Toon posts:

Internet in een groot complex zonder aansluitingen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• kevints
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 19-03 13:22
Beste Tweakers,

Sinds enkele maanden woon ik op mezelf in een oud hotel dat verbouwd is naar een complex met 100+ studio's. Het internet voor ons allen is geregeld door middel van een provider (ze zeggen Ziggo, maar twijfel ik aan want volgens Ziggo leveren zij niet op mijn adres) en meerdere access points. Voor een complex met vaak meer dan 150 mensen die gelijktijdig aan het internetten zijn is dit gewoon langzaam, instabiel en kudt. Vragen voor verandering en of hulp worden genegeerd en de schuld wordt al een half jaar bij Ziggo gelegd. Nu wil ik mijn eigen internet maar gaan fixen, maar zonder aansluitingen is dit nog best lastig. Kpn wil het doen, maar die zullen een kabel door moeten trekken tot mijn studio (wat niet geaccepteerd wordt door het beheer van dit gebouw). 4G routers zijn een optie, maar T-mobile heeft een grens van 150gb of 500gb per maand alvorens ik per x gb moet bijactiveren (valt hier misschien een scriptje voor te schrijven)? En kpn levert de 4g router niet zonder een kpn modem en dus doorgetrokken kabel. Ook een losse simkaart met onbeperkt abbonement is een optie, maar ook die zal ik per dag 15x extra moeten activeren aangezien mijn dagelijks dataverbruik met thuiswerken waarschijnlijk rond de 25gb ligt. Heeft iemand een goede oplossing?

Alle reacties

• bregweb
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:07
Betaal je ook voor het Internet dat aangeboden wordt?

Probleem is dat je met een beheerder zit. Je zou via een IP-adres kunnen achterhalen wie de provider is (whatismyip.com), maar dan ga je toch weer terug naar je beheerder.

Hattrick: Thorgal Eagles

• kevints
P.S. T-Mobile biedt 10 euro korting bij een combinatie met een mobiel abbonement. Mijn vader (op een ander adres) heeft dit. Zouden zij het doorhebben als sim kaart + router op mijn adres gebruikt wordt, terwijl deze op zijn adres ingeschreven staat?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-02 15:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ook een losse simkaart met onbeperkt abbonement is een optie, maar ook die zal ik per dag 15x extra moeten activeren aangezien mijn dagelijks dataverbruik met thuiswerken waarschijnlijk rond de 25gb ligt.
Volgens mij is de nieuwe limiet 8GB standaard, 2GB per activatie. En dat kan je gewoon achter elkaar doen. Heb ik ook lange tijd gedaan. Opstaan, app openen, 10x op hetzelfde icoontje klikken, hop 30GB data die dag.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? DM me

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

• kevints
MAX3400 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:32:
[...]

Volgens mij is de nieuwe limiet 8GB standaard, 2GB per activatie. En dat kan je gewoon achter elkaar doen. Heb ik ook lange tijd gedaan. Opstaan, app openen, 10x op hetzelfde icoontje klikken, hop 30GB data die dag.
Klinkt als een leuke feature van de app. Welke provider is dit?

• MAX3400

MAX3400

kevints schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:33:
[...]

Klinkt als een leuke feature van de app. Welke provider is dit?
KPN. Geen idee wat dat kost "los" maar volgens mij is zo'n ongelimiteerd 4g-SIM iets van 3 tientjes in de maand?

Kan een oude factuur erbij zoeken; geloof dat ik in 1 weekend een keer iets van 71GB over het lijntje heb getrokken. 0 naheffing, 0 gedoe.

• kevints
bregweb schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:31:
Betaal je ook voor het Internet dat aangeboden wordt?

Probleem is dat je met een beheerder zit. Je zou via een IP-adres kunnen achterhalen wie de provider is (whatismyip.com), maar dan ga je toch weer terug naar je beheerder.
Sorry, deze over het hoofd gezien. Ik betaal een all-in huurprijs, en een van de ins daarvan is het internet. Heb nog geen overzicht gekregen wat de precieze prijsopbouw is

• kevints
MAX3400 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:35:
[...]

KPN. Geen idee wat dat kost "los" maar volgens mij is zo'n ongelimiteerd 4g-SIM iets van 3 tientjes in de maand?

Kan een oude factuur erbij zoeken; geloof dat ik in 1 weekend een keer iets van 71GB over het lijntje heb getrokken. 0 naheffing, 0 gedoe.
Het mevrouwtje aan de telefoon gaf dit inderdaad ook als optie. Dus dan ga ik er vanuit dat ze niet, zoals tele2, mij blokkeren als ik de simkaart in een router stop.

• MAX3400

MAX3400

kevints schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:37:
[...]

Het mevrouwtje aan de telefoon gaf dit inderdaad ook als optie. Dus dan ga ik er vanuit dat ze niet, zoals tele2, mij blokkeren als ik de simkaart in een router stop.
Geen idee; ik had letterlijk een extra smartphone als "hotspot". En volgens mij, maar hou me ten goede; een aantal providers "controleren" het volgnummer van een SIM tegen het type device waar het inzit. Niet altijd maar soms wel. En dan kan een blokkade optreden.

• kevints
MAX3400 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:38:
[...]

Geen idee; ik had letterlijk een extra smartphone als "hotspot". En volgens mij, maar hou me ten goede; een aantal providers "controleren" het volgnummer van een SIM tegen het type device waar het inzit. Niet altijd maar soms wel. En dan kan een blokkade optreden.
Ga ik daar eens even naar kijken, hoe dat zit bij verschillende providers. Bedankt voor de hulp en het trucje!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee