Toon posts:

.HEIC naar .JPEG

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:00
Wanneer ik foto's van mijn iPhone naar mijn Macbook stuur via Airdop worden deze opgeslagen als .HEIC extensie. Dit werkt prima op mijn Mac, maar bij het delen van de foto's met andere kunnen zij de foto's soms niet openen.

Met de Voorvertoning programma kan ik de foto's openen en exporteren naar .JPEG, bij 1-2 foto's is dat prima te doen, maar bij 10+ foto's wordt het al een hele klus.

Zijn er programma's/tools waarmee ik met 1 klik 10+ foto's kan converteren?

Beste antwoord (via c-nan op 22-12-2021 11:03)

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Je kan toch prima met voorvertoning alle foto's selecteren en in 1x exporteren naar JPG?

Alle reacties

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-03 16:45
irritant he!
imazing heic gebruik ik

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ja, als je zoekt naar batch convert heic to jpg vind je meer dan genoeg. Wat had je zelf al geprobeerd, en waarom voldeed het niet?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Tux
  • Laatst online: 15:24
Je kan sips gebruiken in Terminal:

for i in *.HEIC; do sips -s format jpeg -s formatOptions 70 "${i}" --out "${i%HEIC}jpg"; done

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• c-nan
Daedalus schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:15:
Ja, als je zoekt naar batch convert heic to jpg vind je meer dan genoeg. Wat had je zelf al geprobeerd, en waarom voldeed het niet?
Om eerlijk antwoord te geven;
- ik heb alleen op GoT gezocht en vond niks terug
- via Google kom je tig tools tegen, geen zin om steeds te installeren, testen en weer verwijderen. Ik hoor het liefst van mede-Tweakers wat zij gebruiken en doe ik het in 1x goed.

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 17:10
Ik gebruik deze
https://apps.apple.com/nl...r/id1294126402?l=en&mt=12

En als je in de app store zoekt vind je er nog veel meer.

[Voor 26% gewijzigd door joint_me op 22-12-2021 10:55]

Steun ook Klimmen tegen MS

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

c-nan schreef op woensdag 22 december 2021 @ 10:28:
[...]
- via Google kom je tig tools tegen, geen zin om steeds te installeren, testen en weer verwijderen. Ik hoor het liefst van mede-Tweakers wat zij gebruiken en doe ik het in 1x goed.
Wat zijn je eisen? Want er zijn vele manieren om dit te doen, via de Terminal zoals @Tux al aangeeft, maar ook via iets als Apple Foto's, of een 3rd party app (gratis en betaald).

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3Henk 'm!

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Je kan toch prima met voorvertoning alle foto's selecteren en in 1x exporteren naar JPG?

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:11

DarkSide

theres no place like ::1

met wie deel je?
Volgens mij heeft W10 daarvoor een app in de store staan zodat Windows Photos hier ook mee overweg kan.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• zaphod_b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:42
MacOS heeft een eigen tooltje voor dit soort zaken, die helaas niet zo bekend is. Automator is super krachtig en kan verschrikkelijk veel. Wat jij wil is een van de meer eenvoudige taken die Automator kan. Je hebt dus geen andere tools nodig!

https://www.howtogeek.com...pg-on-a-mac-the-easy-way/

[Voor 16% gewijzigd door zaphod_b op 22-12-2021 11:03]

• c-nan
Automator ken ik helemaal niet :D zo even kijken wat daarmee mogelijk is.

@GeleFles cool, hier had ik helemaal niet aan gedacht :D ik opende de foto's 1 voor 1, maar als je ze allemaal tegelijk opent kan je ze kennelijk ook allemaal tegelijk exporteren. Ik heb helemaal geen ander tool nodig dus, top!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:56
Ik gebruik dan Adobe Lightroom, maar dat is wel een beetje overkill als je alleen van HEIC naar JPEG wil converteren. Bovendien kost het 12,- euro per maand.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• c-nan
Ozzie schreef op woensdag 22 december 2021 @ 11:04:
Ik gebruik dan Adobe Lightroom, maar dat is wel een beetje overkill als je alleen van HEIC naar JPEG wil converteren. Bovendien kost het 12,- euro per maand.
Ook overwogen en ik vind het niet eens erg om ergens voor te betalen, maar 100+ per jaar vind ik weer te gortig :D

• mussov
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 09-12-2022
Voor Windows gebruik ik hiervoor trouwens CopyTrans HEIC for Windows, gratis voor persoonlijk gebruik.

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:46
Je kan natuurlijk ook op je iPhone instellen dat je de foto's als JPG opslaat.

Selecteer de tweede optie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee