Toon posts:

DAB+ op soundmaster DAB950

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11:20
Mijn vraag
Op het werk van mijn moeder hebben ze een nieuwe radio, een soundmaster DAB950. Nu willen ze dat hij radio gaat afspelen alleen lukt het ze niet dus zou ik er even naar kijken. Nu is het probleem, mij lukt het ook niet. Ik plug hem in het stroom en laat hem zoeken naar DAB+ kanalen en hij vind niets. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit ding wel gaat werken? Ik heb het hele boekje doorgelezen maar er staat nergens of/hoe je hem hiervoor moet aansluiten. Ook zit er geen ethernet poort op dus dat kan ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Soundmaster DAB950CA Blauw

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gewoon inpluggen in stroom en zoeken werkt niet. Afaik hoort dab+ gewoon verder draadloos te kunnen werken.

Alvast bedankt
Dany

[Voor 6% gewijzigd door peize9 op 23-12-2021 20:07. Reden: Toevoegen link naar radio]

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Alle reacties

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-03 13:23

d-Frag

74% completed

peize9 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 19:59:
Mijn vraag
Op het werk van mijn moeder hebben ze een nieuwe radio, een soundmaster DAB950. Nu willen ze dat hij radio gaat afspelen alleen lukt het ze niet dus zou ik er even naar kijken. Nu is het probleem, mij lukt het ook niet. Ik plug hem in het stroom en laat hem zoeken naar DAB+ kanalen en hij vind niets. Hoe kan ik er voor zorgen dat dit ding wel gaat werken? Ik heb het hele boekje doorgelezen maar er staat nergens of/hoe je hem hiervoor moet aansluiten. Ook zit er geen ethernet poort op dus dat kan ook niet.

Relevante software en hardware die ik gebruik
pricewatch: Soundmaster DAB950CA Blauw

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Gewoon inpluggen in stroom en zoeken werkt niet. Afaik hoort dab+ gewoon verder draadloos te kunnen werken.

Alvast bedankt
Dany
Antenne ook ingeplugd?

Verder: waar staat de radio, midden in een gebouw, bij het raam etc. etc. DAB+ is binnen niet overal in Nederland even goed te ontvangen.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• peize9
d-Frag schreef op donderdag 23 december 2021 @ 23:24:
[...]

Antenne ook ingeplugd?

Verder: waar staat de radio, midden in een gebouw, bij het raam etc. etc. DAB+ is binnen niet overal in Nederland even goed te ontvangen.
Antenne is ingeplugd, maar moet die dus net zo uit staan als met FM? Want hij staat in een houten kast in een erg nieuw gebouw. Als het aan mij had gelegen hadden ze een met wifi moeten nemen, want dan had het via wifi kunnen gaan. Ik zal morgen nog weer even kijken, ik had hem mee naar huis genomen en met antenne vol uit kreeg ik nog steeds geen DAB+ kanalen.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Eem DAB radio thuis werkt het beste met de simpele antenne tegen het raam geplakt. Stuk coaxkabel met een sprietje van 30 cm geeft ook wel ontvangst maar midden in een gebouw is het vaak lastig.

• peize9
bouwfraude schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 20:32:
Eem DAB radio thuis werkt het beste met de simpele antenne tegen het raam geplakt. Stuk coaxkabel met een sprietje van 30 cm geeft ook wel ontvangst maar midden in een gebouw is het vaak lastig.
Ja, het probleem is, normaal zou ik er even langs gaan om het daar op de plek te bekijken, maar het gaat hier om gehandicapten zorg en daar mag ik in de lockdown niet heen... ik heb hem hier even thuis gekregen en toen wou hij niets ontvangen.

Zodra ik er toch even langs kan zou ik weer even kijken. Waarom konden ze niet gewoon een internetradio kopen...

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee