Toon posts:

LTO3 Ultrium Tape Uitlezen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• R1mon
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 14-01 12:06
Hoi, is er iemand in de omgeving Nijmegen of Eindhoven die voor mij (eigenlijk mijn schoonvader) een LTO3 Ultrium Tape kan koppieren naar een HDD? Uiteraard eventueel tegen een kleine vergoeding!
Of weet iemand een betrouwbaar bedrijf die deze service aanbied?

Het betreft een Sony LTX400G met wat video materiaal van vroeger.
Gr. Ramon

[Voor 3% gewijzigd door R1mon op 21-12-2021 15:02]

Beste antwoord (via R1mon op 07-01-2023 16:40)

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:33
Met een poging wagen kan ik je niet helpen maar als je iemand kunt vinden met een Linux/Unix systeem dan kun je in ieder geval met een "dd" het eerste stukje van de tape uitlezen. In het stukje dat je dan uitleest kun je over het algemeen terug vinden waarmee de tape beschreven is.

Alle reacties

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hoe is het weggeschreven?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• R1mon
Dat heeft een oude vriend van hem ooit gedaan, maar daar is geen contact meer mee. Of bedoel je of er bijvoorbeeld nog encryptie op de data zit? Dat wel een goede vraag maar geen idee, ik was er vanuit gegaan van niet maar eerlijk gezegd

[Voor 23% gewijzigd door R1mon op 23-12-2021 06:40]

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-01 19:43
Ik backup zelf en bij klanten nog heel veel weg naar LTO tapes, voornamelijk LTO4, LTO6 en LTO8.
Naar mijn weten (maar ben niet 100% zeker) maakt het ook nog uit met welke backup software de LTO backup gemaakt is omdat die het soms in zijn eigen formaat opslaat. Ik maak zelf altijd gebruik van Veritas Backup Exec (voorheen Symantec Backup Exec) en denk dus niet dat je zomaar een backup van bijv N-Able backup software kan terugzetten.
En daarbij idd natuurlijk encryptie. Is de data op de tape versleuteld?

• R1mon
Bedankt voor het meedenken, ik heb echter geen idee hoe het een en ander is weggeschreven. Ik verwacht niet dat de data versleuteld is, maar welk bestandssysteem/backup software gebruikt is geen idee….
Is er iemand die toch een poging wil wagen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:33
Met een poging wagen kan ik je niet helpen maar als je iemand kunt vinden met een Linux/Unix systeem dan kun je in ieder geval met een "dd" het eerste stukje van de tape uitlezen. In het stukje dat je dan uitleest kun je over het algemeen terug vinden waarmee de tape beschreven is.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

.

[Voor 96% gewijzigd door DukeBox op 24-12-2021 11:03. Reden: sorry, dp.]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:54

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

En een LTO3 tape kan je ook met een LTO4 en LTO5 drive lezen.
Voor €99 te vinden op MP dan heb je alle tijd om diverse backup software uit te proberen als standaard ntbackup niet werkt.

Soms heb je voor vrijwel het zelfde bedrag een oude server met ingebouwde tape unit, heb je meteen ook de benodigde kabels/controllers.

[Voor 33% gewijzigd door DukeBox op 24-12-2021 12:39]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:43
Let wel even op de interface als je een gebruikte/refurbished tapedrive haalt. In veel gevallen zal dit SAS zijn waarvoor je dus een bijpassende HBA controller nodig hebt.

• R1mon
Late reactie, maar was wat afgeschrikt door mogelijk complexiteit. Ongeveer een jaar geleden op marktplaats een server tegen gekomen incl. LTO 4 drive. Daarna is het een beetje blijven liggen. afgelopen week maar eens debian geïnstalleerd, toe was de backup zo terug gezet!

Dank voor de tips!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee