Toon posts:

3x nieuwe zakelijke laptop max 1500.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 19-08-2022
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
De laptops zullen zakelijk worden gebruikt. Ze moeten bricscad/autocad kunnen draaien en een klein beetje simpel 3d modellen renderen. maar meeste dus gewoon standaard office.
Wat is je budget?
max 1500 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja ze zullen naar de klanten wordne meegenomen maar dit is eerder 1 a 2x pw dan dagelijks. wel van werk naar huis en viceversa

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

De baas wil liefst HP of dell. Hij heeft zelf een topmodel van HP en wil geen gezeik met brakke behuizingen of componenten.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
Ik sta open voor alternatieven naast hp en dell. Het probleem is ook een beetje dat heel veel hp laptops zijn uitverkocht en bij veel modellen geen reviews zijn.

Zelf had ik deze twee gevonden.
de een is nog een zakelijke en de andere gan je naar een gaming laptop toe maar ik ben bang dat dat een lomp apparaat gaat worden.

https://www.megekko.nl/pr...eakers.net&utm_medium=cpc

https://www.coolblue.nl/p...ook-15-g2-20ve0049mh.html

Alle reacties

• hjkv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-03 21:51
Voor zakelijk gebruik zou ik zakelijke laptops aanschaffen. Je noemt dat je baas geen brakke behuizingen etc wil terwijl dat bij consumentenlaptops vaak wel het geval is.

Bij HP kun je kijken naar de EliteBook 840/850 G7, bij Dell naar de Latitude 7520/5520 en bij Lenovo (derde grote speler in de zakelijke markt) naar de T14/T15.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-03 21:58
De tweede is niet geschikt voor het maken van 3D models, staat zelfs beschreven op de pagina...

De eerste is een gaming laptop, dat is niet heel erg 'professioneel' zeg maar... maar aan de andere kant voor het geld wel een mooi krachtig apparaat.

Sowieso heb je voor €1500,- een instapmodel als het geschikt moet zijn voor 3D-moddeling.

Ik zou je dan bijvoorbeeld een laptop uit de zbook lijn van HP adviseren

pricewatch: HP ZBook Power G7 (453C8ES)

• Rofdof
MicGlou schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:29:
De tweede is niet geschikt voor het maken van 3D models, staat zelfs beschreven op de pagina...

De eerste is een gaming laptop, dat is niet heel erg 'professioneel' zeg maar... maar aan de andere kant voor het geld wel een mooi krachtig apparaat.

Sowieso heb je voor €1500,- een instapmodel als het geschikt moet zijn voor 3D-moddeling.

Ik zou je dan bijvoorbeeld een laptop uit de zbook lijn van HP adviseren

pricewatch: HP ZBook Power G7 (453C8ES)
Het 3d werk is niet extreem zwaar wat er gebeurd. Binnen de software die wij verkopen is dit heel basis. Dus niet de hele dag solidworks of inventor. het enige dat wij nog wel eens gebruiken is bricscad om tekeningen te controleren op fouten.

wat dus wel vereist is:
512 gb ssd
i7 (i5) of ryzen equivalent
16GB ram
en nieuw, dus geen refurbished of 2e hands.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-03 21:58
Rofdof schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:38:
[...]

Het 3d werk is niet extreem zwaar wat er gebeurd. Binnen de software die wij verkopen is dit heel basis. Dus niet de hele dag solidworks of inventor. het enige dat wij nog wel eens gebruiken is bricscad om tekeningen te controleren op fouten.

wat dus wel vereist is:
512 gb ssd
16GB ram
Ook al is het licht werk, dan zal je echt voordelen ondervinden van een lichte geschikte GPU ipv de grafische chip in de CPU te gebruiken.

• Anoniem: 472287
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Rofdof schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:38:
[...]

wat dus wel vereist is:
512 gb ssd
16GB ram
Die CPU vereisten zeggen in elk geval niets. Zoek er minimaal een modelnummer bij op - i5 en i7's bestaan al 10 jaar.

Daarnaast, blijf bij de zakelijke lijnen van Dell, HP of Lenovo en vergeet geen next-business-day support. Een niet-werkende medewerker door uitvallende aparatuur kost een veelvoud.

• Rofdof
Anoniem: 472287 schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:41:
[...]

Die CPU vereisten zeggen in elk geval niets. Zoek er minimaal een modelnummer bij op - i5 en i7's bestaan al 10 jaar.

Daarnaast, blijf bij de zakelijke lijnen van Dell, HP of Lenovo en vergeet geen next-business-day support. Een niet-werkende medewerker door uitvallende aparatuur kost een veelvoud.
de nieuwere generatie uiteraard.
Ik kwam deze nog tegen. iets boven het budget maar alleen zit er een geforce kaart in en geen quadro.
Zoals gezegd zullen wij niet " dagelijks werken" met programma's als inventor maar eerder een keer testen.

https://www.dell.com/nl-n...5-9510-laptop/bn95103sb11

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:07
Bij HP kan je ook extra garantie bijkopen, dan heb je 3 jaar support en onsite reparatie. Dit kost je een klein extra bedrag, maar in het geval dat het nodig is is het heerlij kom te hebben. Zal bij andere merken ook vast wel kunnen.

• Rofdof
wokkelz schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:46:
Bij HP kan je ook extra garantie bijkopen, dan heb je 3 jaar support en onsite reparatie. Dit kost je een klein extra bedrag, maar in het geval dat het nodig is is het heerlij kom te hebben. Zal bij andere merken ook vast wel kunnen.
dat is niet echt nodig aangezien we dan 3 reserve laptops hebben.

• Rofdof
Dit is hem geworden. Ik had privé al de voorganger en die is erg goed. Heb mijn eigen dus 4 jaar meegesleept in een laptop rugzak en geen centje pijn. Tis dat die qua specs echt beetje te oud werd.

Gisteren bestelde mijn chef ze en vanochtend zag ik dat ze 150 euro goedkoper waren geworden door kerstdeal.

Denk al met al geen verkeerde deal.
Stel dat een laptop uitvalt hebben wij nog onze oude op reserve.

https://www.bol.com/nl/nl...33691278/#product-reviews

• Rofdof
Rofdof schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:28:
Dit is hem geworden. Ik had privé al de voorganger en die is erg goed. Heb mijn eigen dus 4 jaar meegesleept in een laptop rugzak en geen centje pijn. Tis dat die qua specs echt beetje te oud werd.

Gisteren bestelde mijn chef ze en vanochtend zag ik dat ze 150 euro goedkoper waren geworden door kerstdeal. Geapped en baas contacte bol. Geld kon niet gecrediteerd worden maar wel tegoedbon. Die komt wel op aan extra schermen, toetsenborden en muizen.

Denk al met al geen verkeerde deal.
Stel dat een laptop uitvalt hebben wij nog onze oude op reserve.

https://www.bol.com/nl/nl...33691278/#product-reviews
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee