Advies op eerste custom mechanisch toetsenbord build

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimtofoes
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-01-2024
Hoi Tweakers,

Ik heb in een vorig topic hulp gevraagd om een toetsenbord te vinden dat voldoet aan mijn wensen. Toen ik mij meer en meer verdiepte in de wondere wereld van mechanische toetsenborden ben ik mij gaan inlezen in een zelfbouw mechanisch toetsenbord en ik wil er één gaan bouwen.

De afgelopen weken heb ik mij ingelezen in de materie en op basis van mijn wensen en de kennis die ik heb opgedaan heb ik de onderstaande shopping list gemaakt. Voordat ik alles ga bestellen ben ik benieuwd naar de mening van ervaren keyboard bouwers. Het is namelijk goed mogelijk dat ik dingen over het hoofd heb gezien aangezien het mijn eerste build wordt.

Naast inhoudelijke feedback, ben ik ook een complete leek in welke winkels het beste zijn. Ik heb bijna alles kunnen vinden op kbdfans.com, maar ik heb geen idee of zij bijvoorbeeld de Coolblue zijn of de alieexpres van de mechanische keyboards. Het lijkt mij in verband met de verzendkosten alleen wel handig om bij zo min mogelijk verschillende webshops te bestellen.
PCB
De PCB ondersteunt een ANSI lay-out (met arrow cluster support) en heeft VIA support. Verder heb ik gekozen voor hot swap omdat dit meestal wordt aangeraden voor beginner builds. Ik kan wel solderen, maar omdat ik voor het eerst van Cherry MX Blue switches af ga stappen lijkt het mij goed om eenvoudig de switches te kunnen vervangen later. Ik heb alleen geen idee of ik nog ergens rekening moet houden met de per-key RGB support.
Case
Aluminium heeft de voorkeur vanwege de stijfheid en het ziet er beter uit dan plastic. Volgens mij is de Tofu65 case vrij standaard en in ieder geval past mijn PCB er in. Ik ben alleen nog niet zeker over de hellinkshoek. Ik wil namelijk niet dat er een te grote hoek zit in de case. Volgens mij is zo'n 7% hellingshoek standaard?
Plate
Brass plate werd aangeraden omdat dit het beste schijnt te zijn qua typervaring en je ziet als het goed is toch niets van de plate wanneer alle keys erop zitten. De plate ondersteund ook mijn voorkeurslayout
Stabilizers
Moeten hoe dan ook screw-ins zijn. Ik zie Durock vaak terug komen als goede stabilizers. Ik weet alleen niet of ze passen op mij PCB en moet dit nog uitzoeken. Ik ga de stabilizers nog behandelen met Krytox.
Switches
Deze switches schijnen een hele soepele typervaring te geven. Ik ga de switches (behuizing, veren) ook nog behandelen met Krytox.
Keys
  • Naam: Nog nader te bepalen.
  • Prijs:
  • Winkel:
  • URL:
Ik weet dat ik double-shot PBT keycaps wil, maar ik heb nog geen mooie set gevonden. Ik vind de kleurensamenstelling van het custom board van Abraleli erg gaaf: YouTube: Why is everyone building custom keyboards?
Overig
  • PCB Foam $10 van KBDfans (tussen de case en de PCB)
  • Plate Foam $10 van KBDfans (tussen de PCB en de plate)
  • Braided USB-C kabel ~$50
De foam lijkt mij sowieso nodig en het is fijn dat KBDfans dit er eenvoudig bij kan doen, maar misschien zijn hier nog goede tips voor om het zelf te doen. USB-C kabel moet ik nog uitzoeken, maar ik zag dat die al gauw 40-50 dollar kosten.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie tips, op- en aanmerkingen _/-\o_

Beste antwoord (via jimtofoes op 28-12-2021 11:08)

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 16:03
Hann1BaL schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:50:
We zitten op Tweakers, dus kan dit soort dingen alleen maar toejuichen, maar naast het "leuk om zelf te bouwen" wat gaat het eindresultaat meer opleveren dan de berg beschikbare mechanische toetsenborden?

Dit is echt een pure interesse vraag, want mij ben je kwijt met de noodzaak, maar ik ben een simpele ziel, dik tevreden met alles wat geen kleurtjes doet en Logitech G613 heet.

Is er iets wat nu specifiek ontbreekt bij het complete aanbod van mechanische toetsenborden?
(Ik kan je dus ook niet helpen, maar gewoon benieuwd)
Natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk, maar heb zelf ook een custom keyboard. Om te beginnen heb je natuurlijk veel meer keuze qua looks. Er is heel veel keuze, voor layout, case, keycaps, er kan van alles, zolang je bankrekening maar vol genoeg is.
Met een merk als keychron kun je de meeste layouts ook al wel krijgen, maar veel meer kant en klare toetsenbord met verschillende layouts kun je niet vinden binnen nederland. Ja, 60 en 65% begint enigzins op gang te komen, maar 75% en 1800 layout zijn nog steeds vrijwel niet te vinden verder.

Daarnaast is ook de switch keuze erg belangrijk. Ik ben ooit begonnen met een heel simpel membraan toetsenbord, daarna kocht ik een Ducky one 2 sf 65% met mx browns, dat viel echt heel erg tegen. Een keychron hotswap had de oplossing kunnen zijn, maar als ik daar switches bij kocht was ik bijna net zoveel kwijt als custom. Die Keychron levert wel draadloos gebruik op, maar ik lever in op case kwaliteit en instelbaarheid van de pcb.

Het resultaat is een 96-key/1800 layout toetsenbord wat er veel gaver uitziet, beter klinkt en fijner in te stellen is. En de case is ook aanzienlijk steviger. Vandaag mijn 3e custom besteld, daar gaan weer heel wat uurtjes werk in zitten, maar t ziet er wel weer erg gaaf uit (naar mijn mening natuurlijk) en is naar mijn mening nog prettiger in gebruik.

Want hoe populair Cherry switches ook zijn, ze zijn absoluut niet het prettigste.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
daaaaang tel is nu een bedrag in de buurt van €400 ?
In florijnen/guldens kochten we daar een net pctje van :)
laat mijn zoon dit topic maar niet zien, hij is tevreden met zijn Klim mechanic keyboard bij zijn game/youtube setup en een amazon basic mechanisch toetsenbord bij zijn school computer.
(wil dit wel volgen zonder het belletje wat oplcict bij elke reactie wat zou gebeuren als ik topic volgen zou klikken, door deze reactie kan ik m over een tijdje openen en zien wat het geworden is :) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimtofoes
Silent7 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:45:
daaaaang tel is nu een bedrag in de buurt van €400 ?
In florijnen/guldens kochten we daar een net pctje van :)
laat mijn zoon dit topic maar niet zien, hij is tevreden met zijn Klim mechanic keyboard bij zijn game/youtube setup en een amazon basic mechanisch toetsenbord bij zijn school computer.
(wil dit wel volgen zonder het belletje wat oplcict bij elke reactie wat zou gebeuren als ik topic volgen zou klikken, door deze reactie kan ik m over een tijdje openen en zien wat het geworden is :) )
Ja ik zit tegen de 400 dollar aan, dus ik zal waarschijnlijk richting de 350 euro gaan als eindbedrag. Maar ik wil dit graag proberen en het lijkt mij gaaf om er zelf een te maken en daarna te kunnen genieten van het eindresultaat. Bedankt voor het volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

We zitten op Tweakers, dus kan dit soort dingen alleen maar toejuichen, maar naast het "leuk om zelf te bouwen" wat gaat het eindresultaat meer opleveren dan de berg beschikbare mechanische toetsenborden?

Dit is echt een pure interesse vraag, want mij ben je kwijt met de noodzaak, maar ik ben een simpele ziel, dik tevreden met alles wat geen kleurtjes doet en Logitech G613 heet.

Is er iets wat nu specifiek ontbreekt bij het complete aanbod van mechanische toetsenborden?

[ Voor 5% gewijzigd door Hann1BaL op 22-12-2021 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jimtofoes

Hoi Hann1Bal, bedankt voor je interesse! Ik weet niet zeker of ik vraag goed begrijp, maar voor mij persoonlijk zit de noodzaak er in dat ik na jaren dankbaar gebruik te hebben gemaakt van mijn CM Quickfire Storm graag een volgende stap willen zetten omdat ik voor mijn werk elke dag veel typ. Daarnaast vind ik het bouwen en modden interessant. Als dit goed bevalt wil ik ook voor vrienden keyboards bouwen voor de fun. Maar ik ga eerst eens deze bouwen.

Ik verwacht dat er vast toetsenborden zijn die aan al mijn wensen voldoen zoals de Ducky One 3 Sf, maar ik verwacht dat ik het proces van het bouwen en modden leuk ga vinden en dat is volgens mij ook de voornaamste reden om zelf te gaan bouwen.

Een aantal weken geleden heb ik op bijvoorbeeld m'n Raspberry pi een pihole met unbound ingericht, puur omdat ik het interessant vind om uit te zoeken en uit te werken.

Hopelijk heb ik antwoord gegeven op je vraag.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• MatthijsBoog

Natuurlijk is het voor iedereen persoonlijk, maar heb zelf ook een custom keyboard. Om te beginnen heb je natuurlijk veel meer keuze qua looks. Er is heel veel keuze, voor layout, case, keycaps, er kan van alles, zolang je bankrekening maar vol genoeg is.
Met een merk als keychron kun je de meeste layouts ook al wel krijgen, maar veel meer kant en klare toetsenbord met verschillende layouts kun je niet vinden binnen nederland. Ja, 60 en 65% begint enigzins op gang te komen, maar 75% en 1800 layout zijn nog steeds vrijwel niet te vinden verder.

Daarnaast is ook de switch keuze erg belangrijk. Ik ben ooit begonnen met een heel simpel membraan toetsenbord, daarna kocht ik een Ducky one 2 sf 65% met mx browns, dat viel echt heel erg tegen. Een keychron hotswap had de oplossing kunnen zijn, maar als ik daar switches bij kocht was ik bijna net zoveel kwijt als custom. Die Keychron levert wel draadloos gebruik op, maar ik lever in op case kwaliteit en instelbaarheid van de pcb.

Het resultaat is een 96-key/1800 layout toetsenbord wat er veel gaver uitziet, beter klinkt en fijner in te stellen is. En de case is ook aanzienlijk steviger. Vandaag mijn 3e custom besteld, daar gaan weer heel wat uurtjes werk in zitten, maar t ziet er wel weer erg gaaf uit (naar mijn mening natuurlijk) en is naar mijn mening nog prettiger in gebruik.

Want hoe populair Cherry switches ook zijn, ze zijn absoluut niet het prettigste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
jimtofoes schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:37:
...
Overig
  • PCB Foam $10 van KBDfans (tussen de case en de PCB)
  • Plate Foam $10 van KBDfans (tussen de PCB en de plate)
  • Braided USB-C kabel ~$50
De foam lijkt mij sowieso nodig en het is fijn dat KBDfans dit er eenvoudig bij kan doen, maar misschien zijn hier nog goede tips voor om het zelf te doen. USB-C kabel moet ik nog uitzoeken, maar ik zag dat die al gauw 40-50 dollar kosten.

Ik ben heel erg benieuwd naar jullie tips, op- en aanmerkingen _/-\o_
Even uitgaande van een usb-a naar usb-c kabel ben je hooguit €25 (hele ruime schatting) kwijt op aliexpress. Ik heb voor 5 tot 10 kabels gekocht wat resulteert in een prijs van rond de €10 (dit was wel voor de importheffingen) per kabel. Mogelijk zitten mijn berekeningen er iets vanaf, maar eventueel kan ik je zo alle materialen die je nodig hebt verkopen voor €12 exclusief verzending (op paracord na, maar je koopt 5 meter voor ongeveer een euro op ali). Het maken kan ik eventueel ook doen, maar als je zelf gaat bouwen hoort dit imo wel bij de ervaring. Mocht je verder nog vragen hebben over anything custom keyboard related kun je altijd een berichtje sturen.

edit: verduidelijking bij de indicatie prijzen

toevoeging: Om dan ook nog even wat info te geven over de rest van je build. Je hebt een south-facing pcb gekocht, dat levert de beste keycaps support op, zorg alleen wel ervoor dat je geen shine-through keycaps neemt, want die zullen vrijwel niet zichtbaar zijn. de per-key RGB support hoef je verder niet over na te denken. Zolang je maar weet of het wel of niet zo is. Het verschilt per switch hoe zichtbaar het zal zijn, maar met Black Inks zal er vrij veel licht doorkomen verwacht ik.

Ik heb zelf een 5 graden hoek. Dat is op zich een vrij kleine hoek, maar ik vind het erg prettig. Als ik er met wat pasjes 7 graden van maak vind ik dat persoonlijk niet prettig, maar heel schuin is het nou ook weer niet.

Plate is heel persoonlijk. Brass wordt meestal wel als een van de betere genoemd. maar carbon fiber komt ook steeds meer op. Wat voor verschil daar verder inzit naast een heel ander geluid weet ik niet.

Je stabilizers zijn helemaal prima.

De switches zijn ook erg goed, maar ik zou persoonlijk aanraden om eerst een paar goedkopere te proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door MatthijsBoog op 22-12-2021 21:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-05 15:46

Nutral

gamer/hardware freak

je zou eens kunnen kijken op https://ymdkey.com vrij snelle shipping en heb ik mijn melody 96 vandaan. Ik zou zelf wel echt aanraden om eerst wat switches te proberen,
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1q9D-eo_L4oJpAsHm94kwk8pguA=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iQhmp88i7nlMkHNF6CNjcFLY.jpg?f=fotoalbum_small
ik heb er 30 ofzo geprobeerd en heb toen pas een keuze gemaakt (die eigenlijk niet op mijn radar stond).

Voor keys moet je even goed opletten naar de richting van de switches (north of south facing), als je geen doorzichtige legends hebt en cherry profile gebruikt, is south facing beter omdat deze niet tegen de cherry keycaps aan komt (veel sets zoals gmk , vortex of tao hao zijn cherry)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
Nutral schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:08:
je zou eens kunnen kijken op https://ymdkey.com vrij snelle shipping en heb ik mijn melody 96 vandaan. Ik zou zelf wel echt aanraden om eerst wat switches te proberen,
[Afbeelding]
ik heb er 30 ofzo geprobeerd en heb toen pas een keuze gemaakt (die eigenlijk niet op mijn radar stond).

Voor keys moet je even goed opletten naar de richting van de switches (north of south facing), als je geen doorzichtige legends hebt en cherry profile gebruikt, is south facing beter omdat deze niet tegen de cherry keycaps aan komt (veel sets zoals gmk , vortex of tao hao zijn cherry)
Veel switches proberen is zeker handig, maar met een hotswap toetsenbord is het ook niet verkeerd om gewoon een aantal verschillende switches in wat grotere aantallen te kopen en testen. Akko CS en Kailh Box zijn best leuke series om te testen zonder heel je rekening leeg te maken.

Tai-hao is OEM (mijn forest green set iig), zover ik weet werkt dat prima. mijn north facing ymdk96 (wel andere case als jouw melody) met Kailh box switches (red, brown, black en burnt orange) werkt prima zover ik weet.

• jimtofoes
MatthijsBoog schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:07:
[...]

Even uitgaande van een usb-a naar usb-c kabel ben je hooguit €25 (hele ruime schatting) kwijt op aliexpress. Ik heb voor 5 tot 10 kabels gekocht wat resulteert in een prijs van rond de €10 (dit was wel voor de importheffingen) per kabel. Mogelijk zitten mijn berekeningen er iets vanaf, maar eventueel kan ik je zo alle materialen die je nodig hebt verkopen voor €12 exclusief verzending (op paracord na, maar je koopt 5 meter voor ongeveer een euro op ali). Het maken kan ik eventueel ook doen, maar als je zelf gaat bouwen hoort dit imo wel bij de ervaring. Mocht je verder nog vragen hebben over anything custom keyboard related kun je altijd een berichtje sturen.

edit: verduidelijking bij de indicatie prijzen
Dank voor je uitgebreide reactie! Ik zou wel meer willen weten of het maken van je eigen kabel, ik zal je even een berichtje sturen voor wat meer informatie.

