Toon posts:

34” Ultrawide met curve voor office

Pagina: 1
Acties:

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-03 19:34
Ik heb sinds vandaag een Xiaomi 34” UWQHD met een curve van 1500R, overgestapt van een flat 25” UWFHD. Ik gebruik de monitor 90% voor werk (vooral Excel) en af en toe een game of film. Ik weet niet of ik eraan moet wennen, maar spreadsheets zien er verwrongen uit (fisheye effect).

Ik wil sowieso op UWQHD blijven aangezien de extra werkruimte heel fijn is. Ik heb nog als optie om de monitor terug te sturen en een monitor met een curve van 1800R te bestellen of flat. 3800R ligt helaas buiten budget.

Wie heeft ervaring met office werk op een curved scherm? Went dat nog of is een curved scherm een no-go? En zou een 1800R veel verschil maken?

Alvast bedankt!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:00
Persoonlijk vind ik gebogen schermen totaal niet geschikt voor kantoorwerk om de reden die je nu zelf tegen gekomen bent. Voor gaming is het leuk maar voor kantoor vreselijk. Bij mij was die alweer heel snel de deur uit en vervangen voor 2x 27" 4K.

• CMT
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03:02
Als de perspectief vervorming (o.a. kromme lijnen die recht horen te zijn) storen, dan zal het niet uitmaken om over te stappen op een iets kleinere kromming.
Tussen 1500R en 1800R, zit pakweg ca. 1cm diepte verschil.

Ik heb nu bijna een jaar lang een 35" UW met 1800R, en hoewel ik de vervorming heb leren tolereren is het nog steeds erg vermoeiend om met spreadsheet e.d. bezig te zijn.
Mij is het i.i.g. niet gelukt om daar aan te wennen.

Het is dat ik deze monitor met name voor plezier gebruik (films, games, internet) anders was de overstap op een plat scherm heel snel gemaakt.

Er is helaas niet veel keuze wat betreft een platte UW met hoge verversingssnelheid:
https://tweakers.net/moni...K8oVVHixrxUQmwcslJZhXVdvw
Maar als de verversingssnelheid verlaag wordt tot 75Hz, is wel iets leuks te vinden: https://tweakers.net/moni...BWVLCvcIq8k5xuHqGVeY13XLw

Ik had daarvoor trouwens 2x24" 1080P schermen.
Dat vond ik fijner werken dan deze 35" UW.
Puur omdat het makkelijker/sneller is om 2 programma's en/of vensters naast elkaar te hebben of te verslepen.

Voor UW's is het bureaublad softwarematig op te delen, maar het blijft behelpen.

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:59
Hier geen problemen met een 1000R Samsung Odyssey G9 49 inch monitor.
Ik moet wel zeggen dat ik schermen niet beeldvullend heb staan voor thuiswerken maar ik het scherm in tweeën splits (dus links en rechts een applicatie heb staan).
Maar ook beeldvullend heb ik hier zelf geen last van.

Toen ik de monitor net nieuw had moest ik wel even wennen aan de kromming van het scherm, maar na een tijdje in gebruik went dit en zie ik het al niet meer.

Dus de vraag die je stelt is erg persoons afhankelijk. Persoonlijk heb ik er geen last van, sterker nog ik zou nooit meer terug willen naar een regulier scherm. Geef het een weekje de kans om er aan te wennen, mocht het dan nog steeds niet prettig werken dan moet je het gewoon niet doen.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:22
Ik gebruik nu al zeker een jaar of 5 curved schermen (1900R/3800R). Voor office-werk merk je na (in mijn geval vlotte) gewenning niet zoveel van gebogen lijnen. Het is wel een must om een fatsoenlijke window-manager te gebruiken zoals bijvoorbeeld FancyZones wat je kan vinden in PowerToys van Microsoft. Daarmee kan je op de pixel nauwkeurig zones maken hoe jij wil dat je "Windows" docken.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:04

br00ky

Moderator Harde Waren

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13:05
ConZito schreef op donderdag 23 december 2021 @ 18:04:
Ik gebruik nu al zeker een jaar of 5 curved schermen (1900R/3800R). Voor office-werk merk je na (in mijn geval vlotte) gewenning niet zoveel van gebogen lijnen. Het is wel een must om een fatsoenlijke window-manager te gebruiken zoals bijvoorbeeld FancyZones wat je kan vinden in PowerToys van Microsoft. Daarmee kan je op de pixel nauwkeurig zones maken hoe jij wil dat je "Windows" docken.
Precies mijn ervaring. Ik gebruik een Samsung Odyssey G9 49" (1000 curve). Met powertoys kan ik makkelijk mijn Windows verschuiven over het scherm. Ik werk normaliter met een 4 kolommen verdeling, zodat ik de keuze heb mijn word documenten te verdelen over kolom 1/2 of 2/3 of 3/4. Maar ook is het magnifiek werken met excel over het hele scherm. Geen bezels meer in het midden bevalt mij erg goed.

• BastiaanNL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11-2022
[b]Patryk in "34” Ultrawide met curve voor office"

Wie heeft ervaring met office werk op een curved scherm? Went dat nog of is een curved scherm een no-go? En zou een 1800R veel verschil maken?

Alvast bedankt!
Ik heb een LG https://www.lg.com/us/mon...wn95c-w-ultrawide-monitor met een erg subtiele curve. Ik maak mijn eigen dashboards en data sets in sheets online en in Excel, ik heb echt 0 problemen ondervonden... Niks fisheye effect ziet er prachtig uit. Andere office programmas ook super relaxed, het grootste voordeel is nog wel dat je 3 flinke windows naast elkaar kan gooien, dus het verbeterd mijn productiviteit. _/-\o_

Edit, ZatarraNL is correct trouwens die powertoys (fancy zones) is echt geniaal.

[Voor 5% gewijzigd door BastiaanNL op 24-12-2021 11:01]

• Patryk
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-03 19:34
Bedankt allemaal voor de reacties! Ik heb de monitor teruggestuurd en ga voor een vervanger kijken, waarschijnlijk een 34” UWQHD zonder kromming.

Het is natuurlijk vrij persoonlijk. Ik moet wel zeggen dat ik er geen last van had met games en films, alleen bij werk met rechte lijnen (zoals Excel).

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:36
Heb je al een keuze gemaakt en ben je er tevreden mee? Zit met hetzelfde dilemma (flat vs curve 34 inch) en hoor graag je ervaring!

[Voor 10% gewijzigd door Stockbaard op 27-02-2022 09:41]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee