Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cors2
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 14-08-2024
Mijn vraag
...
Geachte Forum-leden,
Gaarne leg ik mijn probleempje en de oplossing die ik bedacht heb, aan jullie deskundigheid voor.

Ik heb een tv met hdmi als enige digitale ingang. Ik word op campings (waar ik de tv meestal gebruik) geconfronteerd met digitaal signaal op coax. De normale coax-aansluiting op de tv (analoog) werkt dus niet meer.

Ik heb het volgende bedacht om te komen tot omvorming van het digitale coax naar hdmi.
IEC-stekker (ik heb begrepen dat dit de officiele naam is van een coax-stekker) met een goede kwaliteit coax-kabel, ook eindigend in een IEC-stekker. Vervolgens een adapter IEC-BNC. Daarna een omvormer SDI -> HDMI (deze heeft een BNC-aansluiting, vandaar de adapter. Daarna HDMI naar de tv.

De omvormer heeft aan de inputkant een SDI-aansluiting. Ik denk dat een BNC bedoeld wordt. Het digitale signaal dat via de coaxkabel vanuit het kastje op de camping getransporteerd wordt naar het verloopstuk/omvormer komt tot mij als een digitaal signaal met hdmi-aansluiting.

Gaat dit werken?

Mijn dank is bij voorbaat groot.

Cors

...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:37

Wildfire

Joy to the world!

Dat werkt dus niet. Digitale TV via coax is gecodeerd, ofwel je TV zal een CI-module met kaartje van de TV-aanbieder moeten hebben of je moet een losse digitale TV ontvanger hebben.

En het enige wat jouw "oplossing" zou doen is het omzetten van de ene soort connector naar de andere, maar het signaal verandert niet en daar zit jouw probleem. Jouw TV kan niets met het signaal als deze geen digitale ontvanger voor coax aan boord heeft.

Welk merk en type TV heb je eigenlijk?

[ Voor 46% gewijzigd door Wildfire op 22-12-2021 17:57 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cors2
Op de camping wordt zonder verder boe of ba het digitale signaal aangeboden. Als er dus een 'omvormer' in de zin van een CI-module of een tv-ontvanger nodig is, dan heeft men iets vergeten te vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Cors2 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:57:
Op de camping wordt zonder verder boe of ba het digitale signaal aangeboden. Als er dus een 'omvormer' in de zin van een CI-module of een tv-ontvanger nodig is, dan heeft men iets vergeten te vertellen.
Digitaal via coax houdt automatisch in dat je een digitale ontvanger nodig hebt -- ofwel eentje ingebouwd in de TV, ofwel een losse ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cors2
Ik heb een al wat oudere tv van het merk Philips. Talloze aansluitingen, maar allemaal analoog, behalve die hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cors2
Zijn die digitale ontvangers (ik ga er van uit dat op de camping niet persé een CI-module nodig heb) evt 2e hands te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Afbeeldingslocatie: https://www.v-net.tv/wp-content/uploads/CI-Plus-1.4.jpg

Hier heb ik het over. Een slot in de TV waar een zogeheten CI+ module in kan.

Maar ik zou eerst eens bij de camping informeren hoe dat digitale signaal via de coax ontvangen kan worden op een oudere TV. Ik vermoed een losse ontvanger. Redelijke kans trouwens dat het signaal niet versleuteld is, dus dan gaat het enkel om een digitale ontvanger, een kaartje om te ontsleutelen heb je dan niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cors2
Wat ik zo zie op het plaatje zit dat allemaal op die Philips (19PFL3405/12), behalve de CI-module, en wat eenvoudiger uitgevoerd (1 hdmi ipv 3).

Ik ga die campingbaas eens flink bevragen.

Bedankt voor je snelle en deskundige respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik vrees dat de camping er simpelweg vanuit gaat dat iedereen een TV heeft die digitale TV via coax ondersteunt. Bijna alle TV's van de afgelopen jaren hebben een ontvanger ingebouwd, maar de jouwe inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cors2
Even voor de goede orde: het betreft dus een digitale tv-ontvanger die DVB-C signaal kan verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13:20
Een welke tv heb je, meeste tv's van de afgelopen 10 jaar beschikken wel over een dvb-c tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:41
Die tv heeft nog geen dvb-c tuner:
https://www.p4c.philips.c..._12/19pfl3405_12_pss_.pdf

Je zult dus een digitale tv ontvanger tussen het antennesignaal en de hdmi moeten steken. Best eerst vragen welk signaal er beschikbaar is, zodat je meteen de juiste ontvanger kunt kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
luukske schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:28:
Die tv heeft nog geen dvb-c tuner:
https://www.p4c.philips.c..._12/19pfl3405_12_pss_.pdf

Je zult dus een digitale tv ontvanger tussen het antennesignaal en de hdmi moeten steken. Best eerst vragen welk signaal er beschikbaar is, zodat je meteen de juiste ontvanger kunt kopen.
Als het om DVB-C gaat, grote kans dat iemand in je omgeving nog een oude Ziggo ontvanger heeft liggen die je kan gebruiken.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 21:39

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Je kan gewoon een goedkoop DVB-C-ontvangertje op de kop tikken. Controleer wel of het DVB-C is wat ze op de camping aanbieden, ik denk het wel, maar het zou ook DVB-T kunnen zijn. In dat geval, koop een goedkoop DVB-T-ontvangertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cors2
Bedankt allemaal. Ik begrijp dat ik een inmiddels stokoude tv heb. Maar er is hoop!
Een leuk decodertje op de kop tikken en ik ben weer het heertje.

Bedankt.
Pagina: 1