toevoeging: Om dan ook nog even wat info te geven over de rest van je build. Je hebt een south-facing pcb gekocht, dat levert de beste keycaps support op, zorg alleen wel ervoor dat je geen shine-through keycaps neemt, want die zullen vrijwel niet zichtbaar zijn. de per-key RGB support hoef je verder niet over na te denken. Zolang je maar weet of het wel of niet zo is. Het verschilt per switch hoe zichtbaar het zal zijn, maar met Black Inks zal er vrij veel licht doorkomen verwacht ik.
Ik was niet op de hoogte dat north en south facing een ding was, maar ik heb mij ingelezen en dat is helder. Ik was sowieso niet van plan om shine-through caps te bestellen, maar nu weet ik in ieder geval dat die afvallen.
Ik heb zelf een 5 graden hoek. Dat is op zich een vrij kleine hoek, maar ik vind het erg prettig. Als ik er met wat pasjes 7 graden van maak vind ik dat persoonlijk niet prettig, maar heel schuin is het nou ook weer niet.
Ik moet even gaan meten wat mijn huidige toetsenbord heeft, want ik wil ook geen stijle hellingshoek, maar stel dat ik nu 7 graden heb dan vind ik dat prima. En ik moet dus nog even uitzoeken hoe scherp de hoek is op mijn case. Daar heb ik nog niet naar gekeken.
Plate is heel persoonlijk. Brass wordt meestal wel als een van de betere genoemd. maar carbon fiber komt ook steeds meer op. Wat voor verschil daar verder inzit naast een heel ander geluid weet ik niet.
Zolang hij maar niet zichtbaar is in mijn build met de keycaps erop, want ik vind de brass kleur niet per se mooi en past mogelijk ook niet bij de rest van m'n build.
Top. Ik twijfel ik ze nog moet/kan modden naast dat ik ze natuurlijk ga luben. Volgens mij hoef ik deze niet te clippen. En is er nog een online winkel waar ik beter mijn stabilizers kan halen of is Candy keys prima?
De switches zijn ook erg goed, maar ik zou persoonlijk aanraden om eerst een paar goedkopere te proberen.
Wat is de reden om eerst goedkopere switches te proberen? Ik betaal persoonlijk liever iets meer en dat ik in één keer goede heb, dan dat ik later nog moet upgraden naar een vergelijkbare, meer premium switch.

• jimtofoes
Nutral schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:08:
[Afbeelding]

Thanks! Ik ga wss wel een switch tester proberen dan! Matthijs had gelukkig al aangegeven dat het een south-facing PCB was, dus dat komt helemaal goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MatthijsBoog
jimtofoes schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:50:
Ik moet even gaan meten wat mijn huidige toetsenbord heeft, want ik wil ook geen stijle hellingshoek, maar stel dat ik nu 7 graden heb dan vind ik dat prima. En ik moet dus nog even uitzoeken hoe scherp de hoek is op mijn case. Daar heb ik nog niet naar gekeken.
Je kunt het beste even met je telefoon googlen op waterpas, dan krijg je er eentje in de zoekmachine (op android in ieder geval) en dan de onderkant op het frame zetten naast de toetsen. Mocht het 5 graden zijn, dan moet je even 3 a 4 pasjes onder de achterpootjes leggen.
jimtofoes schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:50:

Zolang hij maar niet zichtbaar is in mijn build met de keycaps erop, want ik vind de brass kleur niet per se mooi en past mogelijk ook niet bij de rest van m'n build.

Top. Ik twijfel ik ze nog moet/kan modden naast dat ik ze natuurlijk ga luben. Volgens mij hoef ik deze niet te clippen. En is er nog een online winkel waar ik beter mijn stabilizers kan halen of is Candy keys prima?

Wat is de reden om eerst goedkopere switches te proberen? Ik betaal persoonlijk liever iets meer en dat ik in één keer goede heb, dan dat ik later nog moet upgraden naar een vergelijkbare, meer premium switch.
Als je genoeg verlichting op je toetsenbord zul je de plate altijd een klein beetje kunnen zien tussen de toetsen door, daar valt niet aan te ontkomen.

Ik koop alles op Aliexpress, wel zo goed als alles bij kprepublic en mkzealots, want dan is het en goede service van de shops en anders kan Ali ook nog ondersteunen. Voor €22,60 heb je een volledige set, 7x2u + 1x6,25u, everglide V2 stabs (zelfde als Durock) inclusief shipping en BTW. Maar met Candykeys is ook absoluut niets mis.

Waarom ik aanraad om goedkoop met switches te beginnen is heel simpel. Gevoel is heel subjectief. Toen ik bijvoorbeeld over de Box Royal las dacht ik dat dat vrijwel perfect zou zijn voor mij. Dat viel heel erg tegen. Als je dus eerst een aantal goedkopere probeert kom je er vanzelf achter wat je echt prettig vindt. Ik vindt mijn vrij zware tactile Box burnt orange erg fijn, maar de iets lichtere lineaire gat yellow voelt weer te zwaar, dat merk je pas echt als je het zelf voelt. Ben momenteel dan ook aan het wachten op de boba u4t, een meer premium zwaardere tactile, en de Akko rose red, een lichtere linear.

• jimtofoes
MatthijsBoog schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:08:

Je kunt het beste even met je telefoon googlen op waterpas, dan krijg je er eentje in de zoekmachine (op android in ieder geval) en dan de onderkant op het frame zetten naast de toetsen. Mocht het 5 graden zijn, dan moet je even 3 a 4 pasjes onder de achterpootjes leggen.
Bedankt! Ga ik meteen even doen.
MatthijsBoog schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:08:
Als je genoeg verlichting op je toetsenbord zul je de plate altijd een klein beetje kunnen zien tussen de toetsen door, daar valt niet aan te ontkomen.

Ik koop alles op Aliexpress, wel zo goed als alles bij kprepublic en mkzealots, want dan is het en goede service van de shops en anders kan Ali ook nog ondersteunen. Voor €22,60 heb je een volledige set, 7x2u + 1x6,25u, everglide V2 stabs (zelfde als Durock) inclusief shipping en BTW. Maar met Candykeys is ook absoluut niets mis.

Waarom ik aanraad om goedkoop met switches te beginnen is heel simpel. Gevoel is heel subjectief. Toen ik bijvoorbeeld over de Box Royal las dacht ik dat dat vrijwel perfect zou zijn voor mij. Dat viel heel erg tegen. Als je dus eerst een aantal goedkopere probeert kom je er vanzelf achter wat je echt prettig vindt. Ik vindt mijn vrij zware tactile Box burnt orange erg fijn, maar de iets lichtere lineaire gat yellow voelt weer te zwaar, dat merk je pas echt als je het zelf voelt. Ben momenteel dan ook aan het wachten op de boba u4t, een meer premium zwaardere tactile, en de Akko rose red, een lichtere linear.
Thanks. Dan zal ik in ieder geval nog een tweede keer nadenken voordat ik definitief de brass plate bestel. Het zal uiteindelijk afhangen van de kleur van m'n casing en de keys die ik ga kopen.

Dank voor de tips trouwens over Aliexpress, ik zal die webshops zeker vergelijken met de andere shops waar ik mijn spullen heb gevonden.

En duidelijk verhaal over de switches. Welke switches zou jij aanraden als je weet dat ik die Ink V2 Black zou willen proberen? Bijvoorbeeld Kailh Red?

• MatthijsBoog
jimtofoes schreef op donderdag 23 december 2021 @ 17:24:
[...]

Bedankt! Ga ik meteen even doen.

[...]

Thanks. Dan zal ik in ieder geval nog een tweede keer nadenken voordat ik definitief de brass plate bestel. Het zal uiteindelijk afhangen van de kleur van m'n casing en de keys die ik ga kopen.

Dank voor de tips trouwens over Aliexpress, ik zal die webshops zeker vergelijken met de andere shops waar ik mijn spullen heb gevonden.

En duidelijk verhaal over de switches. Welke switches zou jij aanraden als je weet dat ik die Ink V2 Black zou willen proberen? Bijvoorbeeld Kailh Red?
toon volledige bericht
Ik zou eerder zeggen iets zwaarder als Kailh BOX Black (stock) of lubed en filmed Gateron Yellow. Ik heb zelf nog nooit Gat Inks gevoeld, dus geen idee hoe ze voelen, maar ik vermoed dat het wel enigizins op Gat yellow lijkt. de BOX blacks zijn voornamelijk obv dat ze wat zwaarder zijn en op zich niet echt modificatie vereisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimtofoes
Met hulp van Matthijs ga ik de volgende build samenstellen. Het is helaas nóg iets duurder uitgevallen dan ik had gehoopt, maar het zij zo. Daarnaast kost het ook iets meer omdat ik een switch opener en dergelijke wil bestellen die mijn leven wat makkelijker gaan maken. Ik post hier onder de lijst en ga misschien nog een draadje openen om de build te kunnen volgen en feedback te geven. De lijst is nu als volgt:
Pagina: 1