Toon posts:

MS Teams gekoppeld aan school

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Merkin Muffley
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 11-01 21:37
Momenteel gebruikt mijn zoon Teams voor online zaken voor school. Teams is dus als het ware gekoppeld aan zijn account.
Ik wil momenteel zelf gebruik maken van de Teams client met mijn eigen outlook account. Dat lijkt mij prima mogelijk. Alleen als ik dan probeer in te loggen in Teams krijg ik de melding dat mijn account niet gekoppeld is aan school en daardoor niet kan inloggen. Mijn eigen account wil ik helemaal niet koppelen aan school. Ik krijg Teams niet ontkoppeld van de school van mijn zoon. Ik heb de volgende link geprobeerd. Maar deze folder (~/.config/Microsoft/Microsoft\ Teams\ -\ Insiders) is bij mij niet te vinden.
Iemand anders nog een idee? Ik zie het vast over het hoofd.
Ik gebruik Teams op Lubuntu.

Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room!

Beste antwoord (via Merkin Muffley op 21-12-2021 19:50)

• Neus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:16

Neus

www.zenaconsult.com

Merkin Muffley schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:39:Maar deze folder (~/.config/Microsoft/Microsoft\ Teams\ -\ Insiders) is bij mij niet te vinden.
Er staat trouwens dit als commentaar:

Update:
Just use the following:
rm -r ~/.config/Microsoft/Microsoft\ Teams

Very funny, Scotty... Now beam down my clothes !

Alle reacties

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

2e gebruiker op de computer aanmaken en dan opnieuw proberen. Zo krijgt Teams een verse config folder.

• Merkin Muffley
Neus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:41:
2e gebruiker op de computer aanmaken en dan opnieuw proberen. Zo krijgt Teams een verse config folder.
Ik heb meerdere gebruikers, is dit de enige optie?

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
Inderdaad, maak een eigen Lubuntu account.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Merkin Muffley schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:39:Maar deze folder (~/.config/Microsoft/Microsoft\ Teams\ -\ Insiders) is bij mij niet te vinden.

Update:
Just use the following:

• NimRod1337
Merkin Muffley schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:42:
[...]

Ik heb meerdere gebruikers, is dit de enige optie?
De beste.

• Merkin Muffley
Ik logde in als andere gebruiker, kwam precies tegen de zelfde problemen aan. Even checken hoe ik Teams ook al weer heb geinstalleerd...

• Merkin Muffley
Neus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:43:
[...]

Update:
Just use the following:
Dit heeft gewerkt. Excuses over de comments heen gelezen :X
Thanks _/-\o_

• NimRod1337
Is het een beetje te doen eigenlijk Linux op het VO? Waarom deze keuze, met de licenties die je via Slim of Schoolspot kan krijgen..

Ik ben altijd bang voor precies datgene waar je nu tegenaan loopt, handig als je het kan oplossen, maar lukt dat ook onder schooltijd?

/ot

• Merkin Muffley
beetje offtopic:

Mijn zoon is 7 en gebruikt Teams alleen voor thuis werk activiteit waarbij klassikaal iets besproken moet worden. Dit gaat prima onder linux. Dus hij zit nog op de basisschool. De rest is allemaal in de cloud qua activiteiten.

• Neus

Neus

www.zenaconsult.com

Fijn dat het werkt!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee