Mijn INNO3D GEFORCE GTX 1650 COMPACT heeft nu geen problemen meer (eerst bluescreens met DPC watchdog violation) maar de fan draait vaak pas na een uur gamen of helemaal niet óf heel vroeg. De fan zelf zit ook wat los. De fan lijkt ook ietwat weinig kracht te hebben.
Mooi, houden zo!Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:07:
Mijn INNO3D GEFORCE GTX 1650 COMPACT heeft nu geen problemen meer
Als het niet nodig is zal hij niet gaan blazen, wat zijn de temps?
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Hey Coldvidia.
Wat bedoel je met de fan zit wat los? Maakt deze een ratel geluid?
Probeer anders even met TuneIT de fan manual aan te zetten kijken of die dan wel gaat werken.
En geef je aan soms draait die pas heel laat of niet wat zijn inderdaad de temps tijdens het gamen?
Mocht dit allemaal niet helpen vul dan even een supportform in https://www.inno3d.com/en/support_form mogelijk kan ik je als de fan kapot is via die manier van een fan voorzien.
ik zal dit topic anders even in de gaten houden
Wat bedoel je met de fan zit wat los? Maakt deze een ratel geluid?
Probeer anders even met TuneIT de fan manual aan te zetten kijken of die dan wel gaat werken.
En geef je aan soms draait die pas heel laat of niet wat zijn inderdaad de temps tijdens het gamen?
Mocht dit allemaal niet helpen vul dan even een supportform in https://www.inno3d.com/en/support_form mogelijk kan ik je als de fan kapot is via die manier van een fan voorzien.
ik zal dit topic anders even in de gaten houden
[ Voor 11% gewijzigd door INNO3D op 22-12-2021 22:42 ]
de ventilator draait soms al bij 30 graden maar soms bij negentig graden. En ik kan de ventilator omhoog duwen.
O ja er komen van de psu minder pins bij de atx power connector dan dat er op het moederbord in kunnen, is dat het??
Als in: bij opstarten PC even max, en bij hoge belasting? Bij opstarten game eventjes draaien is ook niet vreemd.Verwijderd schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:22:
de ventilator draait soms al bij 30 graden maar soms bij negentig graden.
het hele blok, of zit er iets speling in het lager?En ik kan de ventilator omhoog duwen.
Welk merk en type psu is het, en hoe oud is hij?Verwijderd schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:21:
O ja er komen van de psu minder pins bij de atx power connector dan dat er op het moederbord in kunnen, is dat het??
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Tens schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:40:
[...]
Als in: bij opstarten PC even max, en bij hoge belasting? Bij opstarten game eventjes draaien is ook niet vreemd.
Nee, het is soms naceen urr op 90° Celsius. Maar soms meteen.
het hele blok, of zit er iets speling in het lager?
Het is enkelt de ventilator.
Welk merk en type psu is het, en hoe oud is hij?
Mowt ik nog kijken.
Axiale speling in het lager van de fan is normaal.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
O ok dus heg is normaal dat de ventilator wat los zit??Compizfox schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 18:48:
Axiale speling in het lager van de fan is normaal.
Ja, maar jouw videokaart heeft een actieve fan die altijd zou moeten draaien. Kan je met een custom fanprofiel in MSI Afterburner de fan forceren altijd te draaien?Verwijderd schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:33:
[...]
O ok dus heg is normaal dat de ventilator wat los zit??
zou je wat stats van MSI AB kunnen delen?
Kan de passive mode zijn van je kaart. Het is een klein kaartje. Zal pas boven een bepaalde temperatuur aan schieten.Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2021 @ 20:07:
Mijn INNO3D GEFORCE GTX 1650 COMPACT heeft nu geen problemen meer (eerst bluescreens met DPC watchdog violation) maar de fan draait vaak pas na een uur gamen of helemaal niet óf heel vroeg. De fan zelf zit ook wat los. De fan lijkt ook ietwat weinig kracht te hebben.
In eerste instantie klinkt het niet alsof er wat mis is, mits je de videokaart maar hebt aangesloten met alle benodigde aansluitingen (handleiding kan je hier goed bij helpen). Waar zie je dat de videokaart op 90 graden draait?
Check je GPU temps onder load. Alternatief kan je een custom responsecurve instellen via MSI Afterburner. Maar ik heb idee dat je niet veel ervaring hebt met videokaarten, dus ik zou je wel aanraden hier eerst even in te duiken voor je random gaat schuiven.
Waar staan die?ElSandrooo schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:35:
Yorrytal geprobeerd.Point.Flare schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:43:
[...]
Kan de passive mode zijn van je kaart. Het is een klein kaartje. Zal pas boven een bepaalde temperatuur aan schieten.
In eerste instantie klinkt het niet alsof er wat mis is, mits je de videokaart maar hebt aangesloten met alle benodigde aansluitingen (handleiding kan je hier goed bij helpen). Waar zie je dat de videokaart op 90 graden draait?
Check je GPU temps onder load. Alternatief kan je een custom responsecurve instellen via MSI Afterburner. Maar ik heb idee dat je niet veel ervaring hebt met videokaarten, dus ik zou je wel aanraden hier eerst even in te duiken voor je random gaat schuiven.
vertel gelijk wat het is wat je bedoelt aan te gevenElSandrooo schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:35:
MSI Afterburner
@Verwijderd
[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 27-12-2021 17:22 ]
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
@Verwijderd
Is er voor jou een mogelijkheid om de kaart te testen in een ander systeem?
kijk eventueel even of je niet meerdere programma hebt draaien die de fan bedienen.
Zoals msi afterburner samen met evga precision en TuneIT tegelijk.
Kan je ook nog even aangeven hoeveel RPM 100% fan is als je deze handmatig naar 100% zet dan kan ik even nagaan of je fan maximaal kan draaien.
kijk eventueel even of je niet meerdere programma hebt draaien die de fan bedienen.
Kan je ook nog even aangeven hoeveel RPM 100% fan is als je deze handmatig naar 100% zet dan kan ik even nagaan of je fan maximaal kan draaien.
In mijn oude pc wou hij ook maar héél soms draaien. Hij zegt sowieso altijd 0rpm ook op 100%.INNO3D schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:30:
@Verwijderd
Is de cooler eens van de kaart af geweest? En dat deze mogelijk verkeerd terug is aangesloten?
dat had je ook in je topicstart kunnen zetten, is nogal relevante info.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:33:
[...]
In mijn oude pc wou hij ook maar héél soms draaien. Hij zegt sowieso altijd 0rpm ook op 100%.
NopeINNO3D schreef op donderdag 30 december 2021 @ 15:40:
Is de cooler eens van de kaart af geweest? En dat deze mogelijk verkeerd terug is aangesloten?
Is het niet dat mijn 400w psu te weinig stroom geeft, want het lijkt mij dat met drie extra fans in de kast het veel stroom kost??
ehm,,. nee een fan gebruikt hooguit 5 watt.Verwijderd schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:21:
Is het niet dat mijn 400w psu te weinig stroom geeft, want het lijkt mij dat met drie extra fans in de kast het veel stroom kost??
Mocht je voeding niet goed genoeg zijn krijg je vastlopers en valt je PC uit.
Dat de fan niet draait, klopt volgens mij prima; de kaart verbruikt maximaal 75 watt en er zit een groot brok ijzer op met heatpipes waardoor de fans in je kast al voldoende zijn om de GPU koel te houden.
@ElSandrooo en @Hackus hebben verder al een week geleden aangegeven dat je afterburner kunt installeren. Daarin kun je de temperatuur en wat andere stats van videokaart mee monitoren.
[ Voor 14% gewijzigd door Tazzios op 02-01-2022 19:34 ]
Tazzios schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:29:
[...]
ehm,,. nee een fan gebruikt hooguit 5 watt.
Dat de fan niet draait, klopt volgens mij prima; de kaart verbruikt maximaal 75 watt en er zit een groot brok ijzer op met heatpipes waardoor de fans in je kast al voldoende zijn om de GPU koel te houden.
Dat id het dus niet zo ik heb het al geprobeerd:(.
@ElSandrooo en @Hackus hebben verder al een week geleden aangegeven dat je afterburner kunt installeren. Daarin kun je de temperatuur en wat andere stats van videokaart mee monitoren.
"Dat id het dus niet zo ik heb het al geprobeerd:(."
Met halve en onduidelijke antwoorden op iets wat geen vraag bevat wordt niemand wijzer hè?
Met halve en onduidelijke antwoorden op iets wat geen vraag bevat wordt niemand wijzer hè?
[ Voor 13% gewijzigd door Tazzios op 03-01-2022 10:13 ]
Tazzios schreef op zondag 2 januari 2022 @ 19:29:
[...]
ehm,,. nee een fan gebruikt hooguit 5 watt.
Case fans gebruken toch 12W?
Nopr, te pemps komen tot 90°C
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Als je denkt dat je ventilator niet genoeg draait dan stuur je de kaart toch in voor reparatie?
Als-ie al meer dan 2 jaar oud is lekker zelf een andere koeler op knutselen. Problem solved.
Als-ie al meer dan 2 jaar oud is lekker zelf een andere koeler op knutselen. Problem solved.
I reject your reality and substitute my own
Pagina: 1