Toon posts:

Synology DS211+

Pagina: 1
Acties:

• Stitchie
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-12-2022
ik heb een Synology Nas DS211+. Deze heeft altijd prima gewerkt op afstand waardoor ik een backup buitenhuis maakte. Nu is degene verhuisd en heb ik de nas weer thuis staan. Ik probeer deze nu in mijn eigen netwerk te hangen maar dat wil niet lukken.

Via een ip scanner zie ik hem verschijnen met een ip adres 192.168.0.80. Dit was blijkbaar de range van de router in het oude adres. Mijn eigen netwerk is 192.168.1.100 tot 250 waardoor mijn router hem niet ziet. Ik heb de nas al rechtstreeks via utp aan mijn laptop gehangen en geprobeerd via chrome en firefox om direct contact te maken zonder router er tussen. dus http(s)://192.168.0:80:5000. dit was de poort die gebruikt werd in de oude situatie.

Ook via de synology assistant wordt de nas niet gevonden. Ik ben door mijn ideeen heen. Iemand een suggestie hoe ik hem kan benaderen zodat ik het waarschijnlijk hard in gegeven ipadres kan wijzigen?

Alvast bedankt voor het meedenken.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:13

JdM

Gas?Gas!

Soft reset uitvoeren en dan opnieuw opzoeken in de assistant.

[Voor 50% gewijzigd door JdM op 21-12-2021 21:02]

N54 powered

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat je moet kunt doen is het IP-adres van je laptop even aanpassen naar bijvoorbeeld 192.168.0.1. Daarna zitten de laptop en de NAS in dezelfde range en kun je de NAS wel bereiken.

Uiteraard zonder tussenkomst van router, gewoon direct aan elkaar of eventueel een losse switch er tussen.

EDIT: "moet" veranderd naar "kunt", is iets minder dwingend en er zijn meerdere opties mogelijk.

[Voor 39% gewijzigd door sypie op 21-12-2021 21:45]

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:45
Softreset zet de Nas terug in dhcp mode, dat is wat je moet doen.
Dus reset knopje in drukken en loslaten als je een piep hoort.
Niet drie seconden indrukken, dat is een hard reset

[Voor 47% gewijzigd door Ben(V) op 21-12-2021 21:38]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

En ter verduidelijking, soft reset is eenmalig (kort) de reset knop indrukken met een paperclip o.i.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• sypie
  • Niet online
Mwah, er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden. Een soft reset is een optie. Even je IP-adres aanpassen, verbinding maken met de NAS en daar de netwerkinstellingen aanpassen en daarna je IP-adres weer terugzetten op de oorspronkelijke waarde is ook een optie.

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:45
Ken zo nog wel een paar opties, de soft reset is gewoon de simpelste

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Stitchie
Bedankt voor reacties.
Morgen ga ik de reset knop van de nas kort indrukken en dan kijken of de assistant hem ziet en dan het ip adres aanpassen.
Is hij dan ook direct op fabrieksinstelkingen of is dat alleen met een harde reset. Ga er vanuit dat de data op de schijf blijft staan

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:21
Stitchie schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 22:42:
Bedankt voor reacties.
Morgen ga ik de reset knop van de nas kort indrukken en dan kijken of de assistant hem ziet en dan het ip adres aanpassen.
Is hij dan ook direct op fabrieksinstelkingen of is dat alleen met een harde reset. Ga er vanuit dat de data op de schijf blijft staan
Als je hem na de eerste BIEP loslaat dan zijn de netwerkinstellingen/admin/admin password gereset.

Houd je hem langer in, dan wordt alles gewist =)

• Stitchie
Het is gelukt....inmiddels ipadres nas aangepast en ik kan hem bereiken via mijn eigen netwerk.
De methode die ik gebruikt heb, is de netwerkkabel van de nas aangesloten op mijn laptop en het ipadres van mijn laptop in dezelfde range gezet als de nas. En ze zagen elkaar.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

• Stitchie
verkeerd forum

[Voor 89% gewijzigd door Stitchie op 04-01-2022 15:24]

• sypie
  • Niet online
@Stitchie Ik denk dat je vraag in een ander topic hoort...

Hier, deze bijvoorbeeld: Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4

[Voor 49% gewijzigd door sypie op 04-01-2022 15:25]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee