Probleem (bug) met wijzigen volume Google Nest Audio

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-H
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11-03-2022
Hallo, ik heb een probleem met de google nest audio. Als ik de opdracht geef om het volume te verhogen, krijg ik telkens de reactie: 'sorry, ik kan het volume op dit apparaat niet wijzigen' . Als ik de nest audio terug zet naar fabrieksinstellingen, gaat het eventjes weer goed. Maar al snel is het probleem er weer. Gek genoeg als ik Pauze roep en de muziek dus even op houdt, kan ik het volume wel aanpassen. Vervolgens zeg ik dan Ga door en de muziek speelt verder op het gewijzigd volumeniveau. Vreemd probleem dus wat ik niet kan oplossen bij de instellingen in de Google Home app. Herkent iemand dit probleem?
Groet, Peter

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MPX
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-04 19:03

MPX

Ik heb hetzelfde sinds 2 dagen 👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-H
Ik merk nu dat het ook bij mijn google nest audio set is die op mijn slaapkamer staat, lijkt wel een bug in de firmware of in het wifinetwerk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-H
Ik heb net uitgebreid gechat met Google en ze vermoeden niet dat het aan de router/modem ligt. Maar met een oplossing komen ze nog niet, wordt voorgelegd aan een andere senior technische afdeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuTTLeYs
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-04 19:58
Hier hetzelfde sinds een paar dagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sneiper
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Zelfde geldt ook bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-H
Zag ook in de Google Play store bij reviews bij de Google Home app enkele mensen dezelfde problemen ervaren. Heeft iemand al een suggestie wat hieraan te doen? Of afwachten op een nieuwe update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yvette80
  • Laatst online: 29-12-2021
Ik heb precies hetzelfde bij het opdracht geven aan mijn 2 citation one boxen van Hartman kardon . Alleen werkt het wel maar als ik de boxen koppel geeft hij idd aan, sorry ik kan het volume niet wijzigen.. dus volg graag om te horen wat ik kan doen. Ik heb Hartman kardon gebeld maar die hebben tot nu ook geen oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-H
Er zou vanuit Google contact met mij worden opgenomen (nav de chat) Ik houd jullie op de hoogte. Ik heb sterk het vermoeden dat het euvel begonnen is bij de laatste update van de Google Home app op 15 december jl. Vermoedelijk zal er dus een nieuwe update moeten komen om ons probleem op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-H
Via een andere community suggereerde iemand (bij wie het kennelijk hielp) om de speakers te scheiden (speakerpaar individueel maken) en vervolgens weer te koppelen. Ik heb het geprobeerd en inderdaad kon ik het volume weer mondeling wijzigen. Maar toen ik via de app Spotify opende en weer terug naar de radio ging streamen was het probleem er weer. Dus een bypass die wrs tijdelijk van aard is..... wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-04 08:48

pbk

Zelfde probleem speelt bij mij ook al een aantal dagen, erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris2801
  • Laatst online: 29-12-2021
Hallo. Hier ook sinds vandaag 22-12 hetzelfde probleem. Boel ontkoppeld en opnieuw opgestart. Ook dit verhelpt het probleem niet. Geluidsniveau wel via de app te regelen. Afwachten op update Google denk ik.

• Peter-H
Nou mensen, bij mij doet ie het weer. Wat heb ik gedaan: Via de google home app heb ik de beide nest audio speakers die tesaam een stereo paar vormen ontkoppelen, dus weer twee aparte speakers maken. Ik heb ze ook nog in een aparte groep gezet. Vervolgens heb ik ze weer gepaird via de google home app en tot nu toe (gisteravond en vanochtend) doet ie het weer. Misschien tijdelijk, maar voor nu doet ie het weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPX

MPX

Hier gaat het overdag wel goed merk ik, vreemd..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H. de Ruiter
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 26-02 10:23
Gedeelde smart is halve smart, zegt het spreekwoord. Het is dus niet alleen hier ontstaan.
Maar 'smart' is het niet.. Alleen erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkMod
  • Laatst online: 29-07-2022
Hier hetzelfde probleem, ook mijn Google Home Max(en) en dat is zeer irritant! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin123
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 12-11-2024
Zelfde probleem hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 15:53

wontcachme

You catch me? No you wont

Nummer zoveel meld zich met hetzelfde probleem :(

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geepstar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-12-2021
Hier ook sinds een paar dagen dit probleem. Super irritant. En het is maar de vraag of google dit oplost. Zo wacht ik ook nog steeds op de fix vd JBL link 20, waar ze ineens de equalizer hadden weggedaan. Google Home als home audio systeem is leuk zo lang het werkt, maar er is TE vaak gedoe mee. Ik heb het hele huis ermee vol staan (CAT 7 Netwerk met 7 unifi access points waaronder 2x u6-lr). 4x google nest mini. 4x google Chromecast audio. 6x google nest audio. 4x JBL link 20. 1x Harman kardon citation one duo. 1x google home. Dan valt een stereo paar uit, dan is er dit, dan weer dat. Stuk goedkoper dan andere home systems, maar dat constante gedoe. Om gek van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Gelukkig, het ligt dus niet aan mij! Ik loop hier tegen hetzelfde probleem aan met een Google Home en GH mini in een speakerpaar, welke niet willen luisteren naar het volume-commando.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2004
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-02 11:51
Ik ook de boel opnieuw geïnstalleerd en na wat minuten later weer hetzelfde euvel. Wachten op nieuwe firmware. Diegene medewerker van Google die zegt waarschijnlijk een router probleem, die heeft er geen verstand van of wilt van het probleem af. Als het tijdelijk wel kan, kan een nieuwe firmware het ook verhelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjbuijs
  • Laatst online: 04-01-2022
Zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert2004
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08-02 11:51
Alles wat je doet lijkt een tijdelijk effect te hebben. Google moet echt met een oplossing komen.

[ Voor 117% gewijzigd door Bert2004 op 28-12-2021 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H Terpstra
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 15-03-2023
Ja ook ik ben de zoveelste die er last van heeft, ben superblij dat ik het hier tegenkom, ik was al een dag aan het klooien met mijn Harman Kardon Citatons en begon zwaar aan mezelf te twijfelen, terug naar fabrieksinstellingen zetten dan gaat het een hele tijd goed maar het lijkt er bij mij op dat wanneer ik mijn sony hoofdtelefoon ook via de voice aanstuur het dan weer misgaat. Ditzelfde dus diverse keren geprobeerd maar het bijft iedere keer misgaan, uitermate vervelend ik hoop dat er snel een oplossing is.

gezellige jaarwisseling allen!

• McMennieman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-02-2022
Goedemiddag allemaal,

Helaas bij mij hetzelfde probleem. Vanalles geprobeerd: de twee Google Nest Audio ontkoppeld, gereset, opnieuw opgestart, van de stroom gehaald, opnieuw aan elkaar gekoppeld... Na zo'n actie werkt het volume-commando weer, maar helaas is dat dan van korte duur...
Uiteindelijk ruim een uur gechat met Google Help, maar er werd geen oplossing aangedragen die ik niet al zelf bedacht had, helaas... En betreffende medewerker van Google gaf desgevraagd aan het probleem voor 't eerst te vernemen en dat er op korte termijn geen software-update zit aan te komen. Dat geeft weinig hoop. Zit niets anders op dan ze te retourneren en een ander merk te proberen. Iemand goede suggesties voor speakers die kunnen integreren in Google Home, zodat ik m'n lampen en thermostaat (én de speakers uiteraard) met spraak kan bedienen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robo116
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-01-2022
Miememan het probleem zit hem in de software en niet de hardware. Ik heb hetzelfde probleem bij werkt de volume met stem niet op de Hub gen 2 op al mijn andere apparaten wel op de mini op de citation geen probleem alleen de Nest hub gen 2 heeft dit probleem. Via volume control in de home app werkt hij wel .net aan de lijn gehangen met google die kwam tot de conclusie het is de software. Wellicht overbodig maar je kan rechtstreeks via het apparaat feedback versturen met het commando (ok Google feedback) dan heb je 90 sec om het in te spreken en dan verstuurt hij het naar de software engineers aldaar. goed uiteinde iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FinestEver
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 12-09-2024
Hier hetzelfde probleem met nest mini. Afwachten maar, wel erg vervelend. Kom op google nerds, aan het werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackxxx0
  • Laatst online: 01-01-2022
Ik heb zelfde probleem. Volume met stem regelen lukt sinds paar dagen niet meer.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-04 10:10

renskoenraadt

Like No Other

Same here! Sinds gisteren 2 stuks Citation 200's in pair, volume aanpassen via spraak heeft eventjes gewerkt, maar sinds vanmiddag niet langer... Hopen op een vlotte fix!

P.s. Is het correct dat slechts 1 van de speakers reageert op je stem, zodra deze in een pair worden geplaatst?

Zou graag willen dat deze beide zouden blijven luisteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPX

MPX

Ik weet niet waar het aan ligt maar soms werkt het gewoon prima en dan weer uren lang niet.

Wat een prutsers bij Google👎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gebruikertje10
  • Laatst online: 03-02-2022
Hier ook het probleem, nog steeds.
Hier 4 speakers in een groep.
Wanneer het de speakers uit de groep haalt, werkt het wel.
Wanneer je 2 speakers of meer in één groep plaatst, krijg je de melding, sorry ik kan het volume niet wijzigen op dit apparaat.

Vreemd is ook, dat wanneer het wel lukt, het volume van 1 speaker wordt aangepast en niet van alle 4.

Ik heb één speaker die de opdracht ontvangt, de overige 3 staan op mute.
Wanneer ik het in de app aanpast bij groepen, dan gaat het volume wel bij alle 4 omhoog

Van alles geprobeerd maar zonder succes 😤😤😤

[ Voor 16% gewijzigd door Gebruikertje10 op 02-01-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demask1
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 04-12-2022
Pas nest audio duo gekocht deed het goed in het begin. Maar inderdaad na 15-12 zelfde probleem als hierboven. Andere kopen heeft ook geen zin als ze met de google assistent werken. Met Google gechat en inderdaad het lijkt dat het daar nog niet helemaal doorgedrongen is! Ik blijf met ze communiceren heb 2 jaar garantie en de apparaten doen niet wat wel zou moeten. Is al aan de senior engineer doorgegeven, Maar dat is al meer gezegd lees ik. Weet ik wat meer dat laat ik dat uiteraard weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upsurfer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 03-01-2023
Hier ook zelfde probleem!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demask1
Antwoord van Google hieronder.
Hello Rob,
I hope this email finds you well!
I am sending this email on behalf of my colleague Alex as she's currently not in the office.
I consulted our Senior support regarding your case and they are already aware of the issue and are investigating it. In the meantime, we advise you to control the volume using the Google Home app until the fix is available via software update.
For your reference your case number is 2-3489000031642. If you need more help, you can contact us again and reference this case number or reply to this email to reopen your case.
Have a new question? There are lots of ways to get back in touch with us below.

Thank you,
Mark
The Google Nest Customer Care Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steenz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09-2024
Demask1 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:26:
Antwoord van Google hieronder.
Hello Rob,
I hope this email finds you well!
I am sending this email on behalf of my colleague Alex as she's currently not in the office.
I consulted our Senior support regarding your case and they are already aware of the issue and are investigating it. In the meantime, we advise you to control the volume using the Google Home app until the fix is available via software update.
For your reference your case number is 2-3489000031642. If you need more help, you can contact us again and reference this case number or reply to this email to reopen your case.

Thank you,
Mark
Bedankt voor het delen. Ik weet dat dit geen garantie is op een snelle fix, maar in ieder geval zijn ze er dan van op de hoogte. (Ik heb hetzelfde probleem.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Demask1
Ze zijn nog bezig.
Hello Rob,
Good day!
Not to worry, our higher tier of support are working on this issue and working on a total fix. Thank you for bearing with us while we work through this. We greatly appreciate your patience.

Thank you,
Alex

Ik blijf ze achter de broek zitten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijs Hobbelduif
  • Laatst online: 05-01-2022
Ik baal als een stekker, ben er dagen mee bezig geweest met 0 resultaat.
Ik mag hopen dat Google Nest snel met de oplossing komt. Voorlopig zit je met Google Nest goed in de nesten :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McMennieman
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 17-02-2022
Wat ben ik (achteraf) blij dat ik voice-volume-issues had mijn twee Google Audio's. Ik heb ze geretourneerd en ik geniet (voor een iets hoger budget) nu van het fantastische geluid van twee Sonos One's. Wat een verschil in kwaliteit! Zowel qua mogelijkheden in de Sonos-app, de stabiliteit van het systeem alsook het volle geluid. En: de voicecontrol werkt prima, óók om het volume te regelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje P
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-12-2024
Hier ook hetzelfde, sinds ergens in december. Ik blijf elke dag dit commando geven en heb geconstateerd dat het soms willekeurig wel werkt maar meestal niet. Hoop dat men er nu serieus aan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23:02
Ik heb een Google Nest mini en die werkt wel op volume commando's, nu voor de woonkamer 2x Nest Audio gekocht en die doen het niet. Google is dan weer wel zo aardig om mij naar dit topic te verwijzen ;) Geluid is verder prima maar dit is toch wel jammer. Hopen op een snelle fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davevleugel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-05 17:17
Ik heb de speakers net een maand. Ik dacht dat het aan mijn setup lag, top dat ik op dit topic gestuiterd ben, erg blij met de kwaliteit van de speakers voor de prijs die je ervoor betAal! Hopelijk fixen ze het snel

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmar
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16-04 18:28
Hier ook weer de zoveelste. Geen bediening via stem mogelijk.

Iemand al de definitieve oplossing hiervoor?

groet
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc7419
  • Laatst online: 01-05-2024
Het wordt nog gekker. Momenteel kan ik het volume van een groep ook niet meer in de home app aanpassen. Hebben jullie dat ook sinds de laatste update van de home app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:19
ik zou bijna denken dat dat enigzins hiermee te maken heeft.
nieuws: Rechter VS: Google maakt inbreuk op Sonos-patenten over synchronisere...
Het gaat hier waarschijnlijk om veranderingen specifiek voor de Amerikaanse markt. De community manager van het team van Nest laat weten dat er al aanpassingen worden doorgevoerd naar aanleiding van de huidige uitspraak. Deze wijzigingen behelzen de manier hoe klanten hun apparaten instellen en specifiek met de Speaker Group-functionaliteit omgaan. Dat laatste zal omslachtiger gaan werken. Bezitters van relevante apparaten kunnen niet langer meer in een keer het volume van een groep van apparaten aanpassen; dat moet straks per individueel apparaat gebeuren. Ook zal het niet meer mogelijk zijn om het volume van een groep apparaten aan te passen via de fysieke volumeknoppen op een smartphone.

[ Voor 53% gewijzigd door nachtnet op 07-01-2022 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc7419
  • Laatst online: 01-05-2024
Indd dit is precies wat ik nu zie. Dat is wel balen. Dat betekent dat als je meerder luidsprekers in een keer wil aanpassen je perse voor Sonos moet kiezen. Soms zijn patenten wel een beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:25
Marc7419 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:30:
[...]

Indd dit is precies wat ik nu zie. Dat is wel balen. Dat betekent dat als je meerder luidsprekers in een keer wil aanpassen je perse voor Sonos moet kiezen. Soms zijn patenten wel een beetje vervelend.
Ik mag toch hopen dat Google hier iets op vindt (al is het maar Sonos betalen voor het gebruik van de functionaliteit).
Om nu al m'n Google Nest speakers te moeten gaan vervangen door dure Sonosspeakers zie ik ook niet zo zitten. Ik heb de Nest speakers juist hiervoor aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaroJikke
  • Laatst online: 23-07-2022
Marc7419 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:07:
Het wordt nog gekker. Momenteel kan ik het volume van een groep ook niet meer in de home app aanpassen. Hebben jullie dat ook sinds de laatste update van de home app?
Ja ik heb dit nu ook. Mijn man heeft een iphone en die kan het nog wel ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 15:53

wontcachme

You catch me? No you wont

Bij Linus Tech Tips is er ook een item over geweest

[ Voor 13% gewijzigd door wontcachme op 08-01-2022 09:50 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Bij mij werkt het ineens weer, afgelopen 2 dagen werken de commando's volume hoger/lager of volume 20%. Ik heb er niets gedaan, niet in de app en geen reset ook niet even van stroom af.

Apart maar ben er wel blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05 22:11
Ik heb er ook last van sinds een 2-tal weken en zag dit bericht van Google:

https://www.googlenestcom...-Group-changes/ba-p/77811

Lijkt permanent te zijn dus... Vind het wel een enorm gemis nu, en weet niet of ik nu nog de speakers zou kopen zonder deze feature. Vreemd dat dit zomaar kan, maar bewijst wel dat je met dit soort apparaten eigenlijk niet weet of wat je nu hebt/koopt, binnen een maand nog werkt zoals nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jantje P
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-12-2024
Turb0Turb0 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:40:
Bij mij werkt het ineens weer, afgelopen 2 dagen werken de commando's volume hoger/lager of volume 20%. Ik heb er niets gedaan, niet in de app en geen reset ook niet even van stroom af.

Apart maar ben er wel blij mee.
Bij mij ook, maar nu niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turb0Turb0
Nu weer getest maar alles werkt nog. Ook volumeknop telefoon.

Zowel met tune-in als met spotify getest.

Ik kan ze nog retour sturen dus ik begin nu wel te twijfelen, koop dan liever een sonos setje wat dan maar duurder is maar wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demask1
Nou vreemd sinds gisteren na unpair en weer pair werken stemcommando's weer!!!! Ook met spotify, telefoon niet gebruiken, home app niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sip5080
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-04 07:49
Hier nog steeds geen oplossing. Speakergroep opnieuw toevoegen biedt ook geen oplossing. Met de Nest hub heb ik vaker gedonder gehad, de mini is op dit euvel na altijd stabiel geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrgtkn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07-2024
Hier hetzelfde probleem met twee gekoppelde Nest Mini 2. Kan volume alleen aanpassen via de Home App en de speakers aanraken. Stem commando volume werkt niet. Het heeft tot voor kort wel gewerkt!

Verder blijkt Google service niet "normaal" bereikbaar lang bellen lukt niet en terug laten bellen ook al niet, hopeloos!

[ Voor 5% gewijzigd door vrgtkn op 18-01-2022 11:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GEERT OSSIEUR
  • Laatst online: 27-01-2022
Als oplossing voor dit probleem heb ik routines aangemaakt,
geluid plus /// geluid min
In deze routines kan je zelf bepalen met hoeveel % je het volume wil verhogen/verlagen.
Vermijd het woord volume in de spraakopdracht, anders werkt dit niet !

Tevens kan je "Klank 10" ,"Klank 20", enzovoort programeren

Op deze manier is de spraakbesturing toch weer beschikbaar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrgtkn
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 18-07-2024
GEERT OSSIEUR schreef op dinsdag 18 januari 2022 @ 12:39:
Als oplossing voor dit probleem heb ik routines aangemaakt,
geluid plus /// geluid min
In deze routines kan je zelf bepalen met hoeveel % je het volume wil verhogen/verlagen.
Vermijd het woord volume in de spraakopdracht, anders werkt dit niet !

Tevens kan je "Klank 10" ,"Klank 20", enzovoort programeren

Op deze manier is de spraakbesturing toch weer beschikbaar !
Bedankt GEERT OSSIEUR, weer wat geleerd en toegepast. :) !

Dat roept bij mij gelijk de volgende vraag op;
Is er ook een manier "wildcard" om een gewenst percentage in de spraakopdracht routine te verwerken (in plaats van een vast opgegeven waarde)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-H
Beste mensen,

Ik ben met dit topic gestart op 21 december. Op dit moment ervaar ik het probleem al enkele dagen niet meer. Ik heb tot die tijd wel telkens de luidsprekers moeten unpairen en pairen om het probleem te verhelpen.
Google reageerde vorige week pas op mijn feedback verzoek, met het bericht dat ze het probleem gingen bestuderen.
Maar goed, sinds een kleine week reageren mijn nest audio speakers weer op mijn stemcommando. Geen idee hoe dit kan. Ben benieuwd voor hoe lang. Hoe is dat bij jullie?

groet,
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japeroen
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-05 22:11
Peter-H schreef op maandag 24 januari 2022 @ 19:01:
Beste mensen,

Ik ben met dit topic gestart op 21 december. Op dit moment ervaar ik het probleem al enkele dagen niet meer. Ik heb tot die tijd wel telkens de luidsprekers moeten unpairen en pairen om het probleem te verhelpen.
Google reageerde vorige week pas op mijn feedback verzoek, met het bericht dat ze het probleem gingen bestuderen.
Maar goed, sinds een kleine week reageren mijn nest audio speakers weer op mijn stemcommando. Geen idee hoe dit kan. Ben benieuwd voor hoe lang. Hoe is dat bij jullie?

groet,
Peter
Er is bij mij ook een moment geweest waarop het magischerwijs wel weer werkte. Maar sinds dan ook weer niet meer.

De oplossing van Geert Ossieur werkt bij mij helaas niet. Ik krijg dezelfde melding: 'sorry, ik kan het volume op dit apparaat niet wijzigen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nest
  • Laatst online: 28-04-2022
Gr.

[ Voor 99% gewijzigd door Nest op 26-01-2022 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nest
[quote]Nest schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 11:39:
Google ontkent natuurlijk alles, want anders verkopen ze geen speaker meer....
Tot nu toe heeft sonos gewonnen.

Google moest de software zo aanpassen dat bij stereo het voice control volume niet werkt en meestal in de app ook niet....

Mono of losgekoppeld van elkaar werkt
alles perfect...

[ Voor 27% gewijzigd door Nest op 26-01-2022 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nest
.

[ Voor 243% gewijzigd door Nest op 26-01-2022 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demask1
Bij mij werken de speakers al een tijdje weer op het voice commando echter na ca. 23.00 niet! In Californie is het 9 uur vroeger. Mijn idee is dat er een tijdslot op het regelen van het volume. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:24
Kun je met je stem de volume op ALLE gekoppelde speakers het volume verhogen?

Als ik tegen de speakers zeg volume omhoog gaat alleen het volume omhoog van de speaker waar ik tegen praat, ook al zeg ik alle apparaten of de naam van de spekaergroep. Maar ik wil bij allemaal het volume om hoog hebben.

Grgrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Demask1 schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 12:13:
Nou vreemd sinds gisteren na unpair en weer pair werken stemcommando's weer!!!! Ook met spotify, telefoon niet gebruiken, home app niet gebruiken.
Toch maar een poging gegeven en op dit moment werkt het aanpassen van het volume via de stem inderdaad opnieuw...

Ben benieuwd wanneer het opnieuw stopt... Hopelijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

So far, so good...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nest
Eergisterennacht een mail gestuurd naar google via de app.over vol.regeling met stem.....bij stereo modus...
Vandaag werkt alles voor het eerst zoals het behoord....
Of het nav de mail is ...???

Geeft niet , voorlopig blij...
Als het zo blijft maar bij gaan bestellen, ze zijn nu zo goedkoop inmiddels...fijn.
Hoop dat het voor iedereen zo is goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renskoenraadt

renskoenraadt

Like No Other

Nest schreef op vrijdag 11 februari 2022 @ 20:19:
Eergisterennacht een mail gestuurd naar google via de app.over vol.regeling met stem.....bij stereo modus...
Vandaag werkt alles voor het eerst zoals het behoord....
Of het nav de mail is ...???

Geeft niet , voorlopig blij...
Als het zo blijft maar bij gaan bestellen, ze zijn nu zo goedkoop inmiddels...fijn.
Hoop dat het voor iedereen zo is goed gegaan.
Ik kan me amper bedenken dat dit n.a.v. jouw e-mail is (bij mij werkt het nl. al zo ongeveer een week), maar fijn dat het nu ook bij jou werkt.

Nu maar hopen dat dit zo blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert003
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-04 00:24
Bij mij werkt volumeregeling nog steeds niet. Ik heb een set Nest Audio als stereo gekoppeld en die weer samen met een Nest Hub in een groep.
Elke poging leidt tot die vervelende melding dat ik elke afzonderlijke speaker apart moet instellen. Maar dat kan dus niet bij een stereo-paar, die zie ik nergens meer als afzonderlijke speakers.
Ik merk wel dat de boodschap die Google geeft iets is veranderd. Zal wel een firmware update geweest zijn.

Offtopic:
Als bluetooth speakerpaar werkt het ook niet. Na een poos hoor ik nog maar geluid uit 1 speaker en moet ik de BT verbinding verbreken en weer maken. Dan werkt het weer even.
Nee voor Stereo zou ik niet weer gaan voor Google. Ondertussen aan het orienteren voor iets anders, lesje geleerd met Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mattazing
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23-04 15:25
Ook hier werkt volumeregeling niet zoals het eerst wel (perfect) werkte. Ook in de app kun je niet meer via de volume-slider snel de hele groep (2 stereo gekoppelde Nest Audio's en een Hub) aanpassen. Ook via stemopdracht wordt alleen het volume van die speaker aangepast.

Wat me verder ook opvalt, bij de Hub was het eerst zo dat de track informatie wordt weergegeven op het scherm. We streamen in dat geval via TuneIn. Als we nu een willekeurige stream starten, wordt het nummer wel weergegeven dat wordt gespeeld, maar niet meer gerefreshed bij de daaropvolgende nummers. Getest met meerdere streams, o.a. Radio Paradise, NPO2 en Arrow Classic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-H
Sinds 23 januari werkt het weer bij mij. Volume zachter of harder pakt de google nest audio zonder problemen. Wel vreemd dat het bij mij opeens is gestopt. Misschien toch door google te benaderen (via email)? so far so good.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nest
Ja steeds een stapje verder...midden en hoog is niet bijzonder dus daarom alleen met BT streamen er een equalizer tussen gezet....
Veel beter en goed instelbaar geluid..
BIJNA weer een hifi installatie er bij...
P.s.spraakvolume werkt nog steeds uitstekend.
Nu alleen nog de tijdsvertraging bij BT.
Ik gebruik 1 speaker snachts op tv naast mn bed.
Met ondertiteling die meestal ook te traag is loopt het vertraagde geluid weer synchroon dan.
Niet op de lippen letten dan haha.....
Waar maken we ons druk om eigenlijk.
Iets verderop schieten ze je ballen der af....maar daar ging het niet over...storten maar op giro 555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nest
Ps ik heb google benaderd via de 3puntjes op de vol.pagina van de home nest app.
Via feedback en dan nr 5 google home app...
Dag later alles ok....maar kan toeval zijn,ik kreeg er geen berichtje bij dus.....

Ik stream veel via tabiet met ingestelde eq.
Zeer tevreden mee ...links en rechts een meter van mn bed...net een grote koptelefoon...fantastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
Werkt de stemcommando voor het geluid veranderen op alle apparaten tegelijk weer bij iedereen?

Dat niet refreshen van nummerinformatie herken ik ook. Soms doet hij het wel, soms niet.

Baal er best wel van, heb 6 Google audios en vind het zonde om ze te vervangen. Geluid is helemaal prima voor klein huisje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
Ben al jaar aan het wachten op fix, maar volume geluid op de hele groep blijft maar niet werken, super irritant.

Is er een manier om het volume op alle apparaten in te stellen op bijv 25% met voice commando?
Pagina: 1