Toon posts:

Samenstellen DAW Audio PC - Devving

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-03 22:00
Hallo,

Ik wil graag wat advies over een systeem dat ik wil gaan gebruiken voor audio zaken.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn systeem gebruiken voor sound design / audio zaken en audio plugin development. Ik gebruik Bitwig en Ableton. Voor devving gebruik ik Visual studio met JUCE.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ca. 1000 - 1500 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al een 4k scherm en een Audient audio interface (USB). Ook heb ik al een toetsenbord en muis.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik gebruik voornamelijk synths en effecten, samples niet zoveel. CPU is dus belangrijker dan geheugen en opslag, maar dat kan in de toekomst veranderen. Voor gaming gebruik ik Stadia, dus een videokaart is niet belangrijk. Als ik maar een 4k scherm fatsoenlijk kan aansturen. (huidige laptop trekt maar 30fps op 4k en dat werkt verschrikkelijk.).

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen enorme voorkeur. Hoewel met Alder Lake Intel wel een stapje voor lijkt te hebben.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik hoef geen RGB spul, maar als het er wel op zit is het ook prima. De kast komt waarschijnlijk gewoon onder het bureau te staan. Een enigszins stil systeem zou fijn zijn. De huidige laptop lijkt wel een straaljager zodra je een programma opent.

Ga je overklokken?
Niet van plan.

Wat verwacht je van ons?
Advies of mijn voorbeeldsysteem enigzins logisch is wat samenstelling betreft. Springt er niks uit?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenGigabyte Z690 AORUS ELITE DDR4 (rev. 1.0)€ 259,-€ 259,-
1BehuizingenFractal Design Focus G Zwart€ 48,96€ 48,96
1BesturingssystemenMicrosoft Windows 10 Home (alle talen) 32/64bit, Retail€ 69,90€ 69,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-L12S€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16€ 104,90€ 104,90
1VoedingenCorsair CX650M€ 83,-€ 83,-
1Solid state drivesSamsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB€ 164,90€ 164,90
Totaal€ 1.089,61

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Betere behuizing, betere koeling, betere voeding en goedkopere maar net zo snelle SSD.
Daarbij adviseer ik Windows 11 omdat dat beter overweg kan met de E-cores van Alder Lake.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12600K Boxed€ 309,-€ 309,-
1MoederbordenGigabyte Z690M AORUS ELITE AX DDR4 (rev. 1.0)€ 249,-€ 249,-
1BehuizingenLian Li Lancool 205M€ 54,90€ 54,90
1ProcessorkoelingNoctua NH-U12S redux€ 48,70€ 48,70
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK32GX4M2E3200C16€ 104,90€ 104,90
1VoedingenEVGA SuperNOVA 550 G3€ 64,95€ 64,95
1Solid state drivesWD Black NVMe SSD SN850 1TB (zonder heatsink)€ 139,90€ 139,90
Totaal€ 971,35

• Britske
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07-03 22:00
Bedankt voor de tips, ik neem ze mee!

• Rolucious
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 27-03 21:21
Je kan de Windows 10 keys nog hergebruiken voor Windows 11. Wellicht dat dat nog inzicht geeft.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee