Vraag

• heflo
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2022
Mijn vraag
... Wat is de beste manier om belangrijke zaken/app's te clonen van een Nokia 7.1 naar een Nokia G50?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
... Heb de clonen app van OPPO gebruikt om te clonen van Nokia 7.2 naar OPPO A74
Bij deze app wordt werkelijk alles gecloond!
Als ik deze app download krijg ik de melding dat deze niet wordt herkend en problemen zou kunnen opleveren.
Of is de app "copy my data" de beste optie?

Beste antwoord (via heflo op 24-12-2021 10:41)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22
Er zijn apps van fabrikanten die je helpen om van een toestel naar het volgende te gaan, echter, zeker met nieuwere Android versies, kun je daar ook problemen mee krijgen omdat andere settings bestaan, of er andere wijzigingen zijn.
Echter Nokia heeft het gewoon in de gebruikershandleiding staan hoe een backup te maken op je oude, en hoe terug te zetten op je nieuwe:
https://www.nokia.com/pho...r-guide/back-up-your-data
https://www.nokia.com/pho...-on-and-set-up-your-phone

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

1. backup van de 7.1 hebben
2. backup van de 7.1 hebben

Eerste hit op Google overigens: YouTube: CLONEit: How to Transfer Data from Nokia 8.1 to Android Phone

Allicht dat je jezelf op het verkeerde been zet; beide phones zijn toch Android dus allicht dat je meer "algemene" Android tools moet gebruiken en niet van een andere smartphone-fabrikant zoals OPPO?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-03 11:41
@heflo Welke zaken / apps wil je clonen?
Bij veel apps dien je enkel opnieuw in te loggen met een account en je kunt ze weer gebruiken alsof je op je oude device zit.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:22
Er zijn apps van fabrikanten die je helpen om van een toestel naar het volgende te gaan, echter, zeker met nieuwere Android versies, kun je daar ook problemen mee krijgen omdat andere settings bestaan, of er andere wijzigingen zijn.
Echter Nokia heeft het gewoon in de gebruikershandleiding staan hoe een backup te maken op je oude, en hoe terug te zetten op je nieuwe:
https://www.nokia.com/pho...r-guide/back-up-your-data
https://www.nokia.com/pho...-on-and-set-up-your-phone

• heflo
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 06-09-2022
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties!

Ik ben een stuk wijzer geworden, ga er snel mee aan de slag!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee