K7T-turbo , Athlon 1200 / 266FSB vriest !

Pagina: 1
Acties:

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25
Mijn computer is na een mobo upgrade aan het vriezen geslagen. Eerst natuurlijk specs:

K7Tturbo van MSI
Athlon 1200 met 266FSB (133DDR dus)
256MB DIMM (waarschijnlijk merkloos)

---- dat was nieuw

Maxtor 20 GB 5400RPM
Voodoo3 PCI
SCSI kaartje, met HP ScanJet5P
Netwerk National Semiconductor kaartje.

---- dat had ik al.

Het probleem is dat ie gewoon in windows vastvriest. Doet niks meer (ook geen ctrl-alt-del). Mijn case gaat een paar minuten ervoor hard coolen.

You can't have everything. Where would you put it?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het lijkt me dat je CPU te heet word, dan freezed je PC of geeft een spontane reboot. Controleer in je BIOS hoe heet je CPU word, want daar ligt het dus waarschijnlijk aan.

• tweakerbee
Met m'n MSI bord kan ik in Windows de temp bijhouden: Die staat (idle) al op 48-52°C.

Kan het niet het moederbord of het geheugen zijn? Processors koelblok voelt wel heet aan, maar ik verbrand mijn vingers niet. Betekend dat dat ie niet heet wordt, of dat ie niet goed de warmte geleid?

Zou ik misschien m'n core voltage omhoog moeten gooien? Die 1200 Mhz is non-overclocked. :(

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op woensdag 22 augustus 2001 11:44 schreef tweakerbee het volgende:
Met m'n MSI bord kan ik in Windows de temp bijhouden: Die staat (idle) al op 48-52°C.

Kan het niet het moederbord of het geheugen zijn? Processors koelblok voelt wel heet aan, maar ik verbrand mijn vingers niet. Betekend dat dat ie niet heet wordt, of dat ie niet goed de warmte geleid?

Zou ik misschien m'n core voltage omhoog moeten gooien? Die 1200 Mhz is non-overclocked. :(
MSI temperatuur zit aan de hoge kant, maar 28-52 graden is netjes hoor! Heb net een Tb 1,33ghz gebouwd, en die was idle 54 graden. Stressed wordt ie 66 graden, maar hij mag wel 80 hebben :D (dan is er trouwens wel iets mis hoor :+ )
Oh ja, die koeler heb je wel geplaatst hoor. :)

En het BIOS bij MSI stelt het corevoltage wat te hoog in, als je m op default zet is het voltage wel 1,85V, stel dat maar in op 1,650 of 1,675V (handmatig), de gemete waarde is dan de 1,75V die deze processor nodig heeft.

Maar waarom ie vastloopt? Welke windows heb je?

• tweakerbee
Heb (tijdelijk) winME erop gekwakt. O ja, ook interessant. Win2k installatie donderde eruit met een "hardware error, contact your manufacturer". Erg vaag. Maar als ie crasht tijdens het afsluiten van notepad, midden in de schermopbouw is het niet echt meer Windows, dan is het echt een hardware-crash.

Dat van dat voltage ga ik proberen! :P Thanks!

• tweakerbee
Voltage seemed to do the trick. Kon iig nu wel tot 100% defraggen en een beetje UT'en.

Verwijderd

die mobo's duiden idd te hoog aan...
toen'k in garantie die turbo in wissel kreeg voor een pro, was de temp van m'n oude duron proc plots met 15°C gestegen buiten vorige mobo. identieke cooler/kast/coolpasta enz enz enz
de meting is enorm onnauwkeurig en die voltages, wat wel jammer is, want voor de rest is het een enorm goed mobo...

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Die voltages vind ik een pluspunt. ipv 1.85 is 1.96V het maximum

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 22:26 schreef thedolf het volgende:
Die voltages vind ik een pluspunt. ipv 1.85 is 1.96V het maximum
ja dat wel, om te overclocken
mr zou eigenlijk niet mogen...

• tweakerbee
Kan inmiddels zeggen dat ie erg stabiel draait. Alleen lijkt mijn HDD het begeven te hebben. Dat kan toch niet echt met voltage van proc te maken hebben. Bij spellen e.d. doet ie het prima, maar als ik ga Scandisken loopt ie op partitie F: (laatste, 10GB) vast. |:(

Gewoon kapotte HDD?

• tweakerbee
*schop*

Pagina: 1