GF2MX ruile voor Voodoo5 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 343 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 11:48

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
ik kan dus mijn Geforce2 MX van Hercules (5.5ns) ruilen met iemand, tegen zijn Voodoo5 5500 64MB..

nou is het me na searchen nog steeds niet *helemaal* duidelijk wat er nu gewoon beter is,.

ok 3dfx is like, wasted, failliet, de pijp uit.. maar iedereen zegt altijd VETTE 2d enzo.. op onderstaande systeem (zie sig) beter een V5? of een GF2MX ?

bij voorbaat mucho thanks..

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:43
Ik zou meteen voor de Voodoo5 gaan. Betere beeldkwaliteit in zowel 2D als 3D, sneller en gewoon een brute kaart :P . Drivers durf ik niet zoveel over te zeggen, maar ik denk dat dat voorlopig wel goed gaat aangezien er zelfs WinXP drivers ontwikkelt worden voor de laatste Voodoo's (weet eigenlijk niet door wie).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Agree :)

Drivers zijn geen probleem, er zijn nog altijd mensen bezig met updates, er zijn zelfs BIOS updates.

Verder ben ik zelf zeer te spreken over de kwaliteit, zowel in 2D als 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:15
voorlopig wel goed gaat aangezien er zelfs WinXP drivers ontwikkelt worden voor de laatste Voodoo's (weet eigenlijk niet door wie).
Volgens mij niet hoor.

En over de beeldkwaliteit in 3D valt te twisten, ligt er maar net aan op welke features je de nadruk legt (FSAA vs Anisotropic/Trilinear).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Daar valt niet over te twisten, de Voodoo5 heeft gewoon een veel scherper beeld, ook in 3D. Ik heb ze beide gehad idd ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Daar valt altijd over te twisten. ;) Ik heb trouwens vele malen een V5 mogen aanschouwen bij een vriend van me, nooit gemerkt dat ie 'scherper' is. In 2D ja, in hogere resoluties, maar zeker niet in 3D. Had ik wel gemerkt.

Over V5 support in WinXp, een thread als deze geeft opheldering:

http://groups.google.com/groups?q=%2B%22voodoo+5%22+%2Bwindows+%2Bxp&hl=en&safe=off&scoring=d&rnum=10&selm=uCnUh31EBHA.1636%40tkmsftngp02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op woensdag 22 augustus 2001 01:05 schreef Sovereign het volgende:

... maar zeker niet in 3D. Had ik wel gemerkt.
Nou het is toch echt zo (zie ook bv reviews) :) . Dat jij het niet gemerkt hebt wil niet zeggen dat het niet zo is natuurlijk ;) . Om mijn 19" was het echt goed te zien. Hetzelfde als dat er een verschil zit tussen bv Radeon en GeForce in 3D zit er die ook tussen de V5 en een GeForce. Believe me ..

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

en de FSAA is veel beta dan GeForce,

ps, is die voodoo wel 32bit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selachii
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-07-2020

Selachii

gamedev

Ik zou ook voor de voodoo 5 gaan. Flash er dan gelijk BIOS 1.16 of 1.18 in.

Verder zijn er WHQL drivers voor winxp (deze waren al ontwikkeld voordat 3dfx werd opgekocht), deze kan je vinden op het forum van x3dfx op http://www.x3dfx.com als je ze los wil downloaden.

Verder zie ik wel degelijk verschil met een GF2 als deze naast mijn V5 staat.

...gamen blijft leuk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op woensdag 22 augustus 2001 01:16 schreef FMS het volgende:

ps, is die voodoo wel 32bit ?
Jah ondersteunt gewoon 32-bit ...

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hangt van de games af die je wil spelen denk ,
ik speel UT in 3dfx-glide en ben zeker dat ik niet moet onderdoen voor de g-force gts >:)
speel je veel games in D3D dan heeft G-force wel enkele features die voodoo niet heeft . [ogen wat mooier dan ]
nee voor een G-f MX kreeg je mijn voodoo niet hoor daar zou je in mijn geval al een Gts of pro versie moeten tegen zetten >:)
draaien we de rollen weer even om , in jou geval dus :)
DOEN .... |:( tuurlijk [als je't mij vraagt .. he :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
die FSAA trekt mij ook wel aan, en die voodoo zit nog in het plastic nieuw in doos en die gast wil zo wel omruilen met mijn jaar oude MX.

maar games van today willen directx8, maar zijn er drivers voor voodoo5/directx8 ?

want ik ben niet iemand die snel nieuwe shit koopt, dus het zou leuk zijn als er drivers *blijven* komen. voor de rest tja.. volgens de benchmarks moet een v5500 gewoon de MX zijn kont schoppen right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Op woensdag 22 augustus 2001 00:52 schreef xMvZx het volgende:
ik kan dus mijn Geforce2 MX van Hercules (5.5ns) ruilen met iemand, tegen zijn Voodoo5 5500 64MB..

nou is het me na searchen nog steeds niet *helemaal* duidelijk wat er nu gewoon beter is,.

ok 3dfx is like, wasted, failliet, de pijp uit.. maar iedereen zegt altijd VETTE 2d enzo.. op onderstaande systeem (zie sig) beter een V5? of een GF2MX ?

bij voorbaat mucho thanks..
je kan je natuurlijk afvragen waarom hij liever een GF2MX heeft dan een Voodoo5....:?

ik heb zelf een voodoo 5 en hij roelt bestwel enzo :)
hij is iig sneller dan een GF2MX, maar hij heeft geen (echte) T&L. En das errug jammer.

Wat betreft 2D is het een superkaartje... echt zoveel keer beter dan een GF2MX.

Het ligt er ook aan wat voor spellen je veel speelt, speel je spellen als CS/UT/Q3, dan roelt de kaart.
Speel je spellen die meer nieuwere technieken gebruiken. (Giants bijvoorbeeld) dan is het allemaal ietsje minder.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lester
  • Niet online
zeker doen en dan de wickedgl drivers downen en dan gaan met die banaan!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op woensdag 22 augustus 2001 01:28 schreef xMvZx het volgende:
volgens de benchmarks moet een v5500 gewoon de MX zijn kont schoppen right?
niet als je met 3D mark 2000/2001 benched....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op woensdag 22 augustus 2001 01:29 schreef Tampie2000 het volgende:

Speel je spellen die meer nieuwere technieken gebruiken. (Giants bijvoorbeeld) dan is het allemaal ietsje minder.
Vergeet niet dat het hier om een MX kaart gaat waar ie tegen ruilt ;) .. daarmee gaat het ook allemaal wat minder, ongeacht of T&L of DOT3 gebruikt wordt of niet (MX is nu eenmaal vrij langzaam).

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op woensdag 22 augustus 2001 01:31 schreef Bomberman het volgende:

[..]

Vergeet niet dat het hier om een MX kaart gaat waar ie tegen ruilt ;) .. daarmee gaat het ook allemaal wat minder, ongeacht of T&L of DOT3 gebruikt wordt of niet (MX is nu eenmaal vrij langzaam).
daar heb je gelijk in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Op woensdag 22 augustus 2001 01:16 schreef Selachii het volgende:
Ik zou ook voor de voodoo 5 gaan. Flash er dan gelijk BIOS 1.16 of 1.18 in.

en waar vind ik die bios-versie's ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
ik heb voodoo 5 ben minder blij

hij is traag op slome proc!!!!!!!

hij heeft 600!!

dan maakt het niet zoveel uit welke kaart je hebt volgens mij is die mx dan zelfs iets sneller

tenminte op mijn duron 800 is die mx sneller dan de voodoo :'(

of ik doe iets fout maar dat denk ik niet

maar zeker wel ruilen want die kaart is veel mooier.
VSAA ruleert de pan uit, op 800 bij 600 4x VSAA heb je nog gewoon 70 fps in halflife op duron 800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op woensdag 22 augustus 2001 01:37 schreef kamphuis het volgende:
ik heb voodoo 5 ben minder blij

hij is traag op slome proc!!!!!!!

hij heeft 600!!

dan maakt het niet zoveel uit welke kaart je hebt volgens mij is die mx dan zelfs iets sneller

tenminte op mijn duron 800 is die mx sneller dan de voodoo :'(

of ik doe iets fout maar dat denk ik niet

maar zeker wel ruilen want die kaart is veel mooier.
VSAA ruleert de pan uit, op 800 bij 600 4x VSAA heb je nog gewoon 70 fps in halflife op duron 800
denk dat je iets fout doet dan ja :)

het is trouwens FSAA. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

Topicstarter
tja tis wat je sloom noemt..

veel mensen zeggen altijd over mijn 2267 3dmarks in 2001

"tjeemig wat hoog voor een 600"
de kaart is ook niet overclocked ofzo.., maar als een voodoo5 idd trager draaid i.c.m een 600mhz cpu tja dan weet ik het niet of ik moet ruilen. aangezien die MX wel hardware T&L heeft..ik speel dus veeeheel q3, neem nou urban terror, op mijn GF2MX @ 1024x768x32bit trekt toch nog dikke 75fps average.. maar nou is die MX dus totally bandbreedte-gehandicapt,. de V5 heeft meer bandwidth maar geen hardware T&L..

wat speel ik :

* CS
* q3
* max pijn

comments ? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamphuis
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
sorry tampie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op woensdag 22 augustus 2001 01:46 schreef xMvZx het volgende:
tja tis wat je sloom noemt..

veel mensen zeggen altijd over mijn 2267 3dmarks in 2001

"tjeemig wat hoog voor een 600"
de kaart is ook niet overclocked ofzo.., maar als een voodoo5 idd trager draaid i.c.m een 600mhz cpu tja dan weet ik het niet of ik moet ruilen. aangezien die MX wel hardware T&L heeft..ik speel dus veeeheel q3, neem nou urban terror, op mijn GF2MX @ 1024x768x32bit trekt toch nog dikke 75fps average.. maar nou is die MX dus totally bandbreedte-gehandicapt,. de V5 heeft meer bandwidth maar geen hardware T&L..

wat speel ik :

* CS
* q3
* max pijn

comments ? :7
toon volledige bericht
de score's van 3DMark geeft alleen maar aan wat voor hardware je hebt en niet hoe snel de zaak is (alleen gelijke systemen van proc+video kun je vergelijken). Wanneer je een P4 hebt dan heb je zowiezo 3000 bonus punten ook al hangt er een vage SIS kaart aan. Kijk maar eens naar de score lijsten dan zie je het wel.

T&L op de GF2mx zal nooit een succes worden omdat die T&L verouderd is en bandbreedte vraagt die een GF2mx niet heeft.
Het is niet voor niks dat dergelijke T&L units nooit gebruikt zijn in de software.

De Voodoo 5 zal vooral in de hogere resoluties (vanaf 1024x768x32) aanzienlijk beter presteren dan de GF2mx, daaronder maakt het niet zoveel uit.
Anisotropic filtering, (hierboven ergens genoemd als argument om voor een GF2mx te kiezen) is een veel te zware feature voor een GF2MX. En dus onbruikbaar evenals de gebrekkige FSAA die NV op de GF2/GF3 heeft gezet.

Ik zou ook snel die MX omruilen voor de V5 voordat die zich bedenkt. ;)

In Q3 HiQ moet je met een V5 op 1024x768x32 minimaal 75-80 fps halen wanneer je niet CPU limited bent. Met 600MHz moet je die goed kunnen gebruiken (heb zelf een jaar lang een Duron 600 met een V5 gehad, maar had wel fps winst toen ik naar 1000MHz ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Laatst online: 08-08 12:59

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Een ander bijkomend voordeel is dat je geen last hebt van de brakke en nog al eens onstabiele Nvidia drivers :)

Heb m zelf ook de 5500 AGP, enigste nadeel is dat ie zo groot is en een voedingskabeltje nodig heeft.

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 08:29

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

[Beetje offtopic]
Gewoon een melding. Ik zou een nieuwe GF2MX kopen om hem tegen die Voodoo5 te ruilen zelfs...
[/Beetje offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Voodoo ondersteunt ook FSAA dat betekent als je op een resolutie van 640X480 speelt dat je geen kartelrandjes ziet. Soort form van Anti Alaising.

Succes! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 10-08 17:29
Op woensdag 22 augustus 2001 08:38 schreef Hermanvh het volgende:
Een ander bijkomend voordeel is dat je geen last hebt van de brakke en nog al eens onstabiele Nvidia drivers :)
???
nooit last mee. fijne van de geforce vind ik dat iedere fabrikant er nu voor zorgt dat het zekerweten 100% goed op een nvidia kaart draait. zelfde was vroeger met die voodoo kaarten.

er is niks onstabiels aan. die drivers heersen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Nou het is toch echt zo (zie ook bv reviews) . Dat jij het niet gemerkt hebt wil niet zeggen dat het niet zo is natuurlijk . Om mijn 19" was het echt goed te zien. Hetzelfde als dat er een verschil zit tussen bv Radeon en GeForce in 3D zit er die ook tussen de V5 en een GeForce. Believe me ..
Heb het eerlijk gezegd nooit gelezen in al die V5 reviews, kan zijn dat ik het vergeten ben natuurlijk. Maar definieer "scherper" eens, misschien dat jij iets heel anders bedoelt. Als je bedoelt dat het beeld letterlijk scherper is, en dat de NVIDIA kaart dus een wat wazig beeld geeft, dan kan ik het daar helaas niet mee eens zijn.

Over die Radeon/GeForce, dat zeggen alle Radeon fanboys. Maar sinds ik zelf kaarten van verscheidene merken heb getest (recent nog de Kyro 2 die ik op dit moment in mijn systeem heb) heb ik in het woord van bepaalde personen weinig vertrouwen meer. Zou zou bv de Kyro 2 superieure 16-bit hebben volgens meerdere fansites. Grootste kolder die ik ooit gelezen heb. Misschien als je onder zoom naar de pixels kijkt, maar tijdens normaal spelen zie je er niets aan.

Een beetje skeptisch zijn is helemaal niet zo gek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar kan ik me wel in vinden een nieuwe kaart kopen , heb jij je gf2 mx nog en heb je een voodoo 5 voor 200-250 piek. :)
En als ie je niet bevalt kun je hem altijd nog voor meer dan dat kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op woensdag 22 augustus 2001 10:16 schreef Sovereign het volgende:

[..]

Heb het eerlijk gezegd nooit gelezen in al die V5 reviews, kan zijn dat ik het vergeten ben natuurlijk. Maar definieer "scherper" eens, misschien dat jij iets heel anders bedoelt. Als je bedoelt dat het beeld letterlijk scherper is, en dat de NVIDIA kaart dus een wat wazig beeld geeft, dan kan ik het daar helaas niet mee eens zijn.

Over die Radeon/GeForce, dat zeggen alle Radeon fanboys. Maar sinds ik zelf kaarten van verscheidene merken heb getest (recent nog de Kyro 2 die ik op dit moment in mijn systeem heb) heb ik in het woord van bepaalde personen weinig vertrouwen meer. Zou zou bv de Kyro 2 superieure 16-bit hebben volgens meerdere fansites. Grootste kolder die ik ooit gelezen heb. Misschien als je onder zoom naar de pixels kijkt, maar tijdens normaal spelen zie je er niets aan.

Een beetje skeptisch zijn is helemaal niet zo gek. ;)
Met scherper bedoel ik gewoon wat ik zeg, scherper. Het beeld is 'crisper' zoals je het in het engels zegt. Verder zijn de kleuren wat 'voller' (zowel bij Radeon als bij Voodoo5 als bij Kyro). Ik denk dat jij wat minder sceptisch moet zijn misschien :) . Ik heb hier tientallen videokaarten gehad (zowat alle 3D kaarten van de afgelopen 3 jaar ofzo :+ ) en weet dus echt wel waar ik over praat. Ik heb ook regelmatig de kans gehad om ze echt een paar keer 'achter elkaar' te switchen zodat ik goed kon zien wat nu precies het verschil was. Als jij niet wilt geloven wat 'Radeon fanboys' zeggen of wat in reviews staat is dat jou recht natuurlijk, maar ik ben het er niet mee eens.

Over die Kyro(2) en 16-bit .. kolder? Das ook niet waar, ik heb het hier zelf ook nog goed bekeken toen ik de Kyro2 had. Het is waar wat de reviews zeggen, bij hevige alpha blending situaties is het wat minder lelijk dan bij bv een GeForce (of helemaal Radeon).

Maargoed zo kunnen we wel blijven discussieren, ik kan jou niet overtuigen en jij mij ook niet ;) .

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 22:01
Ik zou meteen voor de Voodoo5 gaan. Betere beeldkwaliteit in zowel 2D als
3D,
De 2d van 3dfx valt wel mee, is zeker niet ber dan die van je gf2mx, de 3d is zelfs slechter volgens sommige testen (vooral de testen waarbij men een pics van zeer goede kwaliteit vergelijkt met dezelfde plaatjes die door de betreffende videokaarten (in d3d/opengl) worden gerenderd, daarbij was de radeon de absolute winnaar, met nvidia's geforce1/2 bijna op dezelfde kwaliteit als de radeon en 3dfx stond ergens zielig onderaan)

Maar ja, Ati,3dfx en kyro zijn "in" dus hoor je daar een hele hoop onzin over...

Ik zou alleen voor de v5 gaan als je FSAA erg belangrijk vind.

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bomberman
Op woensdag 22 augustus 2001 13:02 schreef blouweKip het volgende:

De 2d van 3dfx valt wel mee, is zeker niet ber dan die van je gf2mx, de 3d is zelfs slechter volgens sommige testen (vooral de testen waarbij men een pics van zeer goede kwaliteit vergelijkt met dezelfde plaatjes die door de betreffende videokaarten (in d3d/opengl) worden gerenderd, daarbij was de radeon de absolute winnaar, met nvidia's geforce1/2 bijna op dezelfde kwaliteit als de radeon en 3dfx stond ergens zielig onderaan)

Maar ja, Ati,3dfx en kyro zijn "in" dus hoor je daar een hele hoop onzin over...
Ow nou praat ik onzin. Geef maar eens een linkje dan die test .. dat wil ik wel eens lezen.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
Op woensdag 22 augustus 2001 13:02 schreef blouweKip het volgende:

[..]

Ik zou alleen voor de v5 gaan als je FSAA erg belangrijk vind.
ligt er puur aan of je een GF2MX van een goed merk of een slecht merk neemt.

Mijn Voodoo5 5500 is wat 2D betreft echt wel mooier dan mijn oude MSI GF2MX hoor. Geen testen. Tis gewoon een feit. Ik zie het gewoon als ik van mijn GF2MX weer naar mijn Voodoo5 switch. Wat 3D betreft, als ik UT speel dan kan ik met mijn voodoo 5 tot max quality gaan zonder teveel prestatie afname. Wil ik dit met mijn GF2MX doen, dan zakken de frames teveel in. Dus wil je op een GF2MX dezelfde prestaties als op een Voodoo5, dan moet je de GF2MX lagere kwaliteitsinstellingen meegeven.

(Dat verklaart dus het verschil in 3D kwaliteit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En belangrijk... alle drivers zijn nog te krijgen. Op het laatst zijn er ook nog (bij x3Dfx) de laatste drivers van 3Dfx uitgekomen voor DirectX 8 voor zowel Win 2000 als 98.
Zelfs bij Windowsupdate kun je drivers voor de Voodoo 5 5500 downloaden voor zowel 98, 2000 als ME. Dat zal voor XP echt niet anders zijn. En anders worden er echt wel nieuwe drivers gemaakt, net zoals er nu nog nieuwe drivers uitkomen en nieuwe BIOS'en. Enige waar ik over twijfel is als (geloof ik eind november 2001) DirectX 9 uitkomt of er dan wel nieuwe drivers zullen verschijnen speciaal hiervoor.

Maar kijk eens op voodoosource en laat je overtuigen hoeveel fanatiekelingen hiermee bezig zijn!

Overigens is 3Dmark geen goed criterium voor een Voodoo of welke kaart dan ook anders dan een Geforce. De kwaliteit van een auto wordt ook niet bepaald door zijn topsnelheid. Je kunt waarschijnlijk zelf zo 10 argumenten bedenken wat er nog meer belangrijk is. Dat geldt ook voor videokaarten. Helaas meet 3Dmark alleen maar topsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandenberg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03-2016
Op woensdag 22 augustus 2001 13:31 schreef okidokie het volgende:
[...]
Overigens is 3Dmark geen goed criterium voor een Voodoo of welke kaart dan ook anders dan een Geforce. De kwaliteit van een auto wordt ook niet bepaald door zijn topsnelheid. Je kunt waarschijnlijk zelf zo 10 argumenten bedenken wat er nog meer belangrijk is. Dat geldt ook voor videokaarten. Helaas meet 3Dmark alleen maar topsnelheid.
Dat ben ik met je eens, maar het verschil in 'topsnelheid' (3DMark2000 bijv.) is toch behoorlijk: 1000-1500 punten. Voor een gamer is de keus dan toch snel gemaakt.

Systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op woensdag 22 augustus 2001 08:39 schreef Kippenijzer het volgende:
[Beetje offtopic]
Gewoon een melding. Ik zou een nieuwe GF2MX kopen om hem tegen die Voodoo5 te ruilen zelfs...
[/Beetje offtopic]
Je kan 'm ook kopen voor weinig, bij de Dordtse Computerhandel, voor:
1325 Voodoo5 5500 64mb agp Retail Fl. 249,75 Fl. 297,20

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Op woensdag 22 augustus 2001 15:19 schreef vandenberg het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar het verschil in 'topsnelheid' (3DMark2000 bijv.) is toch behoorlijk: 1000-1500 punten. Voor een gamer is de keus dan toch snel gemaakt.
Test voor de gein eens met een Unreal-engine, dan blaast een Voodoo 5 alles voorbij... Niet echt een reële opmerking dus, 3DMark is heavely geoptimaliseerd voor nVidia's producten.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Met scherper bedoel ik gewoon wat ik zeg, scherper. Het beeld is 'crisper' zoals je het in het engels zegt. Verder zijn de kleuren wat 'voller' (zowel bij Radeon als bij Voodoo5 als bij Kyro). Ik denk dat jij wat minder sceptisch moet zijn misschien.
Nah, ik denk eerder dat diegenen die denken dat de kleuren op een kaart wat 'voller' zijn dan de ander gewoon eens hun monitoren goed moeten afstellen. ;) En dat meen ik serieus, er is niet voor niets monitor kleuren calibratie software in de omloop.
Ik heb hier tientallen videokaarten gehad (zowat alle 3D kaarten van de afgelopen 3 jaar ofzo ) en weet dus echt wel waar ik over praat.
Ik heb er ook heel wat versleten, al ben ik sinds mijn GeForce 2 jaar terug niet erg kooplustig meer geworden. ;) Die dingen zijn immers verrekte duur!
Ik heb ook regelmatig de kans gehad om ze echt een paar keer 'achter elkaar' te switchen zodat ik goed kon zien wat nu precies het verschil was. Als jij niet wilt geloven wat 'Radeon fanboys' zeggen of wat in reviews staat is dat jou recht natuurlijk, maar ik ben het er niet mee eens.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik nog geen Radeon onder ogen heb gehad, maar alle andere merken zowat wel, en ik vind de verschillen maar erg miniem. Verschillen waar anderen met volle borst beweren dat het verschil supergroot is. Feit blijft, fanboys overdrijven. NVIDIA fans maken het Radeon bezitters ongemakkelijk, en omgekeerd. ;)
Over die Kyro(2) en 16-bit .. kolder? Das ook niet waar, ik heb het hier zelf ook nog goed bekeken toen ik de Kyro2 had. Het is waar wat de reviews zeggen, bij hevige alpha blending situaties is het wat minder lelijk dan bij bv een GeForce (of helemaal Radeon).
Nou, serieus, ik merk het niet. Ook niet in hevige alpha blending situaties in Quake 3 (veel shader effects, etc.) Ik denk echt dat je daar moet inzoomen om het verschil te zien, tijdens het spelen is het niet merkbaar.
Maargoed zo kunnen we wel blijven discussieren, ik kan jou niet overtuigen en jij mij ook niet
Is meestal zo, neem ik als jurist ook genoegen mee. Daarom hebben we in ons vakgebied ook een onafhankelijke rechter, want anders werd er nooit de knoop doorgehakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sovereign
Test voor de gein eens met een Unreal-engine, dan blaast een Voodoo 5 alles voorbij
Ik denk niet dat dat nog opgaat als je met de laatste Unreal Tournament drivers test. Kijk maar eens naar deze benchmarks:

http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=1453&p=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 22:01
Geef maar eens een linkje dan die test .. dat wil ik wel eens lezen
Stond een tijdje geleden op tweakers..

Daarnaast ben ik ook zeer benieuwd waar jij dan jouw "informatie" vandaan haalt mbt de zgn slechte 3d kwaliteit van nvidia (en nee, de reacties op t.net zijn geen valide bronnen)
Wat 3D betreft, als ik UT speel dan kan ik met mijn voodoo 5 tot max quality gaan zonder teveel prestatie afname. Wil ik dit met mijn GF2MX doen, dan zakken de frames teveel in
Tja, de v5 is dan ook sneller dan de gf2mx, heeft niets met de feitelijke kwaliteit van de 3d weergave te maken (je kunt hoogstens beter draaien met extra features zoals fsaa, high-texture detail en 32bit etc)
Test voor de gein eens met een Unreal-engine, dan blaast een Voodoo 5 alles voorbij... Niet echt een reële opmerking dus, 3DMark is heavely geoptimaliseerd voor nVidia's producten.
Net als dat unreal zwaar geoptimaliseerd is voor glide, t zijn beide dus geen objectieve testen van de werkelijke power van een kaart

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1