Vraag

• swavo13
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-12-2021
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen + Video bewerken. Vooral singleplayer en co-op spellen, niks op zwaar competitive niveau.

Wat mag het systeem gaan kosten?
1500-2000 Euro

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een iyama ProLite X2377HDS monitor, 1920x1080. Eventueel ook een Samsung SyncMaster p2050 monitor, maar deze vervangen is geen probleem. Tenslotte heb ik een SSD en HDD in mijn oude PC die ik graag zou overbrengen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ruimte voor minimaal een HDD en een SSD, mogelijkheid om in de toekomst makkelijk onderdelen te upgraden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ten eerste: absoluut geen behoefte alles zelf in elkaar te moeten zetten. Graag een PC die lang mee kan gaan(5-8jaar) o.b.v. de behoefte om gemiddeld 1080p 60fps te gamen tegenover de wens voor een PC die zuinig met stroom is.

Ga je overklokken?
Wellicht ver in de toekomst, dit is nu niet het uitgangspunt.

Wat verwacht je van ons?
Advies over de beste keuze tussen de "HP Omen GT12-1520nd" bij coolblue en de "ASUS ROG Strix G10DK-R5800X070T" gaming pc bij alternate. Is de PC bij alternate de extra 100 euro waard, of kan ik deze beter voor een verzekering bij coolblue gebruiken? In hoeverre is de HP zuiniger met energie? Welke PC is makkelijker om in de toekomst te upgraden?

[Voor 78% gewijzigd door swavo13 op 21-12-2021 18:03]

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:49

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen idee. Je hebt de volledig template genegeerd dus we kunnen hier weinig zinnigs over zeggen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Deze vragen zijn essentieel voor het geven van goed advies.

Vul dit dus nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-01 16:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@swavo13 ik zou ook erg duidelijk beschrijven (en alvast ook rondlezen op internet) of de games die jij speelt vooral / meer baat hebben bij "meer cores" of "meer GHz" of "snelste GPU".

Een spelletje als CS:GO is, van oudsher, afhankelijker van je CPU dan van je GPU. Terwijl een spel met RTX-ondersteuning "vaker" baat heeft bij de beste / zwaarste GPU en.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• swavo13
br00ky schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 17:05:

Deze vragen zijn essentieel voor het geven van goed advies.

Vul dit dus nog even aan, anders moet ik helaas je topic sluiten.
Bij deze hopelijk op de correcte wijze

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:19
Binnen de beperkingen die pre-builts kenmerkt (zoals niet standaard hardware, nauwelijks upgradebaar, vaak slechte ventilatie - m.n. de HP Omen's staan bekend als herriemakers omdat de ventilatoren hard moeten werken) heeft de Asus de betere CPU van deze twee: https://tweakers.net/pricewatch/compare/1736524;1751478/. Maar ik vind € 1800 een hoop geld voor een 1080p gaming PC, met een RX 6600 videokaart game je ook op hoge instellingen op die resolutie (zie recensie https://tweakers.net/revi...prestatiescore-games.html), zo' n videokaart is er voor € 600, dan bouw je voor ruim € 1400 een systeem wat beter koelt, beter presteert, minder herrie maakt en eventueel upgradebaar is

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 5800X Boxed€ 379,-€ 379,-
1MoederbordenGigabyte B550 AORUS ELITE V2€ 122,69€ 122,69
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 6600 Eagle 8G€ 599,90€ 599,90
1BehuizingenLian Li Lancool 215€ 76,90€ 76,90
1ProcessorkoelingScythe Fuma 2€ 51,25€ 51,25
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G36C16U4B€ 74,90€ 74,90
1VoedingenCorsair TX550M€ 49,90€ 49,90
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 99,-€ 99,-
Totaal€ 1.453,54

• swavo13
@martyw Sorry, compleet vergeten aan te geven: Het zelf in elkaar bouwen is iets waar ik absoluut geen behoefte aan heb. Het vervangen van geheugen of een GPU is het maximale wat ik eigenlijk kan en/of wil doen. Excuses voor het ontbreken van die info.

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 14:19
swavo13 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 18:06:
@martyw Sorry, compleet vergeten aan te geven: Het zelf in elkaar bouwen is iets waar ik absoluut geen behoefte aan heb. Het vervangen van geheugen of een GPU is het maximale wat ik eigenlijk kan en/of wil doen. Excuses voor het ontbreken van die info.
Er zijn zaken die een eigen samenstelling voor je in elkaar zetten voor een kleine €100 zoals Azerty en Alternate, maar er zijn er vast meer. Bedenk dan wel even of je een officiele Windows wilt, of zelf bereid bent de wat grijzere markt te betreden: https://nl.hardware.info/...uro-hoe-kan-dat-a-mag-dat

[Voor 14% gewijzigd door martyw op 21-12-2021 22:12]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee