Toon posts:

Nieuwe PC functioneert niet

Pagina: 1
Acties:

• canonchiel
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-02 10:00
LievenD schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 04:01:
Het kan nog iets goedkoper, zonder al te veel concessies te moeten doen:

Processor: Ryzen 5 5600G. Die heeft de voorkeur, want sneller en zuiniger dan de i5-11400, terwijl de prijs van processor en moederbord samen ongeveer gelijk is (€ 300). Een Pentium G6400 is niet langer verkrijgbaar, dus het goedkoopste alternatief is de Core i3-10105. Die processor kan interessant zijn als je geen al te hoge eisen stelt.

Moederbord: Zo goedkoop mogelijk, maar toch met zowel VGA als HDMI-aansluiting.

Kast: Ik zou geen € 70 uitgeven aan de be quiet! Pure Base 500, dat is relatief veel geld voor een case die eigenlijk te groot is voor wat erin zit (micro-atx moederbord in een hoge ATX-kast). Een Cooler Master voor de helft van de prijs voldoet ook.

Geheugen: Dit G.Skill geheugen is in het verleden al vaker gebruikt, ik zie eigenlijk niet in waarom we daar nu moeten van afwijken.

Voeding: be quiet! Pure Power 11 400W, is een stille en betrouwbare voeding. Akkoord, de RGB voeding die hierboven wordt aangeraden is in sommige winkels iets goedkoper, maar ik zie niet in waarom RGB nodig is in een Office systeem. Verbruikt extra energie en leidt de aandacht af.

En tot slot een Samsung 980 SSD van 500GB. 1TB vind ik nogal overdreven voor een 'Budget Office PC'.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600G Boxed€ 249,-€ 249,-
1MoederbordenGigabyte A520M S2H€ 49,90€ 49,90
1BehuizingenCooler Master MasterBox Q300L€ 34,90€ 34,90
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 64,90€ 64,90
1Voedingenbe quiet! Pure Power 11 400W€ 52,77€ 52,77
1Solid state drivesSamsung 980 500GB€ 59,90€ 59,90
Totaal€ 511,37
Hey allemaal,
Ik heb deze pc besteld en in elkaar gezet
Echter krijg ik geen beeld via de HDMI uitgang naar mijn scherm? Doe ik wat fout? Beeld blijft pik zwart

I7 3930k, Asus Gtx 680 DC2Top , Asus Rampage iv Formula, Antec HCP 1200 Watt

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
@canonchiel
Hoor je wel iets bij het opstarten? Geluid van ventilatoren, piepjes, een eventuele harde schijf? Heb je een toetsenbord aangesloten?

Heb je een grafische kaart in de computer? Dan werkt HDMI op het moederbord niet.

Heb je een 5600X in plaats van 5600G? De X heeft geen geïntegreerde GPU en kan geen beeld weergeven.

Kun je booten vanaf een USB live Linux boot stick met netwerk en dan via Putty contact maken? Zodoende kun je zien of de computer verder gewoon opstart en je kunt ook met dmesg eventuele foutmeldingen bekijken.

Als dat het allemaal niet helpt, maak wat hoge resolutie foto's van het moederbord en alle aansluitingen zodat tweakers kunnen meekijken.

[Voor 5% gewijzigd door mrmrmr op 24-12-2021 16:44]

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

• canonchiel
Toetsenbord en muis zijn aangesloten

Ventilatoren gaan en en lampjes gaan branden
https://tweakers.net/i/gW...GVA.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/C9...fMj.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/ay...S03.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/83...5Tj.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/vH...lgC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil de kabels nog fatsoenlijk weg werken, maarjah wou eerst weten of alles werkt ,
Helaas is dat niet zo,
Bij mijn weten ben ik niks vergeten of over het hoofd gezien?

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41

FireDrunk

BBG'er
canonchiel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 06:03:
Toetsenbord en muis zijn aangesloten

Ventilatoren gaan en en lampjes gaan branden
https://tweakers.net/i/gW...GVA.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/C9...fMj.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/ay...S03.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/83...5Tj.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/vH...lgC.jpg?f=fotoalbum_large

Ik wil de kabels nog fatsoenlijk weg werken, maarjah wou eerst weten of alles werkt ,
Helaas is dat niet zo,
Bij mijn weten ben ik niks vergeten of over het hoofd gezien?
Heb je de power kabel naast de cpu (P4) goed aangedrukt? Gaat de power en/of de disk leds wel aan? Draaien alle fans?

Even niets...

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Moederbord BIOS up to date of iig een versie die de 5600G ondersteunt?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:26

nelizmastr

Goed wies kapot

FireDrunk schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 07:11:
[...]

Heb je de power kabel naast de cpu (P4) goed aangedrukt? Gaat de power en/of de disk leds wel aan? Draaien alle fans?
Idd, die CPU power stekker lijkt op de laatste foto boven het moederbord te bungelen en deze voeding heeft zeker weten niet 2 stekkers. Mogelijk is er een PCIe kabel in de CPU power gefrot o.i.d.

Er hangen iig twee stekkertjes met CPU erop van 4 pinnen elk. Die moeten m.i. in het bord en niet die volledige 8-pin kabel die er nu op zit.

[Voor 14% gewijzigd door nelizmastr op 24-12-2021 12:42]

I reject your reality and substitute my own

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:09

br00ky

Moderator Harde Waren
mrmrmr schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:06:
@canonchiel

Je kan het ook in een apart topic plaatsen, want het gaat hier een beetje off topic.
Inderdaad. Afgesplitst. Het BBG topic is alleen voor het opstellen van de BBG, niet voor troubleshooting.

• Zap_pa
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Volgens mij zie ik een andere PSU op de foto's dan die in je lijst staat.
Er zit ook veel stof op de PSU kabels, is deze wel nieuw?

• canonchiel
Jah voeding is 3 maand oud, komt uit me andere pc, goeie van die Cpu kabel,
Helemaal overheen gekeken je hoort van mij!!!! Dankjewel alvast

• canonchiel
nelizmastr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 12:41:
[...]

Idd, die CPU power stekker lijkt op de laatste foto boven het moederbord te bungelen en deze voeding heeft zeker weten niet 2 stekkers. Mogelijk is er een PCIe kabel in de CPU power gefrot o.i.d.

Er hangen iig twee stekkertjes met CPU erop van 4 pinnen elk. Die moeten m.i. in het bord en niet die volledige 8-pin kabel die er nu op zit.
Heb. U die losse stekkers naast elkaar er aan gezet,
Helaas geen verschil
Hdd leds gaan branden, ventilatoren gaan ook draaisnelheid,

Verder beeld blijft zwart.

Bios? Geen idee volgens specificaties moet alles op elkaar kunnen draaien,

Bios update? Zou kunnen? Zit een soort bios flash knop op? Achter op het moederbord? Iemand ervaring hoe dat werkt?

Mvg

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-03 19:20
Die zwarte molex aan het MB, moet die geen prik?

• pipo1000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-03 22:40
Stofdoekje voordat je hem in elkaar zet was ook geen overbodige luxe...

• mrmrmr
  • Niet online
De CPU power aansluiting is 8 pin ('ATX_12V'). De aangesloten kabel heeft opschrift CPU, dus dat was al ok. Een tweedelige 4+4 kabel zal ook werken.

De ventilator met de platte zwarte molex plug is niet aangesloten, maar er zit wel een kabeltje in de SYS FAN1, dus ik denk dat het zo goed zit. De platte Molex plug is voor voeding als er geen vrije moederbord fan aansluiting beschikbaar is.

Ik kan niet goed zien of je afstandsbussen hebt gebruikt om het moederbord op te schroeven. Als die niet aanwezig zijn kan er kortsluitingen worden gemaakt.

De power switch zit zo te zien goed.

Stof verwijderen is goed, maar het zal vermoedelijk niet de oorzaak zijn van het probleem. Pas op dat je niet met een statische stofdoek over het moederbord gaat, dat kan het bord kapot maken. Als je een wollen trui aanhebt, doe die uit en raak de randaarde aan om eventuele opgebouwde spanning kwijt te raken. Statistische elektriciteit is de vijand van electronica.

De BIOS moet versie F13 of later zijn voor AMD 5000 G ondersteuning.

Er zit een Q-FLASH Plus knop op de I/O sectie. Er is ook een bijbehorend QFLED lampje. De bedoeling is dat je de BIOS update uitvoert vanaf een specifieke USB 3.2 aansluiting, de Q-Flash Plus Port. Dat is aansluiting g in de handleiding op pagina 10.

Voor je begint, verplaats eerst de USB aansluitingen naar die boven de PS/2 aansluiting (helemaal links). Toetsenbord en muis hebben voldoende aan USB2.

How-to:
1. Eerst de laatste BIOS downloaden.
2. Hernoem het BIOS bestand naar "GIGABYTE.bin"
3. Zet het op een USB2 stick met niet al te veel opslagruimte.
4. Doe de USB stick in aansluiting 'g'
5. Schakel de voeding uit met de schakelaar.
6. Schakel de voeding in en druk op het Q-Flash Plus knopje. Hou de LED op het moederbord in de gaten. Die gaat knipperen. Het duurt 2 tot 3 minuten tot de LED uitgaat. Daarna zal het systeem automatisch herstarten. Daarbij wordt de BIOS gekopieerd. Dan zal het systeem nogmaals herstarten.

Hier wordt de QFlash Plus procedure uitgelegd.

Ophouden met stoken? Uitstekend plan! 23% van fijnstof is afkomstig van houtstook en er gaan veel mensen vroegtijdig dood. Het Luchtfonds zegt dit.

• breaker.evert
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:13
De goede output geselecteerd op de monitor?

Ik zie wel een losse cpu stekker zit deze er wel in?
Controleer even alle kabels.

• canonchiel
pipo1000 schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:26:
Stofdoekje voordat je hem in elkaar zet was ook geen overbodige luxe...
Luisten ik doe mijn best , als ik wil mieren neuken of mensen afzeiken doe ik dat ook wel ergens anders. Bedankt voor dit nuttige bericht

• canonchiel
breaker.evert schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:35:
De goede output geselecteerd op de monitor?

Ik zie wel een losse cpu stekker zit deze er wel in?
Controleer even alle kabels.
Zeker, alles langs gelopen,
De voeding cpu voeding is een dubbele, dit zit allemaal goed,

Monitor staat op goeie stand, alles heb ik wel langs gelopen,
Heb tot op 5 maanden terug ook nog systeempjes gebouwd en alles draait gewoon ineeen keer, en dan ga je voor je zelf snel aan de gang, want wil de boekhouding van dit jaar af hebben, en is het helaas raak,

• canonchiel
mrmrmr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:04:
De CPU power aansluiting is 8 pin ('ATX_12V'). De aangesloten kabel heeft opschrift CPU, dus dat was al ok. Een tweedelige 4+4 kabel zal ook werken.

De ventilator met de platte zwarte molex plug is niet aangesloten, maar er zit wel een kabeltje in de SYS FAN1, dus ik denk dat het zo goed zit. De platte Molex plug is voor voeding als er geen vrije moederbord fan aansluiting beschikbaar is.

Ik kan niet goed zien of je afstandsbussen hebt gebruikt om het moederbord op te schroeven. Als die niet aanwezig zijn kan er kortsluitingen worden gemaakt.

Stof verwijderen is goed, maar het zal vermoedelijk niet de oorzaak zijn van het probleem. Pas op dat je niet met een statische stofdoek over het moederbord gaat, dat kan het bord kapot maken. Als je een wollen trui aanhebt, doe die uit en raak de randaarde aan om eventuele opgebouwde spanning kwijt te raken. Statistische elektriciteit is de vijand van electronica.

Er zit een Q-FLASH Plus knop op de I/O sectie. Er is ook een bijbehorend QFLED lampje. De bedoeling is dat je de BIOS update uitvoert vanaf een specifieke USB 3.2 aansluiting, de Q-Flash Plus Port. Dat is aansluiting g in de handleiding op pagina 10.

Voor je begint, verplaats eerst de USB aansluitingen naar die boven de PS/2 aansluiting (helemaal links). Toetsenbord en muis hebben voldoende aan USB2.

How-to:
6. Schakel de voeding in en druk op het Q-Flash Plus knopje. Hou de LED op het moederbord in de gaten. Die gaat knipperen. Het duurt 2 tot 3 minuten tot de LED uitgaat. Daarna zal het systeem automatisch herstarten. Daarbij wordt de BIOS gekopieerd. Dan zal het systeem nogmaals herstarten.

Molex zit aan die fan dat klopt:) ,
Stof wat op het kabeltje zit kan het probleem niet zijn zoals je zij.
Afstand busjes netjes gebruikt alles zoals het hoort ,

Ik hoor ook geen piepje

• androidmike
  • Laatst online: 17-08-2022
Beste persoon

Bekijk je moederbord ff en ontkoppel alles wat je heb sata etc

alleen de hoofd kabel en onboard vga erin houden de rest eruit

Cpu + Koeler laten zitten

Nvme kaart eruit

Usb connectors los

En hou 1 geheugen module erin

En svp bekijk of je moederbord een onboard speaker heeft en of aangesloten is

Want een pc maakt altijd piep geluiden als het systeem niet werkt vga , cpu etc

Haal ook ff je hdmi kabel achter uit je computer aleen wat nodig is laten zitten

Start dan je pc op dan moet je iets horen aan piep geluiden

Suc6 ermee en fijne dagen alvast

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
canonchiel schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:16:

Bios update? Zou kunnen? Zit een soort bios flash knop op? Achter op het moederbord? Iemand ervaring hoe dat werkt?
YouTube: How to use Q-Flash BIOS

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17
Initial Display Output
Specifies the first initiation of the monitor display from the installed PCI Express graphics card or the onboard
graphics.
IGD Video (Note) Sets the onboard graphics as the first display.
PCIe 1 Slot Sets the graphics card on the PCIEX16 slot as the first display. (Default)

denk dus ff in de bios wat aanpassen, eventueel videokaart lenen of via de vga aansluiting proberen.

• canonchiel
Hey alles geprobeerd , zie nog niks en hoor niks piepen

Wat heb ik nu gedaan
Alles er uit op Cpu na.
Een voor een alles aansluiten geen resultaat
Alles blijft stil en zwart. Beeld nog steeds
Nvidea Gtx 630 er op aangesloten?
Nog niks geen beeld niks
Bios geprobeerd ge update ?

Zie niks en hoor niks al mijn schermen blijven zwart.

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:17
canonchiel schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:59:
[...]

Hey allemaal,
Ik heb deze pc besteld en in elkaar gezet
Echter krijg ik geen beeld via de HDMI uitgang naar mijn scherm? Doe ik wat fout? Beeld blijft pik zwart
en via de andere uitgangen al geprobeert met andere monitor

• canonchiel
Toerq schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:38:
[...]

en via de andere uitgangen al geprobeert met andere monitor
Alles al. Vandaar dat ik nu hier aan rond vragen ben,
Mijn gevoel zegt dood moederboard

• canonchiel
mrmrmr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:04:

How-to:

Lampje op moederbord gaat niet eens flikkeren zie foto

• mrmrmr
  • Niet online
@canonchiel
Flash procedures luisteren vaak nauw, ook de timing van het drukken op het knopje. Gingen de ventilatoren draaien? Zo niet, dan stond de computer nog niet aan. Zet dan eerst de computer aan, ventilator moet dan draaien, daarna de schakelaar op de voeding uit (of stekker eruit), en dan verder volgens de procedure.

Misschien is het al eens genoemd, maar krijg je ook geen beeld via VGA of DVI? Toont de monitor als die is aangesloten wel een melding op het scherm? Sommige monitoren tonen een tekstmelding als er nog geen signaal is.

Heb je een speaker aangesloten? Hoor je piepjes? Die piepjes vormen een code en dat kan worden gebruikt voor diagnostiek.

Als er eenmaal een kortsluiting is geweest kan dat permanente schade veroorzaken. Een echt dood moederbord doet helemaal niets meer. Dus ook geen ventilator.

• canonchiel
mrmrmr schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 01:01:
@canonchiel
Flash procedures luisteren vaak nauw, ook de timing van het drukken op het knopje. Gingen de ventilatoren draaien? Zo niet, dan stond de computer nog niet aan. Zet dan eerst de computer aan, ventilator moet dan draaien, daarna de schakelaar op de voeding uit (of stekker eruit), en dan verder volgens de procedure.

Misschien is het al eens genoemd, maar krijg je ook geen beeld via VGA of DVI? Toont de monitor als die is aangesloten wel een melding op het scherm? Sommige monitoren tonen een tekstmelding als er nog geen signaal is.

Heb je een speaker aangesloten? Hoor je piepjes? Die piepjes vormen een code en dat kan worden gebruikt voor diagnostiek.

Als er eenmaal een kortsluiting is geweest kan dat permanente schade veroorzaken. Een echt dood moederbord doet helemaal niets meer. Dus ook geen ventilator.
Moederboard heeft een uitgang voor een speakers intern. Ik heb niet zoon klein luidsprekertje, of bedoel je normale luidspreker op de aux uitgang?

Jah alle andere uitgangen dvi en HDMI gedaan

Pc uit pc aan en flashen
Ventilatoren draaien gewoon , maar helemaal niks geen beweging komt er lijkt allemaal zo dood, en de monitor geeft ook geen signaal uit, dus hij geeft geen signaal

• androidmike
Beste @canonchiel

Als je bios wilt flashen zonder OS

Dan is het meestal bij moederborden dat je de cpu er ook uit haalt geheugen etc

Alleen de belangrijkste voedings kabels laten zitten

Usb stick achter op de juiste flashback port zetten ( de aangewezen usb poort voor de bios )

Ik zelf gebruik een usb met led indicator zodat je evengoed kan zien of er activiteit plaats vindt

Probeer dat evengoed nog eens als je wilt

Ik geloof dat je de F13 nodig hebt

https://www.gigabyte.com/...x/support#support-dl-bios

Veel suc6

• mrmrmr
  • Niet online
canonchiel schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 08:14:
Moederboard heeft een uitgang voor een speakers intern. Ik heb niet zoon klein luidsprekertje, of bedoel je normale luidspreker op de aux uitgang?
Ik bedoel een speaker die aangesloten is op de speaker (4 pinnen in een rij) aansluiting op het moederbord. Die zit in de buurt van de F_PANEL. Dat mag een speaker zijn van de kast of een los speakertje.
Jah alle andere uitgangen dvi en HDMI gedaan

Pc uit pc aan en flashen
Ventilatoren draaien gewoon , maar helemaal niks geen beweging komt er lijkt allemaal zo dood, en de monitor geeft ook geen signaal uit, dus hij geeft geen signaal
Ik kan niet volgen wat je wil zeggen, draaien de ventilatoren voluit? 'dood' is als er echt helemaal niks gebeurt.

Dat de monitor geen melding geeft is niet handig, want dat zie je het verschil niet tussen een leeg scherm (wel een signaal) en helemaal geen video output.

Ik denk dat een defect in de voeding niet waarschijnlijk is als de ventilatoren draaien. Je kan met een multimeter meten op de cpu aansluiting of een andere punt of de 12V spanning in orde is en geen dips vertoont tijdens het aanzetten van het systeem. Pas op dat je geen kortsluiting veroorzaakt met de pennen van de multimeter.

