overstappen op glasvezel. Welke provider (Tweak of Fiber)?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:35
Ik overweeg om over te stappen vanuit Ziggo abonnement naar glasvezel. Dat wordt hier in de komende maanden aangelegd. Hoofdreden zijn de kostenbesparing die mij dat gaat opleveren: ik betaal nu 66 euro per maand aan Ziggo, en Tweak levert al internet + tv vanaf 51 euro per maand, Fiber vanaf 54 euro.

Ik heb dus de mogelijkheid om over te stappen, als ik in deze fase overstap worden de aanlegkosten van 450 euro niet meegerekend.
Ik heb de keuze uit 2 providers: Tweak en Fiber.

Eigenlijk zoek ik "gewoon goed stabiel" internet van 1GB. TV zou ik graag hebben inclusief live pauzeren, de gebruikelijke standaard NL NPO + commerciele kanalen en daarbij Discovery en Nat. Geographic channel. Meer niet.

Nu lees ik dat Tweakers behoorlijk slechte reviews heeft, maar aan de andere kant zijn die reviews gedateerd. Misschien hebben ze hun reputatie verbeterd? En hoe zijn de ervaringen van Fiber?

[ Voor 11% gewijzigd door pastafan op 22-12-2021 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohDB
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14:12
Beide providers gebruiken de TV-diensten van Canal Digitaal, daar zal je dus niet veel verschil merken. Fiber heeft sinds iets van 2 jaar een nieuwe eigenaar, sinds dat moment zijn de diensten een stuk verbeterd. Vooral de (bereikbaarheid) van de klantenservice en de stabiliteit van de diensten.

Je noemt Discovery en National Geographic in je voorwaarden. Canal Digitaal heeft dit zender niet in zijn pakket, dus kun je via beide ook niet kijken.

Maar heb je alleen de keuze uit deze twee providers? Of heb je alleen deze twee providers geselecteerd?

[ Voor 16% gewijzigd door JohDB op 22-12-2021 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pastafan
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14:35
JohDB schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:26:
Beide providers gebruiken de TV-diensten van Canal Digitaal, daar zal je dus niet veel verschil merken. Fiber heeft sinds iets van 2 jaar een nieuwe eigenaar, sinds dat moment zijn de diensten een stuk verbeterd. Vooral de (bereikbaarheid) van de klantenservice en de stabiliteit van de diensten.

Je noemt Discovery en National Geographic in je voorwaarden. Canal Digitaal heeft dit zender niet in zijn pakket, dus kun je via beide ook niet kijken.

Maar heb je alleen de keuze uit deze twee providers? Of heb je alleen deze twee providers geselecteerd?
Bedankt voor je bericht. Inderdaad Discovery zit er niet bij (National Geographic wel gelukkig). Dan maar geen Discovery...

Er zijn inderdaad wel meer providers waar ik uit kan kiezen, maar ik deze zijn (iets) duurder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-06 10:44
Je kan canal digitaal ook direct afnemen. Dan weliswaar niet met een settopbox maar met een (smarttv) app.
Heb je een postcode check gedaan? Het scheelt nogal bij tweak of je in hun eigen gebied zit of dat ze moeten leveren via KPN WBA.
Waarom vallen alle andere providers af. Behalve prijs nog andere redenen?