Toon posts:

Onkyo receiver geeft pas na een aantal minuten geluid

Pagina: 1
Acties:

• JWonlineja
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 24-03 09:29
Hallo Allemaal,

Ik heb een Onkyo TX-SR313 receiver verbonden met mijn Philips 6804/12 TV.
Ze zijn verbonden met elkaar via de HDMI out van de Onkyo receiver en de HDMI-ARC van de TV.
Het heeft het een hele tijd super goed gedaan, maar nu heb ik een probleem bij het opstarten van de receiver.
De receiver gaat wel gewoon meteen aan, maar ik hoor pas geluid na enkele minuten uit de speakers komen.
Voorheen was er altijd direct geluid uit de speakers als ik de tv aanzette. Ik heb nu al vanalles geprobeerd met instellingen en zelfs factory reset gedaan, maar ik denk toch echt dat er iets mis is met de hardware zelf.

Heeft iemand een idee wat er precies aan de hand is met mijn Onkyo receiver?
En hoe ik de receiver moet repareren?

Ik hoor graag van jullie!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Is het issue alleen HDMI ARC of heeft de receiver meer problemen? Denk aan dingen als, heb je wel direct geluid bij analoge bronnen? Heb je wel direct geluid bij bronnen die via S/PDIF aan zijn gesloten? Geeft de receiver wel beeld door via op HDMI In aangesloten apparaten?

Zodra er een Onkyo genoemd wordt met issues die maar betrekking hebben tot HDMI ga ik (te) snel aan een overleden HDMI Board of DSP-chip denken. Vandaar bovenstaande controle vragen. Om HDMI ARC uit te sluiten kan je eventueel S/PDIF vanaf de TV proberen in plaats van HDMI ARC.

[Voor 34% gewijzigd door FeaR op 22-12-2021 12:29]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• JWonlineja
S/PDIF is een optical kabel toch?

• JWonlineja
Ik heb het nu ook met de optical kabel geprobeerd en dit duurt ook enkele minuten voor ik geluid uit de speakers hoor.

• JWonlineja
Goed dat je dit even navraagde. dan ligt het dus niet alleen aan de HDMI ARC toch?
Maar waar ligt het dan wel aan?

[Voor 98% gewijzigd door JWonlineja op 22-12-2021 13:02]

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Heb je andere bronnen die je aan kan sluiten via HDMI om te testen of dat in één keer goed gaat? Dit klinkt als een overleden of terminaal HDMI board (heeft Onkyo vele jaren problemen mee gehad).

• JWonlineja
Hey!

Bedankt voor je antwoord.
Ik kan wel proberen om mijn playstation aan te sluiten op de receiver. Wat kan ik doen aan dat overleden of terminale hdmi board? Is dat op te lossen met een gedeelte beter te solderen? Ken namelijk wel iemand die dat kan.
En wat moet er dan gerepareerd worden?

Ik zal morgen een update geven over mijn playstation aansluiten

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Kom op, een beetje eigen inzet wordt op GoT wel verwacht. Een Google op "Onkyo" en "HDMI board" moet die vraag beantwoorden.

• JWonlineja
Je wilt niet weten hoe lang ik hier al onderzoek naar doe. Ik heb er gewoon geen verstand van en weet niet of mijn specifieke probleem opgelost kan worden door bijvoorbeeld solderen of het hele hdmi board te vervangen.

• JWonlineja
Heb vaak gezien dat de DSP chip het probleem is, maar weet dat deze niet te vervangen is aangezien die zogoed als niet te krijgen is. Dus als mijn probleem opgelost kan worden door bijvoorbeeld iets beter te solderen of andere onderdelen dan de chip te vervangen die wel leverbaar zijn. Dat zou hartstikke fijn zijn, ipv het hele board te moeten vervangen. Dan kan ik namelijk net zo goed een andere tweedehands kopen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee