“Te veel meningen en adviezen maar niemand met kennis van alles?”
Zal ik beginnen met hoe ver ik ben?
Hoekhuis 1968
Oude spouwmuurisolatie, datum onbekend, in goede staat.
Dak Na-isolatie: 2020, dakkapel, Pirplaten 8cm
Alles HR++ kunstof kozijnen met ventilatie roosters
Achteraanbouw, vernieuwd plat dak 2021, goed geïsoleerd.
Garage Aanbouw zijkant 2022, tegen het huis aan.
Tussen zolder en 1e verdieping fermacell 2e32, onderzijde zacht isolatie. 2020
Tussen begane grond en 1e verdieping zacht isolatie 2021
Begane grond vloer, compofloor 4,44 m2K/W
Schuifpui Aluminium HR++ 2022
Begane grond vloerverwarming 2022 rekening houdend met Warmtepomp
1e verdieping en zolder radiatoren, groot, enkel of dubbel plaat. Staan eigenlijk nooit aan. (badkamer 1e verdieping vloerverwarming)
Hele huis led verlichting en geen zware verbruikers op de autos na. (keuken, was, droog, etc 2022 machines)
WTW douche afvoer 2020
Quooker combi+ 2022
Al het leidingwerk en elektra vervangen volgens hedendaagse regels
Zonnepanelen Oost
12x Ja solar 275WP
6x Ja solar 365
Zonnepanelen West
15x Ja solar 365
Alles met optimizers naar een solaredge 8k 3 fase omvormer.
Myenergi Zappi V2 3 fase autolader voor Tesla Model 3 (1e auto)
2e auto Audi a3 E-tron op eigen, meegeleverd “domme” lader, 1.4Kw
Myenergi Hub
Myenergi Harvi 2x
Auto`s zijn regelmatig overdag thuis, +/- 30k km per jaar samen, Zappi ingesteld om bij overcapaciteit en daltarief tesla te laden
My energi Eddi (nog aan te schaffen)
Warmtepomp systeem (nog aan te schaffen)
Doel: lage maandlasten, duurzaam, simpel systeem zonder omkijken, controleren, tweaken na initiële installatie. “Fit en Forget”
Doel te behalen door: zoveel mogelijk opgewekte stroom direct te gebruiken ipv aan het net te leveren.
Rekening houden met financieel rendement, inestering nu vs maandlasten.
Royaal de ruimte voor (warmtepomp)installatie in nieuw te bouwen garage (begin 2022)
Ik heb een warmtepomp installateur die het volgende wilt installeren:
LG Warmtepomp lucht/water
500ltr buffer voor tap water
180 liter buffer voor huis verwarmen.
Honeywell evo systeem
Ik wacht al erg lang om een duidelijke offerte van de installateur, maar deze komt maar niet.
Het is een installateur waar mijn aannemer regelmatig mee werkt en heeft ook naamsbekendheid in de omgeving. Ze hebben het hartstikke druk allemaal en al irriteer ik mij aan het lange wachten op de offerte vertrouw ik wel op zijn eerlijkheid en dat het “goed” komt. Door de gebrekkige communicatie heb ik geen fijn gevoel bij bijvoorbeeld het implementeren van de “Eddi” Ik heb redelijk kennis van algemene techniek en natuurkunde (erg basic hoor) elektronica, software, wiskunde en formule`s vind ik leuk maar snap ik geen fuck van.
500 liter buffer wordt door vele mensen om mij heen als te groot genoemd maar ook door een andere kenner als “valt wel mee hoor”
Ik heb aangegeven dat ik niet wil inleveren op heet water tijdens douchen, een uurtje+ per dag douchen totaal gebeurt hier nog wel eens een keer. Dochtertje van 8 vind het heerlijk om te spelen onder de douche en mijn vrouw en ik houden er ook van, lekker muziekje aan etc, etc,
In combinatie met de eddi is het misschien niet zo verkeerd om zo een groot vat lekker te vullen met zonne energie op warme dagen???
Maar of het slim en efficient is…. ??? geen idee?
Kan ik juist die warmtepomp niet sturen op overcapaciteit, die is efficenter dan een eddi+element in het vat. Er is een optioneel board bij de Eddi te bestellen.. Heb ik die nodig dan??
Ik sta dus op het punt heel veel geld uit te geven maar kan het technisch niet allemaal meer begrijpen en wil wel maximaal efficiënt maar ook niet doorslaan in deze “duurzaamheids verslaving” ik werk liefst verder met deze installateur want wie weet waar je bij een andere weer tegen aan loopt.
De tuin wordt ook verbouwd dus een een grondpomp zou kunnen maar heb het gevoel dat, dat een hoop extra geld kost en niet veel meer oplevert.
Gaat op een zomerse dag de Eddi mijn buffer tot 80+ graden opwarmen, komt dat dan uit de kraan? Moet er dan een thermostaatkraan tussen?
En welke vragen heb ik nog niet een bedacht?
Als iemand me hier goede adviezen kan geven zou ik daar heel dankbaar voor zijn.
Zal ik beginnen met hoe ver ik ben?
Hoekhuis 1968
Oude spouwmuurisolatie, datum onbekend, in goede staat.
Dak Na-isolatie: 2020, dakkapel, Pirplaten 8cm
Alles HR++ kunstof kozijnen met ventilatie roosters
Achteraanbouw, vernieuwd plat dak 2021, goed geïsoleerd.
Garage Aanbouw zijkant 2022, tegen het huis aan.
Tussen zolder en 1e verdieping fermacell 2e32, onderzijde zacht isolatie. 2020
Tussen begane grond en 1e verdieping zacht isolatie 2021
Begane grond vloer, compofloor 4,44 m2K/W
Schuifpui Aluminium HR++ 2022
Begane grond vloerverwarming 2022 rekening houdend met Warmtepomp
1e verdieping en zolder radiatoren, groot, enkel of dubbel plaat. Staan eigenlijk nooit aan. (badkamer 1e verdieping vloerverwarming)
Hele huis led verlichting en geen zware verbruikers op de autos na. (keuken, was, droog, etc 2022 machines)
WTW douche afvoer 2020
Quooker combi+ 2022
Al het leidingwerk en elektra vervangen volgens hedendaagse regels
Zonnepanelen Oost
12x Ja solar 275WP
6x Ja solar 365
Zonnepanelen West
15x Ja solar 365
Alles met optimizers naar een solaredge 8k 3 fase omvormer.
Myenergi Zappi V2 3 fase autolader voor Tesla Model 3 (1e auto)
2e auto Audi a3 E-tron op eigen, meegeleverd “domme” lader, 1.4Kw
Myenergi Hub
Myenergi Harvi 2x
Auto`s zijn regelmatig overdag thuis, +/- 30k km per jaar samen, Zappi ingesteld om bij overcapaciteit en daltarief tesla te laden
My energi Eddi (nog aan te schaffen)
Warmtepomp systeem (nog aan te schaffen)
Doel: lage maandlasten, duurzaam, simpel systeem zonder omkijken, controleren, tweaken na initiële installatie. “Fit en Forget”
Doel te behalen door: zoveel mogelijk opgewekte stroom direct te gebruiken ipv aan het net te leveren.
Rekening houden met financieel rendement, inestering nu vs maandlasten.
Royaal de ruimte voor (warmtepomp)installatie in nieuw te bouwen garage (begin 2022)
Ik heb een warmtepomp installateur die het volgende wilt installeren:
LG Warmtepomp lucht/water
500ltr buffer voor tap water
180 liter buffer voor huis verwarmen.
Honeywell evo systeem
Ik wacht al erg lang om een duidelijke offerte van de installateur, maar deze komt maar niet.
Het is een installateur waar mijn aannemer regelmatig mee werkt en heeft ook naamsbekendheid in de omgeving. Ze hebben het hartstikke druk allemaal en al irriteer ik mij aan het lange wachten op de offerte vertrouw ik wel op zijn eerlijkheid en dat het “goed” komt. Door de gebrekkige communicatie heb ik geen fijn gevoel bij bijvoorbeeld het implementeren van de “Eddi” Ik heb redelijk kennis van algemene techniek en natuurkunde (erg basic hoor) elektronica, software, wiskunde en formule`s vind ik leuk maar snap ik geen fuck van.
500 liter buffer wordt door vele mensen om mij heen als te groot genoemd maar ook door een andere kenner als “valt wel mee hoor”
Ik heb aangegeven dat ik niet wil inleveren op heet water tijdens douchen, een uurtje+ per dag douchen totaal gebeurt hier nog wel eens een keer. Dochtertje van 8 vind het heerlijk om te spelen onder de douche en mijn vrouw en ik houden er ook van, lekker muziekje aan etc, etc,
In combinatie met de eddi is het misschien niet zo verkeerd om zo een groot vat lekker te vullen met zonne energie op warme dagen???
Maar of het slim en efficient is…. ??? geen idee?
Kan ik juist die warmtepomp niet sturen op overcapaciteit, die is efficenter dan een eddi+element in het vat. Er is een optioneel board bij de Eddi te bestellen.. Heb ik die nodig dan??
Ik sta dus op het punt heel veel geld uit te geven maar kan het technisch niet allemaal meer begrijpen en wil wel maximaal efficiënt maar ook niet doorslaan in deze “duurzaamheids verslaving” ik werk liefst verder met deze installateur want wie weet waar je bij een andere weer tegen aan loopt.
De tuin wordt ook verbouwd dus een een grondpomp zou kunnen maar heb het gevoel dat, dat een hoop extra geld kost en niet veel meer oplevert.
Gaat op een zomerse dag de Eddi mijn buffer tot 80+ graden opwarmen, komt dat dan uit de kraan? Moet er dan een thermostaatkraan tussen?
En welke vragen heb ik nog niet een bedacht?
Als iemand me hier goede adviezen kan geven zou ik daar heel dankbaar voor zijn.