Toon posts:

Boek gezocht; zoekboek over zeeleven

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:52
Ik ben op zoek naar een boek dat ik zo’n 20 jaar geleden als kind kreeg. Ik ben de naam kwijt, en ik weet niet of het überhaupt nog gemaakt wordt, maar dit weet ik er nog van:

De titel was iets met leven in de zee/diepzee/oceaan of de grote zee atlas.

De illustraties waren fotorealistisch
Het boek was langer dan het breed was en aardig groot, met het referentiekader van een kind, maar ik denk mogelijk formaatje a3 (iig groter dan a4).
Kaft was donkerblauw, gelamineerd en met illustraties van een zee stilleven. Met een witte rand eromheen.

Het was een ‘zoekboek’; iedere omslag had een illustratie van een deel van een bepaalde oceaan verdeeld over 2 pagina’s. Links en rechts van de pagina stonden dan dingen die je moest zoeken in de illustratie. ‘Zoek 3 zee-anemonen’. Dat waren soms ook zaken als ‘flessen’ of tandwielen. En dan echt significant veel dingen per illustratie en zaken waren soms echt goed verstopt.

Een wijde variate aan illustraties, waarvan ik me er een aantal helder voor de geest kan halen:

1. Een mangrove, met bomen en apen erin. Halverwege de pagina ging je dan onder water en had je zaken als piranha’s en andere zaken die je moest zoeken.
2. Een rotsformatie waar papegaaiduikers vanaf doken, met onderwater ook een aantal pelikaanduikers en albatrossen met rode en blauwe snavels.
3. Een gezonken schip met o.a haaien, koraal, octopustentakels
4. Een illustratie van de diepzee met een potvis, maar ook lampionvissen en andere diepzee vissen
5. Een antartisch scenario net onder het ijsoppervlak met o.a. een zeeluipaard, baloegas en narwallen.

Iemand een idee welk boek ik bedoel en of het nog bestaat?

Alle reacties

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:40
Ik heb geen idee. Maar als het niet meer gemaakt wordt geen zorgen, boeken worden verrassend oud ;). Zoek en gij zult vinden!

• MagniArtistique
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18:52
Erwin schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 00:10:
Ik heb geen idee. Maar als het niet meer gemaakt wordt geen zorgen, boeken worden verrassend oud ;). Zoek en gij zult vinden!
Tot dusver niks kunnen vinden op internet of marktplaats maar we houden hoop 😊

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee