Toon posts:

CV Ketel defect net voor plaatsen Elga Remeha

Pagina: 1
Acties:

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-03 20:35
Goede dag,

wat is handig wij krijgen begin januari een Elga remeha hybride warmtepomp maar helaas is onze ketel (net defect) naar 6 jaar kapot gegaan. Nu de vraag wat is wijsheid?

Nieuwe CV, Ketel
Nieuwe elektrische ketel
of proberen Het bedrijf waar ik de elga heb besteld te bellen voor alternatief warmtepomp dus eem volledige. Ze verkopen Diakin, remeha en Mitsubitsu.

Prisj zal dan ook rond 8000 of 9000 worden.

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 31-03 18:49
Ligt eraan wat er defect is en wat dat gaat kosten.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:20
Idd oplappen of in de noodloop laten lopen voor een maand . Of op vakantie naar de zon

[Voor 20% gewijzigd door BCC op 23-12-2021 13:39]

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dit geeft eigenlijk precies goed aan, waarom je de hybride stap moet overslaan.

Een volledige warmtepomp heeft dat probleem niet en kan ook hybride werken.
Kijk eens naar mitsubishi (electric neem ik aan?)
Daar zijn ontzettend veel gebruikers(ervaringen) van hier op het forum.
incl ondergetekende (procon modbus sturing en uitlezing)
Helaas is het model uit 2016 een rammelkast, maar de huidige zijn stukken beter en stiller (heb ik van horen zeggen)

Misschien heeft @koevlaas2 nog een gaatje? (in zijn agenda) ;)

[Voor 20% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-12-2021 14:55]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• NimRod1337
AUijtdehaag schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:39:
Dit geeft eigenlijk precies goed aan, waarom je de hybride stap moet overslaan.
Dit snap ik niet helemaal, leg eens uit?

• AUijtdehaag
  • Niet online
@NimRod1337 Ketel defect en koud douchen
Heeft het meer uitleg nodig?

Oh ja. beperkte capaciteit van de hybride.

[Voor 52% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-12-2021 13:50]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:18
Ik kan moeilijk geloven dat een defecte ketel na zes jaar direct helemaal vervangen moet worden. Opknappen moet toch mogelijk zijn?

Daarnaast lijkt een overstap naar volledig warmtepomp me moeilijk voor hetzelfde geld uit te kunnen, als je er ook je SWW mee wil maken.

OhSunnyDay

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-03 20:46
Lijkt mij dan de beste optie om het bedrijf te bellen wat de opties zijn.
Ze verkopen zo te zien al andere warmtepompen dus switchen is dan hopelijk mogelijk.

• NimRod1337
Dat is met een gewone CV toch ook? Er is nu toch nog geen hybride bij @bjornricardo33 ?

• AUijtdehaag
  • Niet online
@NimRod1337 Het gaat hier om de vergelijking hybride WP en volledige WP.
Hybride kan vaak niet stand alone.
Overlijdt de CV (HR) ketel, moet je geheel wat anders kopen

Bij de volledige WP zet je een boilervat weg met een 3-weg klep en kan je verder.

[Voor 42% gewijzigd door AUijtdehaag op 23-12-2021 13:53]

• D-dark
Gramser schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:44:

Daarnaast lijkt een overstap naar volledig warmtepomp me moeilijk voor hetzelfde geld uit te kunnen, als je er ook je SWW mee wil maken.
Klopt, en daar zijn de boilervaten voor uitgevonden.
Die zal dan ook geplaatst moeten worden.

Maar ervan uitgaande dat een cv ketel 15 jaar meegaat dan had die stap over 9 jaar uiterlijk ook gedaan moeten worden. 7 als je veilig wil zijn en niet pas gaan vervangen als er iets defect is.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gramser schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:44:
Ik kan moeilijk geloven dat een defecte ketel na zes jaar direct helemaal vervangen moet worden. Opknappen moet toch mogelijk zijn?
Voor twee weken? Ik zou even een ander kacheltje pakken en kijken of ik bij iemand anders kan douchen (zijn de sportscholen nog open in NL?)

[Voor 5% gewijzigd door Marzman op 23-12-2021 13:51]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• NimRod1337
Marzman schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:50:
[...]

Voor twee weken? Ik zou even een ander kacheltje pakken en kijken of ik bij iemand anders kan douchen (zijn de sportscholen nog open in NL?)
Wat is er precies stuk vraag ik me dan af. Repareren heeft als voordeel dat de ketel op Marktplaats kan ipv heeel duurzaam gereycled.

• AUijtdehaag
  • Niet online
Als ik deze foto bekijk kan je nog wel een warmtepomp boiler kwijt, als warm tapwater je grootste probleem is.
bjornricardo33 in "Advies tips warmtepomp"

https://www.esanico.be/nl...tor-warmtepompboiler.html

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:55

BlueTooth76

Let the sun shine!

NimRod1337 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:44:
[...]

Hybride is dubbele apparatuur en dus meer kans op storing ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• D-dark
NimRod1337 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:44:
[...]

Effectief gezien heb je 2 apparaten.
De CV ketel en een Hybride warmtepomp.

Gaat de cv-ketel defect dan is de overblijvende hybride warmtepomp vaak te licht of niet geschikt om hertegebruiken als warmtepomp voor omschakeling naar volledig op warmtepomp

Enige overblijvende mogelijkheid is dan een nieuwe cv ketel of volledig nieuwe warmtepomp installatie.

Gaat de hybride warmtepomp defect dan is je keuze paar jaar op duur gas draaien met de cv ketel of vervroegd overgaan naar volledig op warmtepomp.

Als tussenoplossing voor een 6 jaar oude ketel is het leuk als die 13 a 15 jaar meegaat.
Maar zoals je nu ziet kan een ketel ook eerder kapot gaan.

Ga je dan vergelijken wat een hybride warmtepomp + nieuwe cv ketel kost dan is het verschil met een volledig nieuwe electrische warmtepomp qua terugverdientijd identiek of goedkoper.

• NimRod1337
Ik snap het de oude ketel zou eerst blijven, ik nam aan dat TS deze wilde laten verwijderen.

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 30-03 20:35
De ketel is blijven hangen wel dikke rekening van bijna 900 euro voor de kerst. Monteur geeft aan dat nieuwe plaatsen wel kan maar dit duurt tot januari (ivm drukte en tekort aan CV ketels). Dit vonden we met 3 kinderen wel erg lang duren.

kosten waren 350 euro voor printplaat plus 400 glasblok plus 2 werkuren en wat kleine benodigdheden.

Hopelijk blijft het de komende jaren rustig. of?

Zodra ik warmtepomp heb op 14 januari zal ik eens nadenken over een elektrische CV met boiler. jaar kijken of de warmtepomp het huis goed verwarmt en dan wat offertes binnen halen.

Hebben Jullie nog tips over goede combinaties Elga warmtepomp plus elektrisch warmwater.

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:05
Wat een afzetterij na 6 jaar!

• scoobinoobi
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15-03 21:06
Wauw wat een geld zeg, de onderdelen googlen zou ik even achter wegen laten... Wel bijzonder dat het gasblok en de printplaat beide stuk zijn? Sorry maar ik heb altijd argwaan als het op cv monteurs aankomt.

Electrisch warm water zou een wp boiler kunnen zijn natuurlijk. Maar, als je die optie of een andere electrisch warm water optie besluit kan je beter de hybride opstelling overslaan en voor een monobloc oid gaan.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee