Toon posts:

Schakelaar geeft verkeerde status weer in homeassistant

Pagina: 1
Acties:

• zjweele13
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 28-05 22:07
Dag allemaal,

Ik ben recent begonnen met homeassistant. Zoals de meesten ben ik begonnen met verlichting. Ik loop nu tegen het volgende probleem aan,

Ik heb een Z-wave schakelaar geïntegreerd in homeassistant (TechniSat Z-Wave - Dimmer 0300/9497). Met deze schakelaar kan ik de lamp bedienen (de lamp zelf is niet smart). Dit werkt prima met de fysieke schakelaar. Wanneer ik deze wil bedienen via de lovelace interface in homeassistant gaat het mis.

Wanneer de lamp uit staat en ik klik op de switch button, dan gaat hij netjes aan. Echter blijft de status in homeassistant op uit staan. Als ik nog een keer klik verandert de status naar aan. De lamp blijft ook aan staan. Bij het uitzetten precies hetzelfde. Eén keer klikken en de lamp gaat uit, maar de status blijft op aan staan. Nog een keer klikken en de status verandert naar uit. Het gekke is als ik de lamp bedien met de fysieke schakelaar de status in homeassistant wel onmiddelijk de juiste status weergeeft.

Ik heb nog geen automatiseringen gemaakt (de bewegingssensor moet nog geleverd worden), maar ik vermoed dat deze automatiseringen niet goed werken als de status niet juist weergegeven wordt.

Ik heb nog niet veel kennis van homeassistant en ik ben ook geen electricien. Waar en hoe moet ik beginnen met troubleshooten?

Ik gebruik de pricewatch: Aeotec Gen 5 Z-Wave Plus USB Interface met de Zwave JS integratie in homeassistant

Alvast bedankt voor de reactie

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:24

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb een soortgelijke melding gevonden op de HA forums: https://community.home-as...updates-the-status/294570

Is er nog iets in de integratie in te stellen? Als ik https://www.home-assistan...ice-zwave_jsrefresh_value bekijk dan zijn er wel dingen die je met refresh kan instellen.

"For I dipt into the future, far as the human eye could see;
Saw the vision of the world, and all the wonder that would be..." -Alfred Tennyson.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee