Toon posts:

Racestuurtje kopen advies

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NathanVerkerk
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-01 15:45
Hallo allemaal,

Recentelijk ben ik begonnen met f1 2021 te spelen. Ik speel het nu al sinds release en speel nu met een controller.
Graag zou ik een stuurtje willen kopen, en daar heb ik dan ook laatste tijd naar zitten kijken.
Ik heb wat geld gespaard, en ik wil er max 300 euro aan uitgeven. Lagere prijs is altijd beter, maar de kwaliteit moet goed zijn.
Ik heb al onderzoek gedaan naar vele stuurtjes, veel vergelijkingen bekeken op tweakers, veel reviews gelezen. Toch twijfel ik nog een beetje.

Ik speel op de pc, dus stuurtjes voor xbox of playstation zullen werken. Toch wil ik het liefste een xbox stuurtje, omdat ik anders constant de playstation knoppen moet gaan vertalen naar de knoppen die op het scherm staan (xbox formaat).

Hiernaast heb ik al 2 stuurtjes uitgeprobeerd. Een hori apex van 80 euro, en een hori van 100 euro. Beide verschillende stuurtjes, maar ik was niet tevreden. De eerste was binnen een uur kapot. De 2e had geen trilmotor, en ik kan niet rijden zonder tril (als mn controller geen tril geeft kan ik t wel vergeten ;) )

Ik heb op dit moment 3 stuurtjes op het oog:

Logitech G29
Thrustmaster TMX
Thrustmaster TMX Pro

De logitech vind ik zeer interessant, ik heb veel goede dingen erover gehoord. Prijs is duur, maar ik denk wel een eerlijke prijs als ik het zo lees. Kwaliteit lijkt me goed, maar ik weet niet welk merk (thrustmaster of logitech) het beste is.

De prijs van de thrustmaster tmx vind ik interessant. Ik heb veel reviews over deze gelezen en daar werd vertelt dat het een goed stuurtje is voor de beginnende racer. De reviews over de pedalen van dit stuurtje zijn echter slecht, kwaliteit van de pedalen zijn slecht, en ze breken snel lees ik.

De thrustmaster tmx pro is hetzelfde als de tmx, maar met andere pedalen. Nadeel is dat deze nog beperkt verkrijgbaar is. Kost dus moeite om hem ergens te kopen.

Mijn vraag:
Welk merk is naar jullie idee beter? Logitech of thrustmaster?
Hebben jullie nog iets om aan te raden aan mij? Iets op te merken?
Mis ik iets?

Dankjewel! :)

Beste antwoord (via NathanVerkerk op 27-12-2021 22:42)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:13

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

De Thrustmaster wordt als beginnend stuur als goed beschouwd. Ik denk dat je met beide tevreden zult zijn, want ze geven gewoon leuke FFB en natuurlijk niet zo goed als een direct drive, maar dat is ook gewoon een heel andere prijsklasse.

Ik heb de T300RS en ben daar zeer tevreden mee (PS4 variant dus.)
Het stuur gaat je sowieso een leuke rijervaring opleveren.

Als je ergens de sturen kunt testen/voelen, doe dat. Anders is het vooral even reviews lezen en een keuze maken en met beide ga je blij zijn denk ik zo.

Alle reacties

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Nu online
Er is niet per se 1 merk beter.
Persoonlijk vind ik het materiaal gebruik van de Logitech fijner in de handen liggen.
Ga vooral (als het weer kan) naar een mediamarkt oid en kijk eens wat fijner in de handen ligt.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

De Thrustmaster wordt als beginnend stuur als goed beschouwd. Ik denk dat je met beide tevreden zult zijn, want ze geven gewoon leuke FFB en natuurlijk niet zo goed als een direct drive, maar dat is ook gewoon een heel andere prijsklasse.

Ik heb de T300RS en ben daar zeer tevreden mee (PS4 variant dus.)
Het stuur gaat je sowieso een leuke rijervaring opleveren.

Als je ergens de sturen kunt testen/voelen, doe dat. Anders is het vooral even reviews lezen en een keuze maken en met beide ga je blij zijn denk ik zo.

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:36

Racing_Reporter

Contentmaker

Jep, en bekijk of wat je ermee wilt. Met die Logitechs ga je sowieso al veel plezier hebben, solide spul voor de prijs. Kan beter, maar dan gaat ook de prijs omhoog. Voor hetzelfde geld knap je af op racen en dan zit je met je dure installatie.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:39

Bartske

Valar Morghulis

De pedalen van logitech zijn niet geweldig, maar het is zeker een leuk stuurtje, ik heb hem ook gehad als instap en tevreden over geweest. De FFB van die dingen is leuk en functioneel, maar niet geweldig. De logitech maakte wel flink wat geluid als je over flinke hobbels rijdt, dus hou daar rekening mee. Als je nou na je aanschaf nog een stapje beter wil, zou ik je aanraden om de pedalen van de logitech of thrustmaster te vervangen door de instap fanatec pedalen, dat is echt een wereld van verschil. Maar koop eerst het setje as is, en ga daar mee rijden :)

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• Hann1BaL

Hann1BaL

Bartske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:45:
De pedalen van logitech zijn niet geweldig, maar het is zeker een leuk stuurtje, ik heb hem ook gehad als instap en tevreden over geweest. De FFB van die dingen is leuk en functioneel, maar niet geweldig. De logitech maakte wel flink wat geluid als je over flinke hobbels rijdt, dus hou daar rekening mee. Als je nou na je aanschaf nog een stapje beter wil, zou ik je aanraden om de pedalen van de logitech of thrustmaster te vervangen door de instap fanatec pedalen, dat is echt een wereld van verschil. Maar koop eerst het setje as is, en ga daar mee rijden :)
Daar heeft de Thrustmaster een voordeel, omdat ze zelf ook al een upgradeset aan pedalen hebben: de T-LCM pedalen. (die heb ik bij mijn T300 gekocht en helemaal mee eens: Wereld van verschil.)

• Denniz0229
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11:45
sprokkel ergens 30 euro en haal dit;
https://www.amazon.de/-/n...ix=t300%2Caps%2C72&sr=8-2

mocht je het ooit niet meer leuk vinden kan je sim racing spullen altijd verkopen voor een goeie prijs en het verschil in prijs haal je er in plezier makkelijk uit en je bent me later dankbaar dat je niet bent begonnen met een knarsend tandwiel aangedreven stuur.

• NathanVerkerk
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 28-01 15:45
Bedankt allemaal voor al jullie reacties!
Ik heb gekozen om een logitech g290 stuurtje te kopen (xbox variant dus).
Dank voor jullie suggesties, uitleg.
Nog fijne feestdagen toegewenst!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee