Toon posts:

Poorten HP Laptop werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Willem Hendrikx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2021
Mijn vraag
.Poorten (USB; Display Port; Thunderbolt Port;USB Charging Port) van HP ZBook 17 Basismodel Mobiel werkstation werken niet meer..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Bij HP wordt geadviseerd een nieuwe laptop te kopen. Van enig "meedenken" was geen sprake

Alle reacties

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:28
Alle poorten werken niet meer? Is dat aan een kant van de laptop? Klinkt als een probleem met het moederbord. Als dat zo is, dan ben ik het denk ik wel met HP eens aangezien die laptop uit 2013 komt?

Hier staat een lijst met onderdelen voor de ZBook 17, als ik zoek op het eerste moederbord kom ik dit tegen op eBay, zou dus rond de 300/400 euro kosten voor een vervangend moederbord (als dat het probleem tenminste is).

[Voor 45% gewijzigd door urk_forever op 21-12-2021 15:13]

Hail to the king baby!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-01 13:06

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Ik krijg de indruk dat je bij je gesprek met HP al net zo meewerkend was als dat je hier info verschaft...

Wat verwacht je van ons? Dat we in een glazen bol kijken en vertellen wat er aan de hand is? Dat we je vertellen dat je het kunt oplossen door in je nakie 3 rondjes om je laptop heen te dansen bij volle maan?

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• Willem Hendrikx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-12-2021
Is het niet te overwegen een nieuw moederbord te laten plaatsen; er is nog veel goed in de laptop: SSD: 500 GB; Geheugen 16GB; Videokaart Quadro 3100 m; i7; voeding; scherm

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 27-01 13:31
welke variant zBook is het g1 / g2 / g3, er zijn zoveel varianten van een basis model

sinds wanneer doet dit probleem voor? zijn er misschien updates geweest die de aansturing hebben aangetast?

[Voor 39% gewijzigd door Markozv op 21-12-2021 15:27]

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13:38
Willem Hendrikx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:05:
Mijn vraag
.Poorten (USB; Display Port; Thunderbolt Port;USB Charging Port) van HP ZBook 17 Basismodel Mobiel werkstation werken niet meer..

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Bij HP wordt geadviseerd een nieuwe laptop te kopen. Van enig "meedenken" was geen sprake
Het is een start topic zoals:

Mijn auto doet het niet....
------------------------------
Ontopic:
Wat gebeurd er precies.
Wat zie je in de logging. Wat sluit je aan?

Zie je ook iets in bios, staat daar iets aan of uit.
Wat zie je bij apparaat beheer?

Vragen vragen :)

[Voor 7% gewijzigd door corporalnl op 21-12-2021 15:30]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-12-2022

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Geen idee wat de aanleiding is waarom de poorten niet meer werken? Is dat acuut voor alle poorten gebeurd? Is het gebeurd na een update van bijvoorbeeld het OS? Heb je op internet toevallig iets raars aangeklikt en werkt alles niet meer? Indien het mogelijk door software komt; heb je al een system restore point teruggezet van je OS? Heb je een kabel zowel input als output op elkaar aangesloten toevallig (dus bijvooooorbeeeeld de ene USB uitgang aangesloten op de andere USB ingang)?

Hou je er wel rekening mee, mogelijk, dat jouw laptop inderdaad al meer dan 12 jaar op de markt is; het zou (nadruk) dus ook kunnen dat er iets kapot / overleden is. Heel eerlijk gezegd; dan zou ik ook een nieuwe kopen tenzij je voor weinig een vervangend onderdeel kan vinden. HP (en anderen) houden vaak maar 5 tot maximaal 7 jaar onderdelen op de plank dus allicht kan je je vast afvragen of je nog wel een "nieuwe reparatie" met garantie ergens niet kan regelen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01 15:28
Willem Hendrikx schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:23:
Is het niet te overwegen een nieuw moederbord te laten plaatsen; er is nog veel goed in de laptop: SSD: 500 GB; Geheugen 16GB; Videokaart Quadro 3100 m; i7; voeding; scherm
Zie mijn edit:
urk_forever schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:08:
Hier staat een lijst met onderdelen voor de ZBook 17, als ik zoek op het eerste moederbord kom ik dit tegen op eBay, zou dus rond de 300/400 euro kosten voor een vervangend moederbord (als dat het probleem tenminste is).
Als je een vervangend moederbord kan vinden voor een betaalbare prijs zou het het overwegen waard kunnen zijn, maar dan moet je hem wel zelf in je laptop plaatsen etc en geen garantie natuurlijk.
Kan zo zijn dat na het vervangen van het moederbord iets anders de geest geeft. Die keuze moet je zelf maken.

Hail to the king baby!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee