Toon posts:

Tijdelijke woon unit “isoleren”

Pagina: 1
Acties:

• juduka
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 25-01 22:39
Goeiemorgen,
Wegens de bouw van een nieuwbouw huis en de verkoop van ons oude huis zitten we nu in een tijdelijke woon oplossing.

Ondanks dat deze keten vrij oké z geïsoleerd zijn. Heb ik erg veel last van koudebruggen in de constructie.
De constructie ziet er als volgt uit. Er zitten aluminium balken door het dak en de muur welke van de buitenkant tot de binnenkant niet geïsoleerd zijn.
En wat er nu dus gebeurd met dit weer is dat er erg veel condensvorming is en als ik de verwarming uit zet dat het zelfs aan de binnenkant aanvriest.

Nu ben ik op zoek naar een simpele oplossing die ik aan de binnenkant tegen die aluminium profielen kan tapen om zo de koude brug een stukt weg te halen. Helemaal weg zal niet lukken ben ik bang,of ik moet alles opnieuw isoleren.

Ik hoor graag ideeen en suggesties.
Zoals gezegd het belangenrijk ate vind ik dat er een stuk minder condens vorming optreed.

Dit is hoe de units eruit zien.

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02 20:03
Ik heb (ook voor een nieuwbouwhuis) anderhalf jaar in zoiets gewoond.
Ik heb toentertijd de onderkant dicht gezet met tempexplaten, zodat de wind er niet meer onderdoor kan. Dat scheelde aanzienlijk in de warmte van de vloer.
Verder had ik door de unit heen verdeeld een stuk of 5 vochtvreters staan, die kon ik elke zaterdag leeg gooien omdat ze helemaal vol zaten.
Nadien hebben we 3 kasten meteen naar de stort kunnen brengen vanwege schimmelvorming.
Echt comfortabel zal het nooit gaan worden.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:18
Als je die aluminium delen aan de buitenkant goed inpakt met isolatie heb je er denk ik het meest aan omdat je dan de kou buiten houd, en het aluminium profiel dan niet meer als koelelement werkt.

Daarnaast wat Patrick zegt, rondom de onderkant dicht zetten zodat de lucht onder de woonunit stil staat.

• juduka
FRANQ schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:45:
Als je die aluminium delen aan de buitenkant goed inpakt met isolatie heb je er denk ik het meest aan omdat je dan de kou buiten houd, en het aluminium profiel dan niet meer als koelelement werkt.

Daarnaast wat Patrick zegt, rondom de onderkant dicht zetten zodat de lucht onder de woonunit stil staat.
Ja dat is idd de laatste optie. Maar ik dacht als ik nou een soort van bitumen tape of iets aan de binnenkant kan plakken dat er een laagje tussen het aluminium en de lucht zit. Dat er dan al een hoop minder condensvorming is.

• juduka
PatrickH schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:29:
Ik heb (ook voor een nieuwbouwhuis) anderhalf jaar in zoiets gewoond.
Ik heb toentertijd de onderkant dicht gezet met tempexplaten, zodat de wind er niet meer onderdoor kan. Dat scheelde aanzienlijk in de warmte van de vloer.
Verder had ik door de unit heen verdeeld een stuk of 5 vochtvreters staan, die kon ik elke zaterdag leeg gooien omdat ze helemaal vol zaten.
Nadien hebben we 3 kasten meteen naar de stort kunnen brengen vanwege schimmelvorming.
Echt comfortabel zal het nooit gaan worden.
Nee daar ben ik me idd wel
Bewust van ja.
Gelukkig is het maar tijdelijk hè.😊
Ik heb idd al een goeie ontvochtiger gekocht maar deze heeft wel warmte nodig anders staat ie alleen maar in defrost stand. Ik probeer nu de slaapkamer op een constante temp can 15 graden te houden om zo zo min mogelijk vocht erin te krijgen.
Die vocht vreters zijn wellicht ook nog wel een idee ja.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:32

DropjesLover

Dit dus ->

Vierkante meters tellen en inpakken in 50mm PIR of EPS platen, aan elkaar tapen en alle kieren dichtpurren?
Nog beter zou zijn aan de binnenkant doen, maar daar heb je al weinig ruimte...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 11:18
@juduka

Aan de buitenkant inpakken is het beste.
Ga je het aan de binnenkant inpakken heb je vrij grote kans op condens IN je isolatiepakket.
Wat er uiteindelijk uit gaat druppelen.

Wil je het toch aan de binnenkant isoleren zou ik dat doen met pir platen.
Met dubbelzijdige tape of kit over de kokers heen plakken.
Pir platen zijn erg goed te snijden, dus je kan door V vormen uit te snijden zelfs koofjes maken.
Hier platen van 30mm dik. (vast ook duurder bij de gamma verkrijgbaar)
https://www.jandeisolatie...-g-rd-1-36-1200x600x30mm-

Wat mogelijk ook al een hoop helpt is om de uiteinden van de kokers dicht te purren.
De koude lucht kan dan niet meer door de kokers waardoor de kokers ook minder koud worden.
Hiervoor hoef je aan de binnen en buitenzijde verder geen verbouwing te doen.

ik zou overigens toch proberen alles op ~18 graden te houden.
oppervlaktes die koud zijn condenseren en waar condens is groeien schimmels makkelijk.
Vooral achter kasten en dingen die tegen de muur aan staan omdat het daar nog trager opwarmt.

• PatrickH
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-02 20:03
juduka schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:46:
[...]
Die vocht vreters zijn wellicht ook nog wel een idee ja.
Ik haalde ze toen gewoon in grootverpakking bij de Action

Wat voor verwarming heb je er in?

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vergeet niet ook voldoende te ventileren het is maar klein en als je niet ventileerd maar er wel met veel mensen klein oppervlak in zit krijg je heel veel vocht. Vandaar dat je zoveel vochtvreters nodig hebt en het nog slecht warm en behaaglijk krijgt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 07-02 03:12
een bouwdroger erin ( ;) ) en een grote tent erover heen gooien.
alleen je zit met sneeuw belasting. ik heb geen idee wat voor weer er komt.

ook wil het helpen om een dak te maken tussen beide keten.
en dan de zijkanten een tijdelijke deur/plaat erin te zetten.
dat je iets van wind buiten houd 1 kant is dan toch vrij.
de onderkanten dicht zetten was al geopperdt ook zeker een goed idee.

• BrammT
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-02 21:59

BrammT

The one and only!

Goed nieuws: Je hebt daar 2 Böhmer-units uit Doetinchem in de '650-uitvoering' staan. Technisch bijzonder goede keten. Rotten of roesten doen ze in principe niet.

Je moet wel ff het dak checken op lekkages, indien je een lek tegenkomt alleen afkitten en verder niets doen.
Ik zie daar volgens mij balken op het dak liggen, dat kun je beter niet doen, ik zou ze er zsm afhalen.

Dit zijn echte 'transportketen' ze zijn licht, relatief eenvoudig op te pakken, makkelijk vast te zetten, sterk, etc etc.

Het enige nadeel is dat ze (zeker de oudere types zoals jij hebt) verschrikkelijk slecht geïsoleerd zijn. Eigenlijk is de enige goede optie de onderkant isoleren en stoken.

Het is jammer dat ze zo mishandeld zijn, maar deze units zijn ook nog eens erg geliefd en daarmee waardevast. Ook in slechte tijden. (nu raak je toch wel alle zooi kwijt, gekte op die markt)

Suzuki SJ413 1.3 GTI - Suzuki King Quad 700cc - Mazda MX5 NA 1990 1.8 Turbo(TD04)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee