Toon posts:

PC voor streamen muziek via OBS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• MichaelW85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Iemand heeft mij gevraagd om advies voor de aanschaf van een nieuwe PC en ik kom er niet uit. Hij streamt een radio uitzending op Twitch, via OBS. Hij maakt gebruik van het programma Radio DJ en wilt Adope gaan gebruiken om te editen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Hij wilt rond de 1000 euro uitgeven.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, hij komt af van een Macbook Air. (wilt een wat soepelere ervaring)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Aangezien hij in eerste instantie niet gaat gamen weet ik niet in hoevere hij een "krachtige" GPU nodig heeft. Gezien de prijzen van de huidige markt wil ik niet onnodig geld uitgeven aan een GPU. Mijn vermoeden gaat uit naar een krachtige CPU voor het gene wat hij wilt gaan doen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zoals eerder aangegeven denk ik niet dat hij gebaat is bij een "dikke" GPU. Een prettige CPU is zeer wenselijk tenzij ik fout zit.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag geadviseerd willen worden over welke componenten belangrijk zijn voor het gene wat hij wilt gaan doen. Hij wilt zijn eigen muziek editen, streamen op Twitch via OBS. Hij wilt maximaal 1000 euro uitgeven.

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:50
Ik denk dat je meer aan een goede audio interface hebt dan aane een GPU voor geluid. Verder sellen dit soort programmas geen al te hoge eisen. De build hieronder is op basis van een elfde generatie Intel CPU, binnenkort komt de twaalfde generatie uit, de belofte is dat die behoorlijk beter presteert - wellicht wil je daar op wachten.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-11500 Boxed€ 209,-€ 209,-
1MoederbordenASRock B560M Steel Legend€ 105,-€ 105,-
1GeluidskaartenFocusrite Scarlett Solo (3rd Gen)€ 105,-€ 105,-
1BehuizingenKolink Stronghold M€ 47,49€ 47,49
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock Slim 2€ 22,47€ 22,47
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 62,90€ 62,90
1VoedingenCorsair TX550M€ 49,90€ 49,90
1Solid state drivesWD Blue SN550 1TB (WDS100T2B0C)€ 79,90€ 79,90
Totaal€ 681,66

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee