Brightness in games

Pagina: 1
Acties:

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Hoe krijg ik de brightness in games omhoog?

Ik heb een Geforce 2 MX en gebruik Windows 2000. Ik heb alles zowel in het spel als op mijn hardward geprobeerd om de brightness omhoog te krijgen, maar om een of andere reden is het nog steeds donkerder dan op andere systemen.

Ik heb al van alles geprobeerd, zo'n beetje alle settings in de games en verschillende utilities de enige die een beetje werkt is Powerstrip maar het nadeel daarvan is dat all models in Half-Life als een gek gaan staan flikkeren.

Hoe krijg ik de brightness wel hoger?

edit:

Ik gebruik de Detonator 6.50 drivers.

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

En watvoor gf2mx heb je dan?
Ik kan het met mn asus tools perfect instellen.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik gebruik wel Powerstrip, en wel die 3.0. Kun je wel vinden in de meuktracker op t.net.

Ik heb hotkeys ingesteld, en die zijn heel handig. In notime kan ik mijn gamma aanpassen aan de omstandigheden. Welke powerstrip versie heb jij gebruikt? Zo'n 2.xx? Ik zou zeker eens kijken naar 3.0.

Allereerst zou ik je drivers updaten, en experimenteren met verschillende versies en benchmarks. Ik heb nu de 12.41 WHQL (ik doe niet aan beta's :r ) en die bevallen me erg goed op mijn Hercules Gf2MX OEM.

Wat je ook kunt proberen is GTU (GeForce Tweak Util), eveneens te vinden in de t.net meuktracker. Zelfde functionaliteit wat betreft brightness etc., maar dan niet de hotkeys.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Sanjuro
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-07 21:26
Ik heb die Detonators 12.41 geinstalleerd en de brightness is nu al een stuk beter zonder extra instellingen.

En Powerstrip (versie 3) werkt nu ook goed.

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Of je PowerStrip gebruikt moet je zelf weten, ik zal dat iig nooit (meer) doen, wel getest ofzo maar vind ik geen fijn proggie.

Om je brightness in HL te verhogen tik je in console (*D
code:
1
brightness 1.8

Omdat sommige mensen het als cheaten ( :r) zouden kunnen gebruiken, is de waarde voor online games beperkt, geen idee op wat, ik denk 2.0 het default is 1.0 (en is niet hoger te zetten met de menu-instellingen, daar heet het glare-reduction).
Als je (of ieder ander die dit leest) zo lame bent om deze waarde zo hoog te zetten dat je alles ziet, hoe donker ook zou moeten zijn, dan ben ik daar niet voor verantwoordelijk, als dit je te donkere screen fixed, is het natuurlijk 100% ok *D

Bij quake3(based) spellen moet je doen in console(**):
code:
1
2
r_ignorehwgamma 1
vid_restart

Maar alleen als het echt te donker is, en het gamma-schuifje niet (goed) werkt.

(*)just in case: da's op ~ drukken terwijl je met "x:\half-life dir\hl.exe -console" het spel gestart hebt
(**)ik weet niet zeker of 100% correct is

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Kan je monitor brightness dan niet omhoog?
Of probeer anders E-Color 3deep.

hier

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Pagina: 1