Toon posts:

Achteraf eisen bij vergunning van rechtswege

Pagina: 1
Acties:

• pepelstwan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 03-06 17:27
Na heel wat moeite en wachten heb ik eindelijk een vergunning gekregen via rechtswegen.
Grappig aan dit verhaal is dat ik dus alle stukken officieel gekregen heb per post en daar staan de stempels op van de gemeente en met de hand ervoor geschreven "niet", zoals bekend staat op de stempel accoord, maar daar is dus niet voor geschreven.
Dit omdat de gemeente nu nadat ze via rechtswegen de vergunning moeten verlenen toch nog documenten willen krijgen over waar de warmtepomp komt te staan en nog iets over een berekening enzo...
Zijn z'n 8 dingen die ze nu opeens gaan eisen terwijl hun 8 weken verstreken zijn.

Iemand hier enige ervaring hiermee wat je hiermee moet doen?
Ohja misschien ook belangrijk bij te vermelden is dat volgende week vrijdag is ook die officiële 6 weken voor bezwaar verstreken, Mijn architect zegt ook dat dit iets is wat die nog nooit heeft meegemaakt en wat ze doen onwettelijk is en dus ook geen recht meer op hebben omdat ze dit hadden doen in die 8 weken die ze hadden bij de aanvraag van de vergunning.

Kan iemand mij helpen met jullie ervaring of kennis?

• Deleon78
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:18
pepelstwan schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:23:
Na heel wat moeite en wachten heb ik eindelijk een vergunning gekregen via rechtswegen.
Grappig aan dit verhaal is dat ik dus alle stukken officieel gekregen heb per post en daar staan de stempels op van de gemeente en met de hand ervoor geschreven "niet", zoals bekend staat op de stempel accoord, maar daar is dus niet voor geschreven.
Dit omdat de gemeente nu nadat ze via rechtswegen de vergunning moeten verlenen toch nog documenten willen krijgen over waar de warmtepomp komt te staan en nog iets over een berekening enzo...
Zijn z'n 8 dingen die ze nu opeens gaan eisen terwijl hun 8 weken verstreken zijn.

Iemand hier enige ervaring hiermee wat je hiermee moet doen?
Ohja misschien ook belangrijk bij te vermelden is dat volgende week vrijdag is ook die officiële 6 weken voor bezwaar verstreken, Mijn architect zegt ook dat dit iets is wat die nog nooit heeft meegemaakt en wat ze doen onwettelijk is en dus ook geen recht meer op hebben omdat ze dit hadden doen in die 8 weken die ze hadden bij de aanvraag van de vergunning.

Kan iemand mij helpen met jullie ervaring of kennis?
Rechtsbijstand kan hier ook bij helpen :)

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09:17
Nee, ze mogen je vergunning nu niet meer weigeren of aanvullende eisen stellen. Al kan het uiteraard geen kwaad om alsnog de berekening aan te leveren en deze te laten toetsen, zo weet je in ieder geval zeker dat het constructief in orde is (weigeren mogen ze toch al niet). Het is iets gecompliceerder als je vergunning ook in strijd is met het bestemmingsplan al is daar ook jurisprudentie over dat je in je gelijk stelt. (Maar iedere situatie is anders).

• Paardenbloem
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-06 21:10
Hoe erg of vervelend is het om de gevraagde stukken alsnog aan te leveren? Kleine moeite, groot plezier? Als de vergunning niet via rechtswege was verleend, had je dit sowieso moeten doen.
Beetje medewerking zou je in de toekomst kunnen helpen, mocht je de Gemeente weer nodig hebben.

Hoe het juridisch trouwens zit, weet ik niet. Ik heb op dit moment, vanwege een verbouwing, ook een omgevingsvergunning lopen en deze procedure is wel, op het laatste moment, na 8 weken verlengd met 6 weken.
De Gemeente heeft net voor het verstrijken van de 8 weken telefonisch contact met ons opgenomen dat de procedure verlengd zou worden. Tijdens het telefoongesprek werd er wel tussen neus en lippen aangegeven dat als ze na 8 weken niets hadden gedaan, de vergunning verleend zou zijn vanwege rechtswege en dat ze dan niets meer konden doen.

Gemeente was en is in ons geval verder proactief, meewerkend, welwillend en behulpzaam. Staan klaar voor raad en daad en dat wil ik ook graag zou houden omdat er meerdere trajecten (gaan) lopen.

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:40
Meer info:

https://www.infomil.nl/on...sproc/verloopt-procedure/

Let wel op, de zes weken bezwaartermijn loopt vanaf het moment van bekendmaking. Niet vanaf het moment (datum) dat deze van rechtswege is ontstaan.

Ik weet niet wat die 8 punten zijn, maar dat is wel bijzonder. Net zoals een stempel met handgeschreven “niet” ervoor. Maar als het een kleine moeite is, wat is dan het bezwaar?

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 00:40
Overigens aan de ene kant stel je dat je stukken met stempels hebt ontvangen. En verderop geef je aan dat de gemeente eerst nog stukken wil. Heb je het besluit van rechtswege verleende vergunning nu wel of niet ontvangen?

Zonee, dan kun je de gemeente hierop wijzen. Onder verwijzing van het bepaalde zoals in de link is aangegeven.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee