconnect niet terug. Of zijn er andere mogelijkheden?

Het gaat om een DS218 play.

Alle reacties

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:14
Ja
Tenminste via de app, niet via file explorer. Hoe wil je bij de fotos?

CISSP! Drop your encryption keys!

• Tino. Beunk
laurens0619 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:42:
Ja
Tenminste via de app, niet via file explorer. Hoe wil je bij de fotos?
Via de app is bekend (telefoon).

Bedoel echt via de pc.

• laurens0619
Tino. Beunk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:00:
[...]

Via de app is bekend (telefoon).

Bedoel echt via de pc.
Als in
\\NAS\Fotomap?

Dat werkt alleen als je de pc een vpn laat opbouwen naar je nas, werkt niet via quickconnect

Als je er via de browser bij wilt, dan kun je gewoon navigeren naar de web interface van je nas via quickconnect

[Voor 15% gewijzigd door laurens0619 op 24-12-2021 11:03]

• Tino. Beunk
laurens0619 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:02:
[...]

Als in
\\NAS\Fotomap?

Dat werkt alleen als je de pc een vpn laat opbouwen naar je nas, werkt niet via quickconnect

Als je er via de browser bij wilt, dan kun je gewoon navigeren naar de web interface van je nas via quickconnect
Op die manier.

Dus via Quickconnect kan je niet bij je foto's op je werk bijvoorbeeld?

Situatie is dat ik nu op mijn werk zit en daar eigenlijk bij mijn foto's wil op de pc (ivm maken fotoboek).

Vanuit de telefoon uploaden en verzenden naar mijn mail werkt omslachtig.

Is hier een oplossing of mogelijkheid voor dat, dat überhaupt kan?

• laurens0619
Tino. Beunk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:07:
[...]

Op die manier.

Dus via Quickconnect kan je niet bij je foto's op je werk bijvoorbeeld?

Situatie is dat ik nu op mijn werk zit en daar eigenlijk bij mijn foto's wil op de pc (ivm maken fotoboek).

Vanuit de telefoon uploaden en verzenden naar mijn mail werkt omslachtig.

Is hier een oplossing of mogelijkheid voor dat, dat überhaupt kan?
jawel, middels de web interface.

Dat werkt standaard niet vanuit je file explorer omdat ze willen voorkomen dat mensen vanaf het werk fotoboeken gaan maken >:)

[Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 24-12-2021 11:08]

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:07
Je kunt inloggen op DSM via quickconnect.
https://kb.synology.com/n...up_quickconnect?version=6

code:
1
http://Quickconnect.to/YourID

[Voor 14% gewijzigd door jeroen3 op 24-12-2021 11:11]

• Tino. Beunk
jeroen3 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:09:
Je kunt inloggen op DSM via quickconnect.
https://kb.synology.com/n...up_quickconnect?version=6

code:
1
http://Quickconnect.to/YourID
https://ibb.co/PTxZM9s

Ik zie het als bovenstaand.

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:40
Als je de string die in je screenshot onder je username staat in je browser gooit (https://x.x.quickconnect.to), dan moet je erbij kunnen. Na inloggen in DSM in een niet-mobiele browser kan je gewoon bij Filestation

[Voor 10% gewijzigd door GmR op 24-12-2021 11:33]

• Tino. Beunk
GmR schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:32:
[...]

Als je de string die in je screenshot onder je username staat in je browser gooit (https://x.x.quickconnect.to), dan moet je erbij kunnen. Na inloggen in DSM in een niet-mobiele browser kan je gewoon bij Filestation
Ja zit er al in. Zoals je onderstaand op de printscrn ook kunt zien. Maar werkelijk geen idee hoe je nu (vanuit daar) bij je foto's kunt komen?

Gedeelde mappen? Of moet ik dat eerst activeren oid?

Zie bij gedeelde mappen verder niets staan namelijk.

• GmR
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:40
Tino. Beunk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:36:
[...]

Ja zit er al in. Zoals je onderstaand op de printscrn ook kunt zien. Maar werkelijk geen idee hoe je nu (vanuit daar) bij je foto's kunt komen?

Gedeelde mappen? Of moet ik dat eerst activeren oid?

Zie bij gedeelde mappen verder niets staan namelijk.
Het ziet eruit alsof je in een mobiele browser zit, dan kan je aanzienlijk minder dan in een reguliere browser op je PC.
Je kan dus op je PC naar dezelfde URL navigeren en via File Station (of Photo Station) bij je foto's komen.

• Tino. Beunk
GmR schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:38:
[...]

Het ziet eruit alsof je in een mobiele browser zit, dan kan je aanzienlijk minder dan in een reguliere browser op je PC.
Je kan dus op je PC naar dezelfde URL navigeren en via File Station (of Photo Station) bij je foto's komen.
Thnx!

Dat zal het zijn. Volgens mij is het hier op de browser geblokkeerd. Quickconnect is niet toegankelijk namelijk hier op het werk.

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:33

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ik heb je titel wat aangepast, zodat het wat duidelijker is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Alternatief; als het toch over je prive-telefoon gaat en je prive-NAS; maak dan een VPN van telefoon naar huis; even je VPN-subnetje omkatten naar hetzelfde subnet als je NAS en klaar. Kan je overal ter wereld inbellen naar huis, krijgt jouw phone bijvoorbeeld IP 192.168.1.114 en dan kan je met DSFile / DSVideo / DSetc connecten naar 192.168.1.130 van de NAS :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee