Keuzestress tussen twee monitoren voor thuiswerk en gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 12:35
Hoi Tweakers,

Vanwege al het thuiswerken (en soms licht gamen in de avonduren; geen heftige RPS oid), wil ik mezelf een kerstcadeau geven. Na wat zoeken ben ik uitgekomen op twee monitoren die ik op het oog heb.

Ik twijfel alleen omdat er wordt gestrooid met WLED/LED, contrastverhoudingen (1000 vs 3000), reactietijden en ten slotte de maximale beeldschermresolutie (full HD vs 2560x1440). Iemand die hier iets zinnigs over wil zeggen alvorens ik de keuze maak?

Lenovo monitor 279.- (maar kan ik aanschaffen voor 180.-)
https://www.bol.com/nl/nl...-5-wled/9200000122599734/

Samsung monitor 249.-
https://www.coolblue.nl/e...xen-smart-monitor-m5.html

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:30
Wat zijn de specs van de PC en welke specifieke spellen speel je wel. Daar hangt, vooral nu met de GPU prijzen die erg hoog zijn, veel vanaf. Vooral op gebied van resolutie.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-05 14:41

Barrycade

Through the...

Die Samsung zou ik voor normaal desktop gebruik niet aanraden 32" alleen maar FHD is pixels tellen op een normale desktop setting. Zelfs bij >24"zou ik al >FHD aanraden.

Of begrijp ik je verkeerd en sluit je je x-box of playstation er op aan? en wil je dus de monitor als TV gebruiken?
En niet als input voor het thuiswerken? Want dat is eigenlijk die Samsung een monitor die als Tv dienst kan doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Barrycade op 22-12-2021 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:15

Felyrion

goodgoan!

Zo op het eerste gezicht zou ik voor de Lenovo gaan, vanwege IPS paneel (meestal wat beter dan VA qua kijkhoeken en kleur, soms wat lager contrast) en hogere resolutie. Zeker op 32 inch wil je naar mijn mening wat meer dan FHD.

Ook heb ik altijd het idee dat je extra betaald voor die extra randzaken zoals "smart hub" in die samsung, waar je wellicht geen gebruik van gaat maken.

En de Lenovo krijgt hier op Tweakers ook aardig goede beoordelingen.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-05 12:35
Thnx voor de reacties. Ik hang er geen PS/Xbox aan, alleen een redelijke gaming laptop waar ik vooral games zoals AoE IV of af en toe singleplayer CoD. Ik ga voor de Lenovo; dat moet wel wat worden dan. Hopelijk niet teveel met mijn hoofd naar links en rechts tijdens het werk vanwege de grootte van het scherm ;-)