Je kan controleren of de pinnen voor de processor verbogen zijn. Dat is een ander bekend probleem. Daarvoor kun je de processor verwijderen en scherpe hoge resolutie foto's maken van voet (socket) en de onderkant van de processor. Soms kunnen pinnen voorzichtig worden teruggebogen. Daarvoor heb je wel een vaste hand en een vergrootglas nodig.
Als de processor en koeler daarna terug wil plaatsen heb je misschien nieuwe koelpasta nodig als er niet genoeg op zit. Zoek even een howto filmpje hoe je dat kunt aanbrengen op deze processor.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-03 19:00
Je kunt maar 1 ding doen, want op deze manier ben je aan het gissen. Je moet een speakertje aansluiten op het moederbord. Op die 4 pennen waar meestal SPK bij staat. Dat is de enige manier om er met zekerheid achter te komen waar het probleem zit.

Als je de PC aanzet, zal het moederbord via de speaker een code bliepen. Die kun je opzoeken in de handleiding van het moederbord en dan weet je wat er stuk is. Kan de cpu zijn, het geheugen, videokaart of iets anders.

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
androidmike schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:18:
Beste @canonchiel

Als je bios wilt flashen zonder OS

Dan is het meestal bij moederborden dat je de cpu er ook uit haalt geheugen etc

Alleen de belangrijkste voedings kabels laten zitten

Usb stick achter op de juiste flashback port zetten ( de aangewezen usb poort voor de bios )

Ik zelf gebruik een usb met led indicator zodat je evengoed kan zien of er activiteit plaats vindt

Probeer dat evengoed nog eens als je wilt

Ik geloof dat je de F13 nodig hebt

https://www.gigabyte.com/...x/support#support-dl-bios

Veel suc6
CPU/mem enzo eruit halen hoeft in vele gevallen niet om dat het een aparte chip is die alles regelt (daarmee ook die dedicated usb poort). Als dit wel moet, moet dit in de handleiding staan.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• androidmike
@Damic ;)

Goede morgen

Ik heb zelf nog de asus sabertooth 990fx

Hahaha ja ik weet ben beetje old school

Maar goed bij dit moederbord was het wel nodig om alles eruit te halen voor bios flashback en upgrade

Vandaar dat ik ook zei bij een aantal moederborden XD

Idd het zou in de handleiding moeten staan wat de best manier is om het te doen

En ja als @canonchiel nou dat speakertje kon vinden , zou dat al een hoop vertellen wat er mis is met het moederboard

Fijne ochtend verder @mrmrmr

[Voor 1% gewijzigd door androidmike op 26-12-2021 11:18. Reden: Verkeerde aanspreek punt]

• androidmike
FF snel update voor de mensen die vragen over de speaker

Deze zit niet aangesloten zoals ik op het moederbord zie
en Pdf van het moederbord

Jammer @canonchiel dat je speaker niet aanwezig is
Heb je toevallig de doos nog van deze moederbord .
Misschien dat er nog een speakertje in de doos aanwezig is ik heb geen idee

https://usermanual.wiki/m...09519ab2eeb79fe166579a6c0

Dit is de Pdf van het moederbord en op de tekening zelf kan je zien waar de speaker aansluiting zit

Suc6

• canonchiel
Dames en heren,

Dankjewel voor jullie support

RAm en cpu waren er ook uit,

Heel gek , vanmorgen opnieuw alles rustig langs gelopen, en wat denk je?

Het is gelukt,
Windows draait nu stabiel:)

Dankjewel allemaal voor alle hulp ,

Fijne dagen verder en een goeie jaarwisseling

• androidmike
canonchiel schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:22:
Dames en heren,

Het is gelukt,

_/-\o_ Geweldig om te zien

heel veel plezier van je PC

Deze week bouw ik mn nieuwe ryzen 7 pc 8)7 kan niet wachten

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41
canonchiel schreef op zondag 26 december 2021 @ 19:22:
Dames en heren,

Het is gelukt,

Dat is fijn. (y)
Voor iedereen die je geholpen heeft (en mensen die via de search bij dit topic uitkomen) misschien wel aardig om te weten wat je nu gedaan hebt bij het opnieuw langslopen. geflashed of voeding stekkers opnieuw ingeprikt etc?

• canonchiel
Bios update met al het geheugen en Cpu er uit, en en toen flashen

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee