Toon posts:

Upgrade voor een oude gamer

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• baukie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-01 12:37
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dag allemaal de dertiende maand komt er weer aan en ik wil graag mijn systeem upgraden. IVM hoge prijzen van de GPU wil ik mijn oude nog even houden tot er iets van betere prijzen voorbij komen. Ik mag graag een spel spelen (shooters) op 1440p verder gebruik ik de pc enkel voor internet en werk. Surfen en typen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag rond de 500 euro voor geheugen moederbord en processor willen uitgeven. Ik schat in dat ik sws moet uitwijken naar €100 extra voor een voeding. Ik sta open voor tweedehandse oplossingen.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-8500 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenASRock Z370 Killer SLI€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Ti Gaming€ 0,-€ 0,-
1MonitorenAcer Nitro VG270U Zwart€ 259,-€ 259,-
1ToetsenbordenMars Gaming MK4 mini (Outemu Red, Qwerty ES)€ 0,-€ 0,-
1MuizenLogitech G403 Prodigy Gaming Mouse€ 69,99€ 69,99
1Geheugen internGeIL Evo Potenza GPB416GB3000C16ADC€ 111,40€ 111,40
1VoedingenBitFenix Formula Gold 550W€ 59,-€ 59,-
Totaal€ 499,39

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zou graag een nieuwe cpu mobo en geheugen willen zodat ik weer up to date ben.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Al ben ik wel een voorstander van Intel, reden, niet verklaarbaar.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik zou graag up 2 date willen zijn voor de aankomende 3 jaar.

Ga je overklokken?
[i]Neei]

Wat verwacht je van ons?[i]
Advies, opties, voorstellen, ideeen.

Beste antwoord (via baukie op 23-12-2021 10:22)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

baukie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:17:
nee de rml lijst wil niet implementeren
Verkeerd gekopieerd; je begint niet met de code
code:
1
[table]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11-02 14:43
Volgens mij is er het een en ander niet helemaal goed gegaan.

• baukie

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

baukie schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:17:
code:
1
[table]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• baukie
MAX3400 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:19:
[...]

code:
1
[table]
Bedankt ben roestig zo voor de kerst.

• DarkBlaze
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-03 13:29

DarkBlaze

Fulltime Klootviool

Ik zou persoonlijk nog even wachten op de B moederborden en non K cpu's van intel, want je 1660 is nu gewoon je grootste beperking.

Desktop: Define R6 - MSI X570 ACE - R9 5900X - 16GB Crucial 3600CL16 - Sapphire Nitro+ 6900XT SE - EVGA P2 750 Desktop 2: Define R5 - MSI X470 Gaming M7 - R7 1700 - Corsair Vengeance 3200c16 16GB - Sapphire Fury - Corsair AX850

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Denk niet dat je echt verschil gaat merken. CPU en GPU passen nu goed bij elkaar, als je de een vervangt, zit je gelijk met de limiet van de ander. Je loopt nu niet tegen een CPU-limiet aan gok ik?

Voeding vervangen staat hier los van, 550watt is gewoon prima, ook voor een upgrade. Of die voeding vervangen moet worden ligt puur aan de leeftijd en staat er van.

Ik zou wachten tot je het hele systeem kan vervangen voor een normale prijs. :)

• baukie
DarkBlaze schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:14:
Ik zou persoonlijk nog even wachten op de B moederborden en non K cpu's van intel, want je 1660 is nu gewoon je grootste beperking.
Maar die worden heel prijzig. Welke setup denk je dan aan? Gpu verhaal duurt veel te lang.

• baukie
Aikon schreef op donderdag 23 december 2021 @ 12:23:
Denk niet dat je echt verschil gaat merken. CPU en GPU passen nu goed bij elkaar, als je de een vervangt, zit je gelijk met de limiet van de ander. Je loopt nu niet tegen een CPU-limiet aan gok ik?

Voeding vervangen staat hier los van, 550watt is gewoon prima, ook voor een upgrade. Of die voeding vervangen moet worden ligt puur aan de leeftijd en staat er van.

Ik zou wachten tot je het hele systeem kan vervangen voor een normale prijs. :)
Klopt cpu kan het goed bijbenen. Gpu is gwn net als voor iedereen onbetaalbaar. Voeding is een jaar oud en prima. Echter de nieuw i5 12xxxx neemt meer watt, vandaar dat ik dacht een andere nodig te hebben.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 01:31
Eens met bovenstaande, als je het kan opbrengen wacht dan nog een jaar of twee/drie - dan heb je veel meer plezier van je euros - en heb je er hopelijk ook wat meer opgespaard. Voor € 600 euro koop je nu een RX 6600 videokaart, dat is een prima 1080p videokaart, maar t.o.v. je 1660 ook weer geen wereld van verschil.

• baukie
Dag allemaal,
Ik begrijp dat ik mijn 13de maand kan bewaren voor een 2 jaar.
Bedankt voor jullie feedback en reacties.
Fijne feestdagen allen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee