.
[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:09 ]
Men are from Mars, women are meteors crashing into Mars.
Discogs
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat kan je helemaal niet zeggen want het ontwerp van de voeding kan volledig anders zijn (en ook alle beveiligingen). Je krijgt niet eens de garantie dat kabels van fabrikant A en een voeding van fabrikant B een compatibele pinout hebben. Er zal vast niet voor niets op staan dat de kabels alleen voor een bepaald model voeding gebruikt mogen worden.Viper® schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:40:
In principe zouden die genoeg moeten zijn voor de 850W XFX
[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 21-12-2021 17:42 ]
Nee. Ik denk dat je blij mag zijn dat de pinout wel compatibel bleek bij deze kabels, anders had je in de rij kunnen gaan staan voor een nieuwe videokaart. De voedingskant van deze kabels is niet gestandaardiseerd.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:44:
Het kan maar zo zijn dat ik die voeding 2e hands gekocht heb een jaar of 7/8 geleden..... maar ik heb daar geen actieve herinnering aan.
Ik dacht altijd dat die kabels van modulaire voedingen ook gewoon uitwisselbaar waren. Is dat niet zo dan?
[ Voor 17% gewijzigd door DataGhost op 21-12-2021 17:48 ]
Je lijkt te hebben bewezen dat het niet uitwisselbaar is, al moet ik zeggen dat het niet uit zou moeten maken en dat die stekkertjes gewoon het vermogen moeten kunnen handelen. Het is niet zo dat we ineens 4kW door een kabeltje proppen waar normaal 100W doorheen gaat. Dit zou allemaal dik in de marge moeten zitten.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:44:
Het kan maar zo zijn dat ik die voeding 2e hands gekocht heb een jaar of 7/8 geleden..... maar ik heb daar geen actieve herinnering aan.
Ik dacht altijd dat die kabels van modulaire voedingen ook gewoon uitwisselbaar waren. Is dat niet zo dan?
Waarom denk je dat er een opschrift opgedrukt staat ?Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:44:
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat is eigenlijk altijd. Als het goed is staat er in de gebruiksaanwijzing van je videokaart dat je 2 aparte kabels moet gebruiken voor de 2 aansluitingen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:33:
Ik vind het in ieder geval vreemd dat de kabel+stekker dus een lagere rating heeft dan de voeding op die stekker kan leveren. Dat is toch vragen om problemen!
Zelfs dat niet eens, binnen hetzelfde merk zijn er ook verschillen: https://www.corsair.com/uk/en/psu-cable-compatibilityHackus schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:49:
[...]
Waarom denk je dat er een opschrift opgedrukt staat ?
Vaak kun je alleen maar kabels onder hetzelfde merk gebruiken. Het is niet universeel
Daarom schreef ik vaakDataGhost schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:54:
[...]
Zelfs dat niet eens, binnen hetzelfde merk zijn er ook verschillen: https://www.corsair.com/uk/en/psu-cable-compatibility
[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 21-12-2021 17:59 ]
OCP is kortsluiting en heel kortstondig. Daar smelt een connector niet van.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:15:
Vreemd is het wel want een multirail voeding heeft over current protection op 40A @ 12V per rail met dezelfde kabels. M.a.w. deze kabels zouden dan toch 40A*12V=480W moeten kunnen verwerken en daar kom ik bij lange niet aan natuurlijk.
Je kan de kabels prima vertrouwen, als je de beperkingen in acht houdt. Dus als in het boekje van je videokaart staat dat deze met twee aparte kabels aangesloten moet worden, moet je dat ook doen. Dat had je overigens ook af kunnen leiden aan het feit dat het verloopstukje twee kabels wil hebben. Als ze vonden dat dat prima over 1 kabel kon, hadden ze die tweede connector wel weggelaten. Verder staat bij je voeding als het goed is het een en ander vermeld over limieten maar daar hoor je in ieder geval bij videokaarten nooit aan te komen zolang je de boel aansluit zoals het hoort.Verwijderd schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 19:16:
[...]
Ik vind het wel lastig dat je kennelijk bij modulaire voedingen die kabels niet kan vertrouwen en dat ze niet compatible zouden zijn. Die stekkers zitten allemaal hoekjes en randjes aan zodat het echt maar op 1 manier past. Ik zou dan ook verwachten ze een bepaalde standaard volgen qua spanningen en vermogen. Gewoon een beetje hufterproof, maar kennelijk zit ik qua werk wat te lang in een risk based kwaliteitssysteem dat ik verwacht dat er bij andere producten ook een beetje over na gedacht is.
Meestal zitten ze in een etuitje met het merk erop, zoals je al hebt gezien. Daarnaast staat op de stekkers zelf dus het een en ander. In de handleiding van je voeding kan je als het goed is zien of dat ook de kabels zijn die bij die voeding horen. Anders kan je zelf ook het etuitje labelen met het typenummer van de voeding, als het nog niet duidelijk genoeg is.Hoe doen jullie dat dan met de kabels bij een modulaire psu? plak je er dan stikkertjes op om ze te markeren bij welke psu ze horen? Ik had de neiging om alle niet gebruikte kabels in een bak te gooien voor toekomstig gebruik, maar dat is kennelijk niet aan te raden.
[ Voor 42% gewijzigd door DataGhost op 21-12-2021 19:59 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq