SWW tank in de warmtepomp en afgedopte leiding.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• ruud dw
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-03-2023
Vraagje; Ik krijg over een paar maanden een nieuwbouw woning opgeleverd en daar zit een warmtepomp in met SWW tank (boiler). Nu heb ik in de garage een afgedopte warmwaterleiding die ik ga aansluiten op een gootsteentje in de garage. Nu is mijn vraag: moet ik nu de hele SWW tank (warmwater) leeg laten lopen om aan de afgedopte leiding te kunnen werken?
Alvast bedankt.

Alle reacties

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:37
Ik neem aan dat er wel een kraantje staat om je tank van je net te scheiden? Eventueel kunnen enkele foto’s helpen.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• ruud dw
Malantur schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:00:
Ik neem aan dat er wel een kraantje staat om je tank van je net te scheiden? Eventueel kunnen enkele foto’s helpen.
Dat weet ik juist niet. Woning is nog niet opgeleverd, dus daarom ook mijn vraag. Had de vraag gesteld om alvast voorbereid te zijn. Weet niet of het standaard is dat er een kraantje tussen zit.

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:05

mb1

Meestal zit er enkel een kraantje bij de inlaatcombinatie.
Op het moment dat je deze dichttzet en zorgt dat de boiler niet wordt belucht dan kun je rustig de warmwaterleiding doorzagen.
Wel eerst even de overdruk weglaten doormiddel van het openen (en weer sluiten) van een warmwaterkraan op de begane grond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:33
Uitlaat van het vat zit bovenin, dus als je de toevoer dicht zet en ergens wat open zet loopt de druk eraf. Als bij jou het water wel omhoog stroomt kom ik meteen langs.

• ruud dw
Cpt.Chaos schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:09:
Uitlaat van het vat zit bovenin, dus als je de toevoer dicht zet en ergens wat open zet loopt de druk eraf. Als bij jou het water wel omhoog stroomt kom ik meteen langs.
Daar hou ik je aan. >:)

• ruud dw
mb1 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:09:
Meestal zit er enkel een kraantje bij de inlaatcombinatie.
Op het moment dat je deze dichttzet en zorgt dat de boiler niet wordt belucht dan kun je rustig de warmwaterleiding doorzagen.
Wel eerst even de overdruk weglaten doormiddel van het openen (en weer sluiten) van een warmwaterkraan op de begane grond.
Oké duidelijk, met een CV ketel was het voor mij (leek) allemaal duidelijk, maar een warmtepomp is voor mij nieuw. 8)7
Pagina: 1