Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem gaat gebruikt worden door mijn neefje. De focus op het systeem ligt met name op gamen, veel andere zware software wordt niet op de pc gebruikt. Het zou fijn zijn als het systeem in ieder geval 1080p >60fps en 1440p ~ 60fps kan draaien. Denk aan LOL, Satisfactory, CS:GO, GTA V.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet direct voorkeuren qua merken. Wel zou het fijn zijn als componenten (zoals RGB fans) bij hetzelfde merk blijven zodat je niet al te veel software hoeft te installeren om dat af te stemmen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou prettig zijn als het systeem bij normaal gebruik (browsen, mailen etc.) stil is en onder load mag het wel wat geluid maken, maar des te stiller des te beter. Ook vind hij een beetje RGB wel leuk.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het zou fijn zijn als bovenstaande lijst gecontroleerd kan worden en mocht je zelf een goede aanbeveling hebben dan hoor ik het graag. Ik besef mij dat de grafische kaarten markt een drama is, maar ik denk dat er alsnog wel wat leuks uit te halen valt.
Het systeem gaat gebruikt worden door mijn neefje. De focus op het systeem ligt met name op gamen, veel andere zware software wordt niet op de pc gebruikt. Het zou fijn zijn als het systeem in ieder geval 1080p >60fps en 1440p ~ 60fps kan draaien. Denk aan LOL, Satisfactory, CS:GO, GTA V.
Wat mag het systeem gaan kosten?
1200-1500 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11400F Boxed | € 161,67 | € 161,67 |
1 | Moederborden | MSI MAG B560 Tomahawk WIFI | € 165,- | € 165,- |
1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 6600 XT Gaming X 8G | € 649,90 | € 649,90 |
1 | Behuizingen | Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Zwart | € 109,90 | € 109,90 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Pure Rock 2 Zwart | € 35,99 | € 35,99 |
1 | Ventilatoren | Corsair iCUE SP120 RGB Elite Performance 120mm PWM Fan - Single Pack | € 15,90 | € 15,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2D3600C18 | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Voedingen | Seasonic Focus GX-850 | € 99,90 | € 99,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 99,- | € 99,- |
Totaal | € 1.412,16 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb niet direct voorkeuren qua merken. Wel zou het fijn zijn als componenten (zoals RGB fans) bij hetzelfde merk blijven zodat je niet al te veel software hoeft te installeren om dat af te stemmen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou prettig zijn als het systeem bij normaal gebruik (browsen, mailen etc.) stil is en onder load mag het wel wat geluid maken, maar des te stiller des te beter. Ook vind hij een beetje RGB wel leuk.
Ga je overklokken?
nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het zou fijn zijn als bovenstaande lijst gecontroleerd kan worden en mocht je zelf een goede aanbeveling hebben dan hoor ik het graag. Ik besef mij dat de grafische kaarten markt een drama is, maar ik denk dat er alsnog wel wat leuks uit te halen valt.