Toon posts:

Beeld bevriest één keer bij gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Certh
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-05 10:06
Goedendag,

Sinds enkele maanden heb ik het probleem dat wanneer ik een game opstart, deze voor ongeveer 10~25 minuten speel dat mijn pc bevriest. Vaak is het enkel de beeldschermen die vastlopen en op de achtergrond hoor ik nog wel het geluid van het spel of de acties die ik doe. Het wisselt af met dat gewoon alles bevriest, inclusief het geluid, beeld en alles wat ik niet kan zien.

Het is enkel bij games, ik zou wel uren lang op het internet kunnen surfen of netflix kijken, dan gebeurt er helemaal niks. Het meest vreemde is dat het altijd maar één keer gebeurt. Ik hard-reset de computer met een druk op de resetknop. Vervolgens start de pc op alsof er niks is gebeurd in een rap tempo en kan ik gaan gamen zonder dat hij ook nog maar één keer vastloopt of iets. Stel dat ik de computer weer uitzet na een tijdje en over een paar uur weer wil spelen, dan gebeurt precies hetzelfde met het vastlopen en moet ik weer resetten.

Software en hardware die ik gebruik:
Het gebeurt bij ieder spel dat ik speel, van CS:GO, Rocket league, League of Legends tot aan Age of Empires III DE.

Specs van de pc:
Windows 10 Pro build 19041.1415
AMD Ryzen 9 3900X 12 core Processor 3.79GHZ
16GB RAM
MSI 6GB D6 RTX2060 Ventus 6G OC
Asus ROG Strix B550-F Gaming
BitFenix Whisper BWG750M PSU
G.Skill Trident Z RGB DIMM DDR4 4000 8GB (2 keer)
ADATA XPG Spectrix S40G PCIe Gen 3x4 m.2 2280 SSD - 1TB

3 beeldschermen:
- 1x BENQ GL2480
- 1x BENQ Zowie GL2450-B
- 1x AOC CU34G2X

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Updaten van alle drivers
- PC opengemaakt gekeken of alles juist is aangesloten/vastzit
- System file checker gerunt
- Gescant op virussen

Tot dusver nog niks wat heeft geholpen en heb ook geen enkel idee wat het probleem kan zijn. Pc heeft voordat dit gebeurde ruim een jaar gewoon gewerkt zonder enkele problemen. Hopelijk kan iemand mij helpen, bij voorbaat dank.

Alle reacties

• mafiakid0
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-02-2022
Oké, heb je iets overclocked of anders als standaard ingesteld? Draai dat dan eerst even terug naar standaard waarden. Denk aan iets RAM of Gpu gerelateerd als je dit zo leest... Probeer eens je geheugen xmp profiel wat standen lager bijvoorbeeld. Mocht je er niet uitkomen kun je alle onderdelen uittesten en je moederbord eens opnieuw opbouwen vanaf de basis en op die manier problemen uitsluiten.. er staan veel handleiding op Reddit, mocht je een beetje Engels kunnen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee