Ik ben onlangs gestart met ondernemen en wil een laptop waar die ik zowel zakelijk als voor ontspanning kan gebruiken. Ik wil er kantoorwerk op kunnen doen, maar daarnaast ook kunnen gamen en game development doen (ik doe voor mijn werk regelmatig onderzoek naar simulaties m.b.v. VR en 3D-engines).
Ik heb een setup met 2 4K-monitoren op 60Hz (met een docking station), die wil ik vloeiend kunnen gebruiken.
Mijn voorkeur is een laptop en geen desktop, omdat ik de machine zowel in mijn kantoor als in een ontspanningsruimte elders in het huis wil kunnen gebruiken. Daar wil ik hem aan een (4K-)beamer kunnen hangen om films/TV te kijken en te kunnen gamen. Hij moet ook enigszins portable zijn zodat ik hem mee kan nemen naar klanten.
Wat ga je met je laptop doen?
Ongeveer 2000 euro incl. BTW. Kan eventueel iets meer zijn als dat nodig is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral verplaatsingen in huis (zie hierboven)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, ik heb zelf al gekeken naar de Lenovo Legion 5 Pro / Lenovo Legion 7, met name omdat het design mij aanspreekt. Helaas zijn deze momenteel lastig leverbaar. Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties
Ik wil het liefst geen laptop die een sterk game-uiterlijk heeft, dus het liefst geen schreeuwerige logo's of bakken RGB. Ook een niet al te hoog gewicht is een pré. Liefst een goede videokaart/chip die 2x4K ondersteunt, ik heb zelf enigszins een voorkeur voor een RTX 3070, als dat tenminste genoeg is voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken.
Ik heb een setup met 2 4K-monitoren op 60Hz (met een docking station), die wil ik vloeiend kunnen gebruiken.
Mijn voorkeur is een laptop en geen desktop, omdat ik de machine zowel in mijn kantoor als in een ontspanningsruimte elders in het huis wil kunnen gebruiken. Daar wil ik hem aan een (4K-)beamer kunnen hangen om films/TV te kijken en te kunnen gamen. Hij moet ook enigszins portable zijn zodat ik hem mee kan nemen naar klanten.
Wat ga je met je laptop doen?
- Diverse kantoortoepassingen (o.a. Word, Excel, browser etc.)
- Diverse experimenten met virtual machines
- Game development (Unity)
- Gaming (allerlei genres, niet op competitief niveau)
- Foto- en videobewerking
- Aansturen van 2 4K-monitoren die ik al heb
Ongeveer 2000 euro incl. BTW. Kan eventueel iets meer zijn als dat nodig is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, vooral verplaatsingen in huis (zie hierboven)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Geen voorkeur, ik heb zelf al gekeken naar de Lenovo Legion 5 Pro / Lenovo Legion 7, met name omdat het design mij aanspreekt. Helaas zijn deze momenteel lastig leverbaar. Uiteraard sta ik ook open voor andere suggesties

Ik wil het liefst geen laptop die een sterk game-uiterlijk heeft, dus het liefst geen schreeuwerige logo's of bakken RGB. Ook een niet al te hoog gewicht is een pré. Liefst een goede videokaart/chip die 2x4K ondersteunt, ik heb zelf enigszins een voorkeur voor een RTX 3070, als dat tenminste genoeg is voor het doel waar ik hem voor wil gebruiken.