Mijn vraag
Voor mijn zoon gebruik ik een gewoon account en family Safety.
Dit omdat hij vaak nu vanwegen corona online les heeft.
Met family Safety kan ik alles goed regelen wanneer hij kan gamen of makkelijk andere afleiding vind als ik werken ben.
Nu is het zo dat hij dus niks kan installeren zonder dat ik steeds mijn admin paswoord moet invullen.
Erg lastig zeker als die weer wat voor school nodig heeft.
Als ik hem admin rechten geef dan maakt die een nieuwe gebruiker aan en dan kan die de hele dag doen wat die wilt op de pc.
Nu wil ik dus dat hij een standaard gebruiker is die geen andere gebruikers kan aanmaken. En dat hij gewoon kan installeren van steam/school/epic gamelauchter etc zondar dat ik het admin paswoord moet invullen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Recente pc met windows 10 professional.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via UAC iets, maar krijg het niet voor elkaar. En GPEDIT probeersels.
Voor mijn zoon gebruik ik een gewoon account en family Safety.
Dit omdat hij vaak nu vanwegen corona online les heeft.
Met family Safety kan ik alles goed regelen wanneer hij kan gamen of makkelijk andere afleiding vind als ik werken ben.
Nu is het zo dat hij dus niks kan installeren zonder dat ik steeds mijn admin paswoord moet invullen.
Erg lastig zeker als die weer wat voor school nodig heeft.
Als ik hem admin rechten geef dan maakt die een nieuwe gebruiker aan en dan kan die de hele dag doen wat die wilt op de pc.
Nu wil ik dus dat hij een standaard gebruiker is die geen andere gebruikers kan aanmaken. En dat hij gewoon kan installeren van steam/school/epic gamelauchter etc zondar dat ik het admin paswoord moet invullen.
Relevante software en hardware die ik gebruik
Recente pc met windows 10 professional.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via UAC iets, maar krijg het niet voor elkaar. En GPEDIT probeersels.