• _pix
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:02
Ik heb net een paar dagen terug deze monitor geleverd gekregen (nieuw). Anderhalve werkdag naar tevredenheid gebruikt, net ben ik even van m'n scherm geweest (5-10 min) en ik kom terug met een soort... raster? over het beeld. Geen flauw idee wat dit moet zijn.

Pc inmiddels opnieuw opgestart, dat heeft geen effect. Raster loopt van links tot ~80 procent rechts. De meest rechter 20 procent van het scherm heeft niet die stipjes, maar wel een flink kleurverschil. (zie tweede foto)

Wat is dit? En vooral... hoe los ik het op? Iemand enig idee?
Ik heb eerlijk gezegd geen idee waar ik op moet googelen :?

For what it's worth: het scherm rechts heeft nergens last van. Denk dat het dus niet de graka is, maar echt de monitor zelf?

Pré reboot

Windows afsluiten

Windows opstarten

Na reboot

• vicitee
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-03 10:42
Probeer eens de stroomkabel opnieuw in te voeren van de monitor

• _pix
vicitee schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:01:
Probeer eens de stroomkabel opnieuw in te voeren van de monitor
Geen effect helaas. Stroomkabel en DP kabel zitten allebei overal stevig.

Ik zie wel dat het lampje voorop de monitor (aan/uit) niet meer brandt, en dat ik de monitor ook niet uitgezet krijg met de fysieke knop.

edit:
Hm Wacht! Ik heb de stroomkabel nu daadwerkelijk opnieuw ingevoerd ipv aangedrukt, dit lost het op!

Was dit echt zo simpel? Is dit logisch? 8)7 8)7 8)7

[Voor 17% gewijzigd door _pix op 21-12-2021 15:07]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:10

DataGhost

iPL dev

Het lijkt er bijna op alsof een groot deel van de backlight kapot is. Gebeurt dit ook aan een andere machine?

• Panini
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-03 18:10
Probeer eens in je BIOS scherm te komen. Krijg je dan ook de witte stippen?
Wanneer je de PC in veilige modus start. Krijg je dan ook witte stippen?

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02:46
Heb je het probleem nog als het scherm terug is afgekoeld? Want dit lijkt me een paneel issue en dan moet je RMA aanvragen.

Heb je soms een ander apparaat om aan te sluiten en te testen?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

• ElSandrooo
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 09-03 23:44
Ondanks het opgelost lijkt te zijn: Kan jij je systeem specs sturen? Probeer uit te sluiten of dit aan de gpu ligt. Even op een ander systeem aansluiten.

• _pix
ElSandrooo schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:40:
Ondanks het opgelost lijkt te zijn: Kan jij je systeem specs sturen? Probeer uit te sluiten of dit aan de gpu ligt. Even op een ander systeem aansluiten.
Er is geen reden om aan te nemen dat de oorzaak elders ligt dan bij de stroomstekker toch?

Ik gebruik het scherm icm deze desktop en dit scherm staat daar ook op aangesloten.

Ik heb niet direct een ander systeem bij de hand, alleen een laptop waar dit scherm denk ik te zwaar voor is. Dit is mijn werk setup, zal als ik (na vakantie) weer op kantoor ben eens kijken of dat werkt